הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכנופייה הוונצואלית האכזרית הקימה מפקדה בתוך ארצות הברית
ארגון הפשע TdA, שהוקם בבית כלא בוונצואלה והוגדר ע"י טקסס כארגון טרור זר, התיישב בעיר דנוור שבקולורדו ומפעיל משם את פעילותו ברחבי ארה"ב

ארגון הפשע הוונצואלי Tren De Aragua, או TdA, הקים מפקדה בדנוור, קולורדו. כך טוען חבר מפלגה רפובליקני מקומי. מדובר בכנופייה בינלאומית שנוסדה בכלא בוונצואלה, והיא מתמקדת בסחר בבני אדם והתעללויות אחרות המכוונות כלפי מהגרים פגיעים, תוך כדי הברחת נשים ונערות עבור ניצול מיני. 

כנופיית הפשע המפורסמת עלתה לכותרות הלאומיות לאחר שסרטון ויראלי הופץ ברשתות החברתיות ובו נראים אנשים עם רובי סער פורצים דלתות של בניין מגורים בעיר הסמוכה אורורה.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ טען שהכנופיה "השתלטה" על אורורה, בעוד שראש העיר מייק קופמן אמר שהשמועות סביב הקבוצה מוגזמות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמונות של חברי הכנופיה | צילום: AP

 

עם זאת, חברת מועצת העיר אורורה דניאל יורינסקי שיתפה ברשתות החברתיות תדפיס של חילופי דואר אלקטרוני בין שוטרים מקומיים מנובמבר 2023.

"הוספתי את המודיעין מ-HSI שבונגרץ קיבל היום. גם דיברתי עם סוכן ICE היום שפנה לאיש המודיעין שלו; האיש חזר די מהר ואמר ש-TdA החליט להקים את המפקדה שלהם בדנוור בגלל מדיניות המקלט והמיקום", נכתב בקטע מהאימייל שדלף.

יורינסקי תהתה האם פקידים מקומיים אחרים קיבלו מידע על נוכחות הכנופיה.

דובר ה-ICE אמר בתגובה: "אני לא יכול לאמת דבר מהפרסומים האלה מכיוון שהמסמך הזה לא נוצר על ידי ה-ICE, HSI או ERO".

בתגובה לפרסומים ביום חמישי אחר הצהריים, דובר פקידי העיר אורורה אמר כי היו ספקולציות לגבי הכנופיה לפני יותר משנה.

"המידע ששוחרר ללא אישור באימיילים אלה מדגיש חלקים מתהליך החקירה בנוגע לחששות אלה", אמר הדובר באימייל. "עלינו לזכור שמחלקות משטרה ומערכת המשפט בכללותה חייבות להסתמך על ראיות קבילות, ולא על שמועות, רכילות וחלקי מידע. בניגוד לטענות שהועלו ברשתות החברתיות ועל ידי ארגוני חדשות נבחרים, העיר, כולל משטרת אורורה, נשארה עקבית בתגובותיה בעניין זה".

ההצהרה המשיכה ואמרה שמשטרת אורורה ממשיכה לחקור פעילות של כנופיות פשע בעיר.

 

חברי הכנופיה פורצים לבית באורורה, קולורדו

 

הסנאטור מרקו רוביו מפלורידה, שהיה בין המבקרים החריפים ביותר של הכנופיה וביטחון הגבול תחת ביידן באופן כללי, אמר ש-TdA היא "כנופיה אכזרית שפלשה למדינתנו הודות להזנחה של מדיניות הגבול הפתוח חסרת האחריות של ממשל ביידן-האריס".

"לקח מספר דרישות מחברי הקונגרס כדי שהממשל הזה יגדיר את הפושעים האכזריים האלה כארגון פשע בינלאומי. עם זאת, ברור שנדרשות פעולות משמעותיות יותר", אמר רוביו בהצהרה ל'ניוזוויק'.

על פי נתוני מנהל המכס והגנת הגבולות של ארה"ב, משמר הגבול של ארה"ב דיווח על מעצרים משמעותיים בקרב חברי כנופיית TdA בשנות הכספים 2023 (41) ו-2024 (23), מה שמרמז על עלייה בפעילותם בארה"ב.

דובר התקשורת של מושל טקסס גרג אבוט, אנדרו מהלריס, אמר בעבר שהכנופיה היא "ארגון אכזרי שאין לו מקום במדינת טקסס".

"המחיר ששילמנו על כישלון הממשל הפדרלי לאבטח את הגבול היה קטלני. בין הקורבנות הרבים נמצאת ג'וסלין נונגרי בת ה-12, שנאנסה ונרצחה על ידי מהגרים לא חוקיים", אמר מהלריס.

"אם הרוצחים של ג'וסלין הם אכן חברי Tren de Aragua, טקסס תטיל עליהם את מלוא כובד העונשים הפליליים המוגברים. ל-Tren de Aragua יש מטרה על גבם, ומדינת טקסס משתמשת בכל המשאבים הזמינים כדי לרדוף אחריהם".

הדאגות גברו בנוגע ל-TdA, שחבריה היו מעורבים בשורה של פשעים בולטים ברחבי ארצות הברית.

אבוט מציע פרס של 5,000 דולר עבור מודיעין שיוביל ללכידת חברי TdA ש"הפיצו טרור והרג" ברחבי ארה"ב, זאת אחרי שבאמצע ספטמבר הוא חתם על הגדרת הכנופייה כארגון טרור זר, והנחה את מחלקת הביטחון המדינתית להקים צוות מיוחד שיפעל כדי לרדוף ולפרק את פעילות הכנופיה בתוך טקסס.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE