הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מועצת הסטודנטים של CUNY מחרימה מוצרים ישראליים ותומכי ישראל
רשימת החרם כוללת מוצרים של חברות רבות, ביניהן חומוס סברה, קפה סטארבקס, מקדונלד'ס, ברגר קינג ופאפא ג'ונס, וכן "פירות או ירקות שגדלו בישראל"

מועצת הדוקטורנטים והסטודנטים לתארים מתקדמים במרכז ללימודים מתקדמים של אוניברסיטת CUNY אישרה החלטה שנויה במחלוקת האוסרת על שימוש בכספי פעילות סטודנטיאלית לרכישת מוצרים "התומכים או מפיקים תועלת מהכיבוש הישראלי בפלסטין". ההחלטה, שאושרה ברוב של 31 מול 8 (עם 5 נמנעים), תיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא מנגבים חומוס "כדי ש-CUNY לא תהיה תלויה בתורמים ציוניים ואימפריאליסטיים".

 

רשימת החרם כוללת מוצרים של חברות רבות, ביניהן חומוס סברה, קפה סטארבקס, מזון ומשקאות ממקדונלד'ס, ברגר קינג ופאפא ג'ונס, וכן "פירות או ירקות שגדלו בישראל". החרם חל גם על מחשבי HP, מדפסות, מכשירי חשמל של סימנס, מוצרי סודהסטרים וקוסמטיקה של אהבה. בנוסף, ההחלטה אוסרת על מימון אירועים או פרסומים המשתפים פעולה עם או מקדמים מוסדות אקדמיים ישראליים.

ההחלטה עוררה ביקורת חריפה. ג'פרי ויזנפלד, חבר לשעבר במועצת הנאמנים של CUNY, טען כי מדובר ב"הפרה מוחלטת" של זכויות הסטודנטים היהודים וכינה את ההחלטה אנטישמית. פרופסור דוד סיידמן ממכללת ברוקלין טען כי ההחלטה מפרה את חופש הביטוי של סטודנטים התומכים בישראל.

מכתב שנשלח לקנצלר CUNY, חתום על ידי 70 סטודנטים ואנשי סגל, התלונן על מנהיגי מועצת הסטודנטים שהפכו רדיקליים ועסוקים באג'נדה פוליטית צרה במקום לשרת את כלל הסטודנטים. הם דרשו מההנהלה לחייב את המועצה לפעול כארגון מייצג הוגן או לשלול את סמכויותיה וגישתה לכספי הסטודנטים.

ההחלטה גם קוראת ל-CUNY לתמוך בחרם, משיכת השקעות וסנקציות נגד ישראל, לבטל נסיעות אקדמיות לישראל ולהפסיק שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיים ישראליים. בנוסף, המועצה דורשת להרחיק את משטרת ניו יורק מהקמפוסים ולספק לימודים חינם "כדי ש-CUNY לא תהיה תלויה בתורמים ציוניים ואימפריאליסטיים".

דובר המרכז ללימודים מתקדמים של CUNY הגיב כי "החלטה זו אינה מייצגת את דעותיה של CUNY או של קהילת האוניברסיטה בכללותה" והדגיש את מחויבות המוסד ליצירת קמפוס מכיל לכל חברי הקהילה.

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE