הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איגוד המורים בלוס אנג'לס תומך בחסימת מכירת נשק של כ-20 מיליארד דולר מארה"ב לישראל
ההחלטה מצטרפת לצעדים דומים שננקטו על ידי איגודים אחרים, כולל קריאה מיולי "להפסיק מיד את כל הסיוע הצבאי לישראל" על ידי איגודים כמו איגוד דיילי האוויר, איגוד עובדי הדואר האמריקאי, ואיגוד העובדים המאוחד

איגוד המורים של לוס אנג'לס (UTLA) הצביע ביום רביעי בעד תמיכה במאמץ בקונגרס לחסום מכירת נשק אמריקאי לישראל בשווי יותר מ-20 מיליארד דולר. ההחלטה התקבלה על רקע טענות שנשק אמריקאי משמש נגד אזרחים פלסטינים.

ההצבעה קוראת לסנטורים מקליפורניה, אלכס פדילה ולפונזה באטלר, לתמוך ב"החלטות משותפות של התנגדות" שיעצרו את מכירת אמצעי לחימה ספציפיים לישראל. הנושא צפוי לעלות לדיון לאחר שהסנאט יתכנס מחדש בנובמבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

לפי מסמכי האיגוד שהגיעו לידי הלוס אנג'לס טיימס, הרציונל מאחורי העמדה מתבסס על הטענה כי הנשק המדובר "שימש להפרת החוק האמריקאי והבינלאומי, תוך הרג חסר הבחנה של מספר רב של אזרחים, רבים מהם ילדים". האיגוד גם הביע דאגה מהפגיעה במערכת החינוך הפלסטינית, וציין כי "ישראל הרסה כל אוניברסיטה בעזה ואילצה ילדים ללמוד במחנות פליטים או לא ללמוד כלל."

סקוט מנדל, חבר בדירקטוריון האיגוד, התנגד להחלטה וטען כי "ביקורת על ישראל אינה אנטישמית, אך ביקורת על מדינת ישראל מבלי לגנות את זוועות חמאס היא אכן מעשה אנטישמי!" הוא הזהיר כי ההחלטה עלולה להוביל לעזיבת חברים יהודים ותומכי ישראל מהאיגוד.

לפחות שני חברי איגוד ביקשו לדחות את ההצבעה מכיוון שחברים יהודים נעדרו בשל חג שמיני עצרת. בחודש מרץ, האיגוד כבר קרא להפסקת אש.

ההחלטה מצטרפת לצעדים דומים שננקטו על ידי איגודים אחרים, כולל קריאה מיולי "להפסיק מיד את כל הסיוע הצבאי לישראל" על ידי איגודים כמו איגוד דיילי האוויר, איגוד עובדי הדואר האמריקאי, ואיגוד העובדים המאוחד.

כדי שהסיוע הצבאי ייחסם, ההחלטות צריכות לעבור בשני בתי הקונגרס ולהיחתם על ידי הנשיא ביידן. הנשק המדובר כולל תחמושת לטנקים, פגזי מרגמה ו-50 מטוסי F-15IA, כולל נשק וחלקים נלווים, וערכות שדרוג למטוסי F-15.

43% לא
57% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE