הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ה-AI משנה את הנוף הביטחוני": ארה"ב קבעה סט כללים חדש לשימוש צבאי בבינה מלאכותית
מסגרת הנחיות חדשה עבור סוכנויות הביטחון השונות אושרו על ידי הנשיא ג'ו ביידן, ומטרתן לשפר את האבטחה, לעודד מחקר ולמנוע הפרות אזרחיות

הבית הלבן קבע כללים חדשים לשימוש בבינה מלאכותית על ידי סוכנויות צבאיות ומודיעין.

המסגרת החדשה הזו, שנחתמה על ידי הנשיא ג'ו ביידן והוכרזה ביום חמישי, מנחה סוכנויות ביטחון לאומי להרחיב את השימוש שלהן במערכות הבינה המלאכותית המתקדמות ביותר, אך גם אוסרת על שימושים מסוימים, כולל יישומים שיפרו זכויות אזרח המוגנות בחוקה האמריקאית וכל מערכת שתאפשר פריסה אוטומטית של נשק גרעיני.

הוראות אחרות מעודדות מחקר בתחום ה-AI תוך קריאה לשיפור האבטחה של שרשרת האספקה של שבבי מחשב בארה"ב. סוכנויות המודיעין גם מונחות לתת עדיפות להגנה על התעשייה האמריקאית מפני מבצעי ריגול זרים.

גורמים רשמיים אמרו כי המסגרת הכרחית כדי להבטיח שהבינה המלאכותית משמשת באופן אחראי ולעודד את הפיתוח של מערכות בינה מלאכותית חדשות בזמן שסין ויריבות אמריקאיות אחרות מתחרות בתחום זה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן | צילום: Getty Images

 

בינה מלאכותית "משנה את הביטחון הלאומי שלנו"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר לסטודנטים באוניברסיטת ההגנה הלאומית בוושינגטון בתארו את המסגרת החדשה: "זוהי האסטרטגיה הראשונה אי פעם של האומה שלנו לניצול הכוח וניהול הסיכונים של בינה מלאכותית לקידום הביטחון הלאומי שלנו".

סאליבן אמר שבינה מלאכותית שונה מחידושים קודמים - חקר החלל, האינטרנט, ונשק וטכנולוגיה גרעינית - שממשלת ארה"ב פיתחה ברובם. במקום זאת, המגזר הפרטי מוביל את פיתוח הבינה המלאכותית.

כעת, בינה מלאכותית "עומדת לשנות את נוף הביטחון הלאומי שלנו", הוא אמר.

סאליבן אמר שבינה מלאכותית כבר משנה את האופן שבו סוכנויות ביטחון לאומי מנהלות לוגיסטיקה ותכנון, משפרות הגנות סייבר ומנתחות מודיעין.

איומים פוטנציאליים מבינה מלאכותית

בעוד שבינה מלאכותית יכולה לשנות את הביטחון הלאומי לטובה, ניתן להשתמש בה גם למעקב המוני, התקפות סייבר ואפילו מכשירים אוטונומיים קטלניים.

רחפנים אוטונומיים קטלניים, המסוגלים לחסל אויב על פי שיקול דעתם, נותרים דאגה מרכזית לגבי השימוש בבינה מלאכותית במגזר הצבאי.

ארה"ב פרסמה הצהרה בפברואר האחרון, הקוראת לשיתוף פעולה בינלאומי בקביעת תקנים לרחפנים אלה. ההצהרה מכילה הנחיות לא מחייבות משפטית לשימוש צבאי אחראי בבינה מלאכותית.

"כטכנולוגיה המשתנה במהירות, יש לנו מחויבות ליצור נורמות חזקות של התנהגות אחראית בנוגע לשימושים צבאיים בבינה מלאכותית ובאופן שלוקח בחשבון שיישומי בינה מלאכותית על ידי צבאות ישתנו ללא ספק בשנים הקרובות", אמרה בוני ג'נקינס, תת-מזכירת המדינה לבקרת נשק וביטחון בינלאומי, באותה עת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE