הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוף סוף: נמל התעופה LAX יתחבר לרכבת הקלה של לוס אנג'לס
הפרויקט, שתקציבו הכולל 3.34 מיליארד דולר, יאפשר לנוסעים להגיע מהטרמינלים למרכז תחבורה חדש שיחבר אותם לקווי המטרו K ו-C

לאחר עשרות שנים של המתנה, נמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס (LAX) עומד סוף סוף להתחבר למערכת הרכבת הקלה של העיר. הרכבת האוטומטית החדשה (People Mover) צפויה להיפתח ב-2026, ותחבר את אחד משדות התעופה העמוסים בעולם למערכת התחבורה הציבורית של העיר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדמיה של רכבת הנוסעים האוטומטית המיוחלת שצפויה להיפתח ב-2026, שתחבר את נמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס למערכת הרכבות של המטרו מקו K וקו C

 

"אני ביקרתי בערים רבות בעולם, שם התחבורה הציבורית מחוברת היטב," אומר חררדו רמירז, תייר מקסיקני בן 24. "זו הפעם הראשונה שלי בלוס אנג'לס, ואני לא מבין למה אני לא יכול למצוא תחבורה ציבורית שתחבר אותי לרכבת."

הפרויקט, שתקציבו הכולל 3.34 מיליארד דולר, יאפשר לנוסעים להגיע מהטרמינלים למרכז תחבורה חדש שיחבר אותם לקווי המטרו K ו-C. הרכבת האוטומטית תפעל 24/7, עם תדירות של רכבת כל שתי דקות בין השעות 9:00 בבוקר ל-23:00 בלילה, והנסיעה מקצה לקצה תימשך פחות מ-10 דקות.

היעדר החיבור הישיר בין LAX לרכבת הקלה היה מקור למבוכה במשך שנים. בשנות ה-90, קו המטרו הירוק (כיום קו C) היה אמור להתחבר ישירות לשדה התעופה, אך הסתיים שני מייל מהטרמינלים. פקידי שדה התעופה חששו מאובדן הכנסות מחניה, והיו גם חששות מצד מנהל התעופה הפדרלי לגבי הפרעה אפשרית למערכות אנטנות ולשדה הראייה של המטוסים.

"לא מתקבל על הדעת שאין תחבורה ציבורית באחד משדות התעופה העמוסים בעולם, בעיר השנייה בגודלה באמריקה - עיר בינלאומית שמקבלת טיסות משש יבשות בכל יום," אומר זב ירוסלבסקי, פקיד בכיר לשעבר במחוז.

מומחי תחבורה מאמינים שהרכבת החדשה תפחית משמעותית את העומס בשדה התעופה. "כשהרכבות פועלות בתדירות גבוהה, אנשים מפסיקים לחשוב עליהן כ'אני יושב כאן ומחכה לאוטובוס', ויותר כמו 'אני עולה על מדרכה נעה'," מסביר בריאן טיילור, מנהל מכון ללימודי תחבורה באוניברסיטת UCLA.

הציפייה היא שגם אם תושבי לוס אנג'לס לא ישנו את הרגליהם, תיירים ועובדי שדה התעופה ישתמשו ברכבת האוטומטית כדי לצאת מהשדה העמוס. הפרויקט אמור להיות מושלם לפני גביע העולם והאולימפיאדה של 2028.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE