הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביונסה על הבמה עם קמלה האריס: "דואגת שיהיה לנו את החופש לשלוט בגופנו"
אחרי שנתנה חיבוק גדול למועמדת הדמוקרטית, הזמרת הגדולה הביעה את החשש שלה שטראמפ יעביר איסור פדרלי על הפלות

הזמרת ביונסה הצטרפה ביום שישי לעצרת הבחירות של סגנית הנשיא קמלה האריס שנערכה ביוסטון, טקסס, שם הכוכבת הגדולה קראה לאמריקאים לתמוך במועמדת הדמוקרטית כדי להגן על "החופש לשלוט בגופנו".

האירוע באצטדיון של Shell Energy משך כ-30,000 תומכים, לפי קמפיין האריס, מה שהופך אותו לעצרת הגדולה ביותר שהאריס אירחה במחזור הבחירות עד כה.

ביונסה עלתה לנאום, ועל הבמה אמרה: "אני לא כאן כסלבריטאית. אני לא כאן כפוליטיקאית. אני כאן כאם - אם שדואגת עמוקות לעולם שבו הילדים שלי וכל הילדים שלנו חיים, עולם שבו יש לנו את החופש לשלוט בגופנו, עולם שבו אנחנו לא מפולגים. העבר שלנו, ההווה שלנו והעתיד שלנו מתמזגים לפגוש אותנו כאן".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האריס וביונסה על בימת העצרת | צילום: AP

 

ביונסה המשיכה וטענה שנשיאות האריס, שתהיה הראשונה על ידי אישה בהיסטוריה של ארה"ב, תיתן דחיפה לנשים ונערות בכל רחבי המדינה.

"דמיינו את הבנות שלנו גדלות ורואות מה אפשרי ללא תקרות, ללא מגבלות. דמיינו את הסבתות שלנו. דמיינו מה הן מרגישות עכשיו - אלה שחיו לראות את היום ההיסטורי הזה", אמרה הכוכבת. "אפילו אלה שכבר לא איתנו פיזית, דמיינו את כל ההקרבה שלהן - ההקרבות שנעשו כדי שנוכל לעמוד ולראות את כוחה של אישה העומדת בעוצמתה".

האריס גם התמקדה בזכויות רבייה בנאומה: "לכל מי שצופה ממדינה אחרת, אם אתן חושבות שאתן מוגנות מאיסורי ההפלות של טראמפ כי אתן חיות במישיגן, פנסילבניה, נבאדה, ניו יורק, קליפורניה או כל מדינה שבה הבוחרים או המחוקקים הגנו על חופש הרבייה, אנא דעו: אף אחת לא מוגנת".

"כי איסור לאומי של דונלד טראמפ יאסור הפלות בכל מדינה ומדינה", אמרה ביונסה.

 

 

מוקדם יותר החודש, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר שיטיל וטו על איסור הפלות פדרלי, וכתב ברשת החברתית שלו: "כולם יודעים שלא אתמוך באיסור הפלות פדרלי, בשום תנאי, ולמעשה אטיל עליו וטו, כי זה תפקיד המדינות להחליט על פי רצון הבוחרים שלהן".

מכללת אמרסון, שסקרה 815 מצביעים בטקסס בין 18 ל-21 באוקטובר, מצאה שגישה להפלות הייתה הנושא המרכזי עבור 11 אחוז מהמצביעים במדינה. זה מיקם את הנושא אחרי הגירה וכלכלה, שהיו הנושאים המרכזיים עבור 32 אחוז ו-26 אחוז מהמצביעים, בהתאמה. עם זאת, גישה להפלות דורגה מעל "איומים על הדמוקרטיה" ושירותי בריאות, שהיו נושאים מרכזיים עבור 8 אחוז ו-5 אחוז מהמצביעים, בהתאמה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE