הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האקרים סינים חדרו דרך מערכות תקשורת אמריקאיות לטלפונים של טראמפ וואנס
מטה הקמפיין של טראמפ קיבל השבוע הודעה כי האקרים ייתכן והשיגו גישה לנתונים מהטלפונים באמצעות פריצה למערכות טלקומוניקציה אמריקאיות.

חוקרים אמריקאים חשפו כי האקרים סינים, שככל הנראה חדרו עמוק למערכות התקשורת האמריקאיות, יעדו נתונים מטלפונים בהם השתמשו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ וחבר הצוות שלו לתפקיד סגן הנשיא, הסנאטור ג'יי.די ואנס מאוהיו.

על פי מקורות המעורים בפרטים, החוקרים עובדים כעת כדי לקבוע איזה מידע תקשורתי, אם בכלל, נגנב או נצפה במהלך החדירה המתוחכמת למערכות הטלקום. סוג המידע בטלפונים של מועמד לנשיאות וסגנו עשוי להוות מכרה זהב עבור סוכנות מודיעין: למי הם התקשרו ושלחו הודעות, באיזו תדירות הם תקשרו עם אנשים מסוימים, וכמה זמן הם דיברו עם אותם אנשים - כל אלה יכולים להיות בעלי ערך רב עבור יריבה כמו סין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החדירה של ההאקרים לטלפונים של ואנס וטראמפ חורגת מעבר למערכת הבחירות של 2024, עם דיווחים על מטרות רבות נוספות, מה שמרמז על השלכות רחבות היקף לביטחון הלאומי 

 

צוות הקמפיין של טראמפ קיבל השבוע הודעה כי המועמד הרפובליקני לנשיאות וסגנו היו בין מספר אנשים, בתוך הממשל ומחוצה לו, שמספרי הטלפון שלהם הפכו למטרה דרך חדירה למערכות הטלפון של חברת Verizon. בין המטרות היו גם דמוקרטים, כולל דמויות בולטות בגבעת הקפיטול ואולי גם אנשי צוות של קמפיין סגנית הנשיא קמלה האריס.

מומחי סייבר מערביים מאמינים כי ההתקפה בוצעה על ידי קבוצה המכונה "Salt Typhoon". החקירה עדיין נמשכת, אך ה-FBI ובכירי הביטחון הלאומי הביעו דאגה עמוקה לגבי היקף הנתונים שנחשפו ומגוון הקורבנות האפשריים.

לאנשי קמפיין טראמפ נמסר כי ייתכן שההאקרים עדיין נמצאים במערכות של Verizon, אך לא ברור אם הם מנסים באופן פעיל להוציא נתונים. מידע על תקשורת של מועמד לנשיאות וסגן נשיא - אפילו ללא תוכן השיחות וההודעות - יכול לסייע ליריבה כמו סין לזהות ולכוון טוב יותר אנשים בחוג הפנימי של טראמפ למבצעי השפעה.

החשיפה הגיעה בשלבים האחרונים של מערכת הבחירות, כאשר צוותו של טראמפ היה גם מטרה להאקרים איראנים, שיעדו באופן חוזר את החוג הפנימי שלו עם הודעות דיוג שהצליחו לפחות חלקית להשיג גישה לתקשורת ומסמכים של הקמפיין.

החדירה של ההאקרים חורגת מעבר למערכת הבחירות של 2024, עם דיווחים על מטרות רבות נוספות, מה שמרמז על השלכות רחבות היקף לביטחון הלאומי. החקירה לגבי היקף הפריצה והנזק לביטחון הלאומי נמצאת בשלביה הראשונים, כאשר עדיין לא ברור אם התוקפים יכלו לנטר או להקליט שיחות טלפון, ואם הצליחו לקרוא או ליירט הודעות טקסט.

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE