הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניתוח ההצבעה המוקדמת שנמצאת בשיאה - עם 31 מיליון קולות שנאספו
בכמה מהמדינות המתנדנדות נרשמו עד כה שיאי הצבעה, כאשר ישנו גל גדול של בוחרים רפובליקנים - אך נראה שהדמוקרטים עדיין מובילים במקצת

יותר מ-31 מיליון אנשים כבר הצביעו מאז שהחלה ההצבעה המוקדמת ברחבי המדינה לקראת הבחירות בחודש הבא.

לפי מעקב ההצבעה המוקדמת של מעבדת הבחירות באוניברסיטת פלורידה, 32,678,726 אנשים הצביעו מוקדם עד כה, כאשר יותר מ-14.8 מיליון אנשים הצביעו באופן אישי, בעוד 17.8 מיליון אנשים החזירו הצבעה בדואר, נכון ל-8:21 בבוקר שעון החוף המזרחי ביום שישי. יותר מ-64 מיליון בקשות להצבעה בדואר הוגשו, לפי המעקב.

מבין המצביעים הללו, כמעט 9 מיליון הגיעו מ-7 מדינות המתנדנדות, שם נרשם גל של מצביעים רפובליקנים.

בשבוע שעבר, פקידים דיווחו על שיאים בהצבעה המוקדמת במדינות מתנדנדות מרכזיות, כולל ג'ורג'יה וצפון קרוליינה. בג'ורג'יה, כ-2.3 מיליון קולות כבר נרשמו, כאשר 328,000 הצביעו ביום הראשון, יותר מכפול מהשיא הקודם של 136,000 שנקבע ב-2020, כאשר הנשיא ג'ו ביידן ניצח בקושי במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרב צמוד בין האריס לטראמפ

 

צפון קרוליינה גם קבעה שיא חדש בהצבעה מוקדמת, עם יותר מ-353,000 קולות ביום הראשון בלבד. נכון ליום שישי, יותר מ-2.2 מיליון קולות נרשמו במדינה, לפי נתוני המעקב.

באופן כללי, מגמות ההצבעה המוקדמת מצביעות על יתרון לדמוקרטים, שבדרך כלל מצביעים מוקדם יותר ובדואר בתדירות גבוהה יותר מהרפובליקנים.

לפי מעקב ההצבעה של אוניברסיטת פלורידה, יותר מ-6.6 מיליון דמוקרטים רשומים הצביעו מוקדם, לעומת 5.8 מיליון רפובליקנים. אך בעוד שיותר דמוקרטים הצביעו, נתונים מוקדמים ממדינות מתנדנדות מצביעים על גל בהצבעה מוקדמת של רפובליקנים בעקבות עידוד לאחרונה מצד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לתומכיו להצביע לפני יום הבחירות.

והמצביעים הרפובליקנים נראים מגיבים. בנבדה, מדינה שבה דמוקרטים בדרך כלל תלויים בהצבעה מוקדמת כדי לאזן את הצבעת הרפובליקנים ביום הבחירות, נתונים מאוניברסיטת פלורידה מראים שנכון ליום שישי, כ-17,000 יותר רפובליקנים מדמוקרטים הצביעו מוקדם.

באריזונה, שם יותר ממיליון קולות כבר נרשמו, רפובליקנים מהווים 42 אחוזים מהקולות הללו, בעוד דמוקרטים מהווים 35 אחוזים, לפי נתוני המעקב. צפון קרוליינה הראתה פער קטן יותר, עם 34.4 אחוזים מהמצביעים המוקדמים רשומים כדמוקרטים ו-33.6 אחוזים כרפובליקנים.

בעוד שמישיגן, ג'ורג'יה וויסקונסין אינן עוקבות אחר רישום מפלגתי למצביעים מוקדמים, פנסילבניה מדווחת ש-60 אחוזים מיותר מ-1.2 מיליון קולות מוקדמים הם מדמוקרטים, לעומת 30 אחוזים מרפובליקנים.

למרות שהרפובליקנים חווים גל בהצבעה מוקדמת, לא ברור מה המשמעות של זה לגבי הבחירות. נתוני ההצבעה המוקדמת חושפים רק אם המצביעים רשומים למפלגה, לא למי הם מצביעים, והאלקטורט המוקדם יכול להשתנות מיום ליום ככל שיותר אנשים מצביעים מוקדם.

 

צילום: Getty Images

 

בנוסף, נתוני רישום המצביעים מגלים שרוב המצביעים המוקדמים הם נשים ומעל גיל 65, כאשר 46 אחוזים מהמצביעים המוקדמים ברמה הלאומית מגיעים מקבוצת הגיל מעל 65, ו-54 אחוזים הם נשים. בעוד שנשים נוטות יותר מגברים להצביע דמוקרטי, מצביעים מבוגרים היסטורית יותר רפובליקנים ממצביעים צעירים, מה שאומר שהתוצאות עשויות להשתנות לכל אחת מהמפלגות קרוב ליום הבחירות.

מבין מדינות המתנדנדות שאוספות נתונים דמוגרפיים, למישיגן היה האחוז הגבוה ביותר של מצביעות מוקדמות, כאשר 56 אחוזים מהמצביעים מהמדינה מזדהים כנשים. בינתיים, למישיגן היה גם השיעור הגבוה ביותר של מצביעים מוקדמים מעל גיל 65, כאשר 57 אחוזים מהמצביעים המוקדמים הגיעו מקבוצת הגיל המבוגרת ביותר. גם צפון קרוליינה וג'ורג'יה ראו יותר מצביעים מקבוצת הגיל 41-65 מצביעים מוקדם מאשר מצביעים מעל גיל 65.

לפי מעקב הסקרים 538, האריס מובילה בפער קטן של בין 0.1 ל-0.7 נקודות במישיגן, ויסקונסין ונבדה. לפני חודש, היא הובילה בשלוש המדינות בעד 2.4 נקודות. בינתיים, טראמפ מוביל בין 1.2 ל-1.8 נקודות בצפון קרוליינה, אריזונה וג'ורג'יה. הוא גם מוביל ב-0.3 נקודות בפנסילבניה, שם האריס הובילה מאז שעלתה לראש הכרטיס הדמוקרטי.

תחזית הסוקר נייט סילבר מראה שאם האריס תנצח רק במישיגן, ויסקונסין ונבדה, יהיה לה סיכוי של 0.6 אחוזים לנצח בבחירות. עם פנסילבניה, הסיכויים שלה עולים ל-98.9 אחוזים. אבל לפי המודל של סילבר, יש רק 2.9 אחוזים סבירות שתרחיש זה יתרחש.

תחזית סילבר גם מראה שיש 24 אחוזים סיכוי שטראמפ ינצח בכל מדינות המתנדנדות בנובמבר.

הצבעה מוקדמת זמינה בצורה כלשהי ב-48 מתוך 50 המדינות. נכון ל-2024, אלבמה ומיסיסיפי היו המדינות היחידות ללא הצבעה מוקדמת אוניברסלית, שם בוחרים צריכים סיבה מאושרת כדי להצביע בהיעדרות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE