הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפשרו סמלים נאציים מתוך כבוד לחופש הביטוי: האשמות קשות נגד אונ' קליפורניה בלוס אנג'לס
כוח המשימה לאנטישמיות של UCLA, האשים את ההנהלה בכך שלא עשתה די כדי להגן על הסטודנטים והצוות היהודים והישראלים, שסבלו מהתעללות מצד הפרו-פלסטינים

דו"ח חדש מטעם כוח המשימה לאנטישמיות בקמפוס האשים את התנועה הפרו-פלסטינית באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, UCLA, בהצתת גל של התעללות המכוונת כלפי סטודנטים, סגל ועובדים יהודים וישראלים.

הדו"ח בן 93 העמודים, שפורסם ביום שלישי על ידי כוח המשימה של UCLA למאבק באנטישמיות ובדעות קדומות נגד ישראל, קבע כי יהודים בקמפוס הותקפו ואוימו בעוד שביטויי שנאה, כולל צלב קרס שצויר על לוח בכיתה ושלט מחאה שעליו נכתב "ישראלים הם ילידי הגיהנום", התרבו במהלך תנועת המאהלים הפרו-פלסטינית והאנטי-ישראלית באביב האחרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: ה'לוס אנג'לס טיימס'

 

כוח המשימה של UCLA, המורכב מסטודנטים וחברי סגל, אמר כי ההשפעה של האנטישמיות והדעות הקדומות נגד ישראל בקמפוס יכלה להיות מופחתת אילו המנהלים היו נוקטים יותר פעולות נגד הפרות של כללי הקמפוס, כמו האיסור על מחנאות בשטח האוניברסיטה במשך הלילה.

הדו"ח ציין כי המנהלים נקטו גישה מקלה מתוך כבוד למסורת חופש הביטוי של UCLA, אך תנועת מחאה זו הייתה חריגה ממסורת זו מכיוון שזו הפעם הראשונה בהיסטוריה של UCLA שתנועה מטפחת דעות קדומות ושנאה נגד קבוצה לאומית, אתנית או דתית.

"תנועת המחאה שלאחר ה-7 באוקטובר שונה מתנועות העבר: היא טוענת שמטרתה להגן על פלסטינים ולדרוש אחריות רבה יותר מממשלת ישראל, אך בה בעת היא שחררה דברי שנאה וסמלים, דעות קדומות, והתנהגות בלתי חוקית ופוגענית נגד יהודים וישראלים בקמפוס", אמר כוח המשימה בדו"ח.

כמעט בו-זמנית עם פרסום הדו"ח, קבוצה של חברי קמפוס פרו-פלסטינים גינתה את הנהגת UCLA על היותה נוקשה מדי בתגובתה למפגינים בזמן שכבשו חלקים מהקמפוס כדי לדרוש מהאוניברסיטה למשוך השקעות מחברות העושות עסקים עם הצבא הישראלי.

האיגוד האמריקאי לזכויות האזרח של דרום קליפורניה הגיש ביום שלישי תביעה בשם הקבוצה על מה שהוא רואה כדיכוי בלתי חוקי של חופש הביטוי.

 

כוחות משטרה מפטרלים בקמפוס UCLA | צילום: AFP

 

התביעה טענה כי זכויות התיקון הראשון של המפגינים הופרו על ידי סיורי אבטחה מוגזמים וכללים נוקשים מדי שהגיעו לשיאם בקריאת UCLA למשטרה לפזר את המאהל ובמעצר של 200 משתתפים, שחלקם עומדים בפני הליכי משמעת סטודנטיאליים מתמשכים.

כחלק ממאמציו, כוח המשימה הפיץ סקר בקרב סטודנטים, סגל ועובדים יהודים, על ידי כתיבה לכתובות דואר אלקטרוני הקשורות לקבוצות יהודיות רשומות בקמפוס. מתוך כ-3,000 הסטודנטים היהודים המוערכים ומספר לא ידוע של עובדים, 428 השיבו לסקר.

למרות שלא ניתן היה לקבוע שיעור תגובה מדויק והטיה בדגימה, כוח המשימה אמר כי הוא בטוח בכל זאת שהתוצאות משקפות את טווח החוויות בקהילה מכיוון שהמשיבים מגיעים ממגוון רקעים ואמונות.

הדו"ח ציין כי 28 משיבים אמרו שהותקפו פיזית ו-74 אמרו שאוימו במהלך השנה האחרונה. מספר ניכר של סטודנטים, חברי סגל ועובדים שנסקרו אמרו ששקלו לעזוב את עבודתם או לימודיהם ב-UCLA מכיוון שהושמצו בקמפוס בשל זהותם היהודית או הישראלית.

"בחרתי לעבוד מהבית כי אני לא מרגיש בטוח או נוח בקמפוס", העיד אדם אחד.

כדי לטפל בבעיה, כוח המשימה הציג שורה של המלצות בדו"ח, שהוגש לנשיא הזמני של UCLA דארנל האנט, כולל יותר הכשרה וחינוך, שינוי מקיף של מערכת הדיווח על אפליה, ואכיפה מחמירה יותר של חוקים ומדיניות.

האוניברסיטה בוחנת את ההמלצות, אמר דובר ל'וול סטריט ג'ורנל'.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE