הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמה בלוס אנג'לס: האחים מנדס עשויים להשתחרר מהכלא אחרי 35 שנה; התובע המחוזי ממליץ על גזר דין מחדש
ראיות חדשות על התעללות מינית מצד האב עשויות להוביל לשחרורם המיידי של האחים שהורשעו ברצח הוריהם ב-1989

האחים מנדס עשויים להשתחרר מהכלא תוך שבועות ספורים, לאחר שהתובע המחוזי של לוס אנג'לס, ג'ורג' גסקון, המליץ על גזירת עונש מחדש במקרה שזעזע את אמריקה. במסיבת עיתונאים בלוס אנג'לס, הודיע גסקון כי יבקש מבית המשפט לבטל את עונש המאסר עולם של האחים. אם שופט בית המשפט העליון של לוס אנג'לס יגזור עליהם עונש על הריגה במקום רצח בכוונה תחילה, הם יהיו זכאים לשחרור מיידי בערבות.

אריק (55) ולייל (56) מנדס נידונו למאסר עולם ללא אפשרות שחרור מוקדם במשפטם השני ב-1996, בגין רצח הוריהם, חוסה וקיטי מנדס, בירי בשנת 1989. המקרה זכה לתשומת לב מחודשת בעקבות ראיות חדשות שנחשפו בסדרת תעודה בפיקוק בשנה שעברה, וכן בסדרת הנטפליקס המצליחה של ראיין מרפי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(משמאל לימין) אריק מנדס ולייל מנדס בשנות ה-80; התובע המחוזי של לוס אנג'לס ג'ורג' גסקון

 

בדיון שנקבע ל-26 בנובמבר, השופט יוכל להורות על משפט חדש לאחים או על הפחתת זמן המאסר. מאחר שפקידים שונים וכמעט שני תריסר בני משפחה העידו על שיקומם של האחים במהלך העשורים האחרונים, השופט עשוי גם לאפשר לאחים לצאת מכלא ריצ'רד ג'. דונובן ליד סן דייגו, שם הם כלואים.

ראיות חדשות שהגיעו למשרד התובע המחוזי של לוס אנג'לס כוללות מכתב משנת 1988 שכתב אריק מנדס לאחד מבני דודיו, בו תיאר את ההתעללות המינית הקשה שסבל מאביו. המכתב נכתב ונשלח חודשים לפני שהאחים רצחו את הוריהם בביתם בבוורלי הילס. "אני אף פעם לא יודע מתי זה יקרה וזה משגע אותי," כתב מנדס הצעיר לקרוב משפחתו על התקיפות מצד אביו.

מרבית הראיות הקודמות על ההתעללות המינית מצד חוסה מנדס לא הותרו להצגה במשפטם השני של האחים באמצע שנות ה-90. מאז, יחד עם השינוי בתפיסה החברתית בנוגע להתעללות מינית בגברים, התגלה גם כי חוסה מנדס, שהיה מנהל בתעשיית המוזיקה, לכאורה התעלל מינית לפחות באחד מחברי להקת הנערים מנודו.

עורך הדין המייצג מספר בני משפחת מנדס הגדיר את ההמלצה היום כצעד שהתעכב זמן רב מדי. בני משפחה רבים של מנדס, חלקם מבוגרים מאוד, נכחו במסיבת העיתונאים באולם המשפט בלוס אנג'לס. המשפחה מקווה שהשופט יסכים לגזירת העונש מחדש ומצפה לחבק את האחים מחוץ לכותלי הכלא ולתמוך בשילובם מחדש בחברה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE