הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דמוקרטים דורשים לחקור את ג'ארד קושנר - בגין שיחותיו עם יורש העצר הסעודי לגבי נורמליזציה עם ישראל
דיווחים מצביעים על כך שחותנו של טראמפ שוחח מספר פעמים עם מוחמד בן סלמאן כדי לקדם את היחסים עם ירושלים - מה שיכול להיחשב כפעולה של סוכן זר לא רשום

גורמים דמוקרטים בולטים פנו ביום חמישי ליועמ"ש בבקשה למנות תובע מיוחד שיחקור האם ג'ארד קושנר – חתנו של דונלד טראמפ ששימש כיועצו הקרוב, והיה זה שהביא להסכמי אברהם – תפקד כסוכן זר לא רשום עבור ערב הסעודית.

הסנאטור ויו"ר ועדת הכספים בסנאט רון ויידן וחבר הקונגרס ג'יימי רסקין, הזכירו במכתב שלהם דיווח של רויטרס מתחילת החודש שחשף כי קושנר דן מספר פעמים בדיפלומטיה אמריקאית-סעודית בנוגע לישראל עם השליט דה-פקטו של ערב הסעודית, יורש העצר מוחמד בן סלמאן, מאז עזיבתו את הממשל.

"גילוי זה מטריד מאוד, שכן נראה כי מר קושנר משפיע על מדיניות החוץ האמריקאית בכך שהוא פועל כיועץ פוליטי לממשלה הסעודית בעודו מקבל את כספם", כתבו ויידן ורסקין במכתב בן 8 עמודים ליועץ המשפטי לממשלה מריק גרלנד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ארד קושנר ומוחמד בן סלמאן

 

"קרבתו של מר קושנר לנשיא טראמפ והפוטנציאל להתערבות פוליטית מצדיקים את מינויו של תובע מיוחד", הוסיף המכתב.

ערב הסעודית השקיעה 2 מיליארד דולר בקרן השקעות פרטית, Affinity Partners, שקושנר, שהיה יועץ בכיר למזרח התיכון בממשל טראמפ, ייסד ב-2021 לאחר עזיבת הממשל, כך על פי חוקרי הקונגרס.

בהצהרה, קושנר התעקש ש"אין ניגוד עניינים". הוא דחה את המכתב כ"תעלולים פוליטיים טיפשיים" ואמר שהוא "מתחת לרמת הרצינות שראויים לה שני בתי הקונגרס".

צ'אד מיזל, היועץ המשפטי הראשי ב-Affinity Partners, כינה את הבקשה לתובע מיוחד "ניסיון מביש של ויידן ורסקין להפוך משרד משפטים לנשק פוליטי עם האשמות חסרות בסיס או ראיות".

משרד המשפטים אישר את קבלת המכתב אך סירב להגיב מעבר לכך. גם שגרירות ערב הסעודית לא הגיבה מיד לבקשות לתגובה.

השקעותיה של ערב הסעודית בקרן של קושנר זכו לביקורת מצד מומחי אתיקה, דמוקרטים בקונגרס וכמה רפובליקנים, שהביעו דאגה מכך שהחזקותיה של ערב הסעודית עשויות להיראות כתשלום תמורה מאחר שקושנר עבד בנושאים סעודיים לפני עזיבתו את הבית הלבן של טראמפ.

 

קושנר בביקור בבירת מרוקו עם משלחת ישראלית | צילום: רויטרס 

 

"יש סיבה מהותית להאמין", נכתב במכתב, "שהחלטת הממשלה הסעודית להתקשר עם Affinity לייעוץ השקעות היא עלה תאנה להעברת כספים ישירות למר קושנר ולאשתו, איוונקה טראמפ".

Affinity וקושנר הכחישו בעבר שהשקעות ערב הסעודית הן תשלום תמורה או ניגוד עניינים. Affinity טענה שויידן וצוות הסנאט שלו אינם מבינים את המציאות של קרנות השקעה פרטיות.

בתקופת כהונתו כיועץ מיוחד של טראמפ, קושנר הוביל את הסכמי אברהם שהביאו להסכמי שלום היסטוריים בין ישראל לכמה מדינות מוסלמיות. ערב הסעודית הייתה אמורה להיות הבאה בתור, אך היא מעולם לא חתמה על הסכמים. ממשל ביידן ניסה להמשיך את הקו של קושנר ולעודד את סעודיה לנרמל את היחסים עם ישראל, אך נראה שהמאמץ נעצר ברובו בשל המלחמה בעזה.

דיווח רויטרס מה-4 באוקטובר, המצטט מקור המכיר את הדיונים, ציין כי שיחותיו של קושנר עם יורש העצר הסעודי כללו את תהליך נרמול היחסים בין ישראל לערב הסעודית. המקור לא ציין מתי התקיימו השיחות ואם הן התקיימו לפני או אחרי תחילת הסכסוך בעזה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE