הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התחזית של נייט סילבר: טראמפ עשוי לזכות בכל המדינות המתנדנדות
המועמד הרפובליקני מחזיק כעת בסיכויים גבוהים לזכייה במדינות המתנדנדות ב-10 נקודות מאלה של יריבתו הדמוקרטית, קמלה האריס

לפי התחזית האחרונה של נייט סילבר, דונלד טראמפ עשוי לזכות בכל מדינות המפתח המתנדנדות בבחירות 2024 הקרובות.

הניתוח של סילבר מעניק לטראמפ סיכוי של 24.4 אחוזים לזכות בכל שבע המדינות המתנדנדות בנובמבר, מה שהופך זאת לתרחיש הסביר ביותר. בינתיים, להאריס יש סיכוי של 15.6 אחוזים לזכות בכל מדינות המערכה, כך מראה התחזית.

הסימולציה של סילבר מראה גם שהאריס תזכה בבחירות אם תיקח כל מדינה מתנדנדת מלבד אריזונה וג'ורג'יה, שם טראמפ כרגע מוביל. עם זאת, לפי המודל של סילבר, יש רק 1.7 אחוז סיכוי שזה יקרה, בזמן שיש 3.4 אחוזים סיכוי שהאריס תזכה בג'ורג'יה ולא באריזונה, ו-2.9 אחוזים סיכוי שהדמוקרטים יזכו באריזונה, אך לא בג'ורג'יה.

יש 4.6 אחוזים סיכוי שהרפובליקנים יזכו בכל המדינות המתנדנדות מלבד נבדה, שם האריס כרגע מובילה בפער קטן מאוד, לפי המודל. בתרחיש זה, סגנית הנשיא תזכה ב-232 קולות אלקטורליים וטראמפ יזכה בנשיאות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: Getty Images

 

באופן כללי, התחזית של סילבר מראה שנתיבי הניצחון הסבירים ביותר עבור האריס מתרחשים כאשר הדמוקרטים זוכים בשילוב של שלוש עד חמש ממדינות המערכה. אם סגנית הנשיא תזכה רק במישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה, יהיו לה 270 קולות אלקטורליים וסיכוי של 86.2 אחוזים לזכות בסך הכל, לפי הניתוח.

סקרים כרגע מראים שהאריס מובילה במישיגן, ויסקונסין ונבדה, בעוד טראמפ מוביל באריזונה, ג'ורג'יה וצפון קרוליינה. המעקב של FiveThirtyEight מראה שהנשיא לשעבר מוביל ב-0.2 נקודות בפנסילבניה, בעוד המעקב של סילבר מראה שהמדינה נמצאת בתיקו.

התחזית של סילבר מראה שאם האריס תזכה רק במישיגן, ויסקונסין ונבדה, יהיו לה 0.6 אחוזים סיכוי לזכות בבחירות. עם פנסילבניה, הסיכויים שלה עולים ל-98.9 אחוזים. אבל, לפי המודל של סילבר, יש רק 2.9 אחוזים סיכוי שתרחיש זה יתרחש.

בשבועות האחרונים, תחזיות הקולג' האלקטורלי התהפכו והראו סבירות גבוהה יותר לניצחון של טראמפ מאשר של האריס. לדוגמה, התחזית הנוכחית של סילבר נותנת לטראמפ סיכוי של 53.1 אחוזים לזכות בקולות הקולג' האלקטורלי לעומת 46.6 אחוזים להאריס.

התחזית של FiveThirtyEight גם השתנתה לטובת טראמפ, ומראה שיש לו 51 אחוזים סיכוי לזכות בבחירות לעומת 49 אחוזים להאריס. בינתיים, התחזית של RealClearPolitics מראה כרגע שטראמפ צפוי לזכות בכל מדינות המערכה, מה שמעניק לו 312 קולות אלקטורליים לעומת 227 להאריס.

זה מגיע אחרי שארבעה סקרים ארציים שפורסמו החודש הראו את טראמפ עוקף את האריס.

עם זאת, המרוץ נשאר צמוד. "המרוץ עבר מכמעט תיקו לבהחלט תיקו", אמר ג'ון פארקר, מרצה בכיר ללימודי אמריקה באוניברסיטת קיל בבריטניה. עם זאת, הוא הוסיף שזה "לא מרמז שאחד מהקמפיינים מנצח או מפסיד".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE