הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסכנה הנסתרת של רעידות אדמה הטמונה בתוך הבתים בקליפורניה ומה אתם יכולים לעשות לגביה
בתים חד-משפחתיים שנבנו לפני שנת 2000 עם חלל מגורים מעל חניה - פגיעים במיוחד לקריסה מכיוון שהקומה העליונה נתמכת על ידי תמיכות דקות וחלשות

רשויות קליפורניה מזהירות כי אלפי בתים פרטיים במדינה עלולים לקרוס ברעידת האדמה הבאה בגלל פגמים מבניים נסתרים, ומציעים מענקים לשיפוץ סיסמי. שני סוגי מבנים נמצאים בסיכון מיוחד: בתי "קומה רכה" ובתים עם "קיר תומך חלש".

בתי "קומה רכה" - בתים חד-משפחתיים שנבנו לפני שנת 2000 עם חלל מגורים מעל חניה - פגיעים במיוחד לקריסה מכיוון שהקומה העליונה נתמכת על ידי תמיכות דקות וחלשות שעלולות להישבר ברעידת אדמה, מה שעלול לגרום לסלון או חדר שינה לקרוס על החניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כדי לעודד בעלי בתים לבצע חיזוקים, תוכנית המיטיגציה הסיסמית של קליפורניה פתחה החודש הרשמה למענקים של עד 13,000 דולר לשיפוץ בתי "קומה רכה"

 

כדי לעודד בעלי בתים לבצע חיזוקים, תוכנית המיטיגציה הסיסמית של קליפורניה פתחה החודש הרשמה למענקים של עד 13,000 דולר לשיפוץ בתי "קומה רכה". סכום זה יכסה כמחצית מעלות השיפוץ הטיפוסית, שעומדת על 20,000 עד 25,000 דולר. לעומת זאת, תיקון בית שניזוק קשות עלול לעלות מאות אלפי דולרים.

הסוג השני של בתים בסיכון הם אלה עם "קיר תומך חלש" - קיר נמוך ורעוע היוצר חלל זחילה מתחת לחלק המרכזי של הבית. בתים אלה, שנבנו בדרך כלל לפני 1980, עלולים להחליק או ליפול מהיסודות ברעידת אדמה. התיקון, המכונה "חיזוק והידוק", עולה בממוצע כ-5,200 דולר, ובעלי בתים זכאים למענקים של עד 3,000 דולר.

"אני מניחה שנתחיל לראות את המחירים יורדים ככל שסוג זה של שיפוץ יהפוך לנפוץ יותר," אומרת ג'ניאל מאפיי, מהנדסת מבנים וקצינת המיטיגציה הראשית של רשות רעידות האדמה של קליפורניה.

החל מה-15 באוקטובר, התוכנית פתוחה להגשת בקשות ותישאר פתוחה עד שייגמר הכסף. הזכאות הורחבה ל-209 אזורי מיקוד, המכסים חלק נרחב מדרום קליפורניה, מלונג ביץ' ועד סנטה קלריטה, ומרדונדו ביץ' ועד פומונה.

בנוסף, הרשויות מתכננות להשיק ב-2025 תוכנית חדשה שתציע סיוע כספי לבעלי בנייני דירות קטנים (5-10 יחידות) עם פגם "קומה רכה". בניינים אלה, עם חניונים או חנויות בקומת הקרקע, קרסו ברעידות אדמה קודמות וגרמו למותם של 16 אנשים ברעידת נורת'רידג' ב-1994.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE