הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החורף בפתח: ארבעה סימנים לכך שהגוף שלכם מסתגל לתקופה קרה
מנשירת שיער ועד עור יבש - ישנם כמה שינויים שתרגישו על הגוף שלכם שמסמנים שהחורף מגיע. כל עוד תהיו מודעים - כך גם לא תצטרכו לדאוג יותר מדי

עם כניסת החורף, אנשים רבים עשויים להבחין בשינויים פיזיים ורגשיים, דבר המעורר את הצורך בהיערכות להתמודדות עם אתגרי העונה.

החל מנשירת שיער מוגברת וכאבי מפרקים ועד עור יבש ושינויי מצב רוח, הכרת סימנים אלה יכולה לעזור לכולם להישאר בריאים ולהרגיש טוב יותר. הנה ארבעה סימנים שהגוף שלנו מתכונן לחורף:

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: Shutterstock

 

נשירת שיער

"השינוי הפתאומי בטמפרטורה יכול להעמיס על הקרקפת וזקיקי השיער, מה שמוביל לקצב מואץ של נשירת שיער", אומר ד"ר אניל שארמה, רופא במרפאת Sharma Skin & Hair Surgery.

"בקיץ, כשהימים ארוכים יותר, יותר שערות עשויות להיכנס לשלב הטלוגן (מנוחה) של מחזור השיער ואז לנשור כשלושה חודשים מאוחר יותר", הוא הסביר. "אבל כשאנחנו נכנסים לחודשים הקרים יותר, נשירת השיער נוטה לעלות כשהגוף עובד לשמור על חום".

כדי למנוע זאת, "חשוב גם לעודד זרימת דם לקרקפת כדי לשפר את צמיחת השיער", ממליץ שארמה. "עסו את הקרקפת והשתמשו בסרום לקרקפת עם רכיבים שעוזרים לשלוט בייצור שומן או חומצה לקטית כדי לקלף בעדינות את הקרקפת".

"חוסר בויטמינים ומינרלים כמו ברזל ופריטין יכול להחמיר את נשירת השיער, בעוד שרמות נמוכות של ויטמין D ו-B12 יכולות גם להשפיע על צמיחת השיער", מסביר שארמה. "לכן, אם אתם חווים נשירת שיער, חשוב לכלול הרבה עלים ירוקים כהים, ביצים ודגים שמנים בתזונה שלכם".

מצב רוח נמוך ואנרגיה ירודה

זה לא רק בראש שלך, שכן דיכאון חורף הוא תופעה ידועה עם שם: הפרעה רגשית עונתית, או SAD.

קיצור שעות האור היומי יש לו השפעה פיזיולוגית אמיתית על אנשים. החשכה המוקדמת מאותתת לגוף לייצר מלטונין, הורמון שמעודד שינה, מוקדם יותר, גורמת לנו להרגיש עייפים מוקדם יותר.

יש השפעה חשובה נוספת: הייצור המוגבר של מלטונין בא לעתים קרובות על חשבון נוירוטרנסמיטר אחר - סרוטונין - הקשור לוויסות מצב הרוח ושיפורו. שילוב זה משאיר אותנו ישנוניים יותר בגלל המלטונין ומדוכאים ורגזנים בגלל ירידה בסרוטונין.

למרות תסמינים דומים, יש הבדל מפתח בין דיכאון חורף לדיכאון מג'ורי: תזמון ההופעה. אם הדיכאון מופיע בתחילת החורף ודועך כשהאביב מתחיל, הוא יאובחן כדיכאון חורף, להבדיל מדיכאון מג'ורי, שמתרחש ללא קשר לעונות.

מה לעשות?

הטיפול בדיכאון חורף דומה לזה של דיכאון כללי ויכול לכלול שילוב של תרופות ופסיכותרפיה. בנוסף, שינויים באורח החיים יכולים לעזור להפחית את השפעותיו, כמו חשיפה לאור שמש, פעילות גופנית, ואכילת פחמימות מורכבות כדי לשמור על רמות סוכר יציבות בדם, מה שעוזר לשמור על רמות סרוטונין יציבות. מומלצות גם ארוחות סדירות ומובנות.

 

 

כאבי מפרקים

"מזג אוויר קר יכול לגרום למפרקים שלך לכאוב ולהרגיש פחות ניידים", אומרת ד"ר וינה פטל, ראומטולוגית בבית החולים Nuffield Health בלסטר. "הסברים אפשריים כוללים שינויים בהתעבות הסינוביום (הרקמות הרכות המרפדות את המפרק שמייצרות נוזל סיכה) במהלך החורף. הסבר נוסף יכול להיות הירידה בלחץ הברומטרי, המובילה לנפיחות והתרחבות של שרירים וגידים".

פטל ממליצה על תוספי ויטמין D קבועים כדי לעזור לשמור על עצמות חזקות בקור.

"ויטמין D חיוני לבריאות העצמות, השיניים והשרירים, וקשור למצבים רבים כמו אוסטאופורוזיס, שברים בירך, מחלות אוטואימוניות (כמו דלקת מפרקים שגרונית, טרשת נפוצה, מחלות מעי דלקתיות), וניהול כאב כרוני", מסבירה פטל. "חיוני שניקח תוספים לזה ונצרוך מזונות כמו דגים שמנים, בשר אדום, חלמוני ביצים ומזונות מועשרים".

עור יבש

אוויר יבש עם לחות נמוכה מאוד גורם ליובש בעור הפנים והגוף. היובש מתבטא בכתמים מחוספסים, קילוף באזורים רגישים, סדקים, גרד ותחושת אי נוחות כללית. זה נפוץ ביותר בשפתיים, כפות הרגליים, הידיים, הזרועות והגפיים התחתונות, אך יכול להופיע גם בפנים ובכל הגוף.

לעור יבש יש מקורות שונים, כולל אקזמה, עור מזדקן, סוכרת, מגע עם מוצרי ניקוי, ויובש בשל גורמים אקלימיים כמו רוח, שמש וקור. אובדן חומצות שומן חיוניות הנדרשות לאלסטיות העור והתאדות הלחות משכבת העור החיצונית מובילים לסדקים ויובש", מסבירה ד"ר להבית אקרמן, מומחית בינלאומית לטיפוח העור.

הנה העצות שלה לטיפול ומניעה של עור יבש בחורף:

הגבלת מקלחות: מקלחות יכולות לייבש את העור, במיוחד עם סבון. מומלץ להשתמש בסבונים עם רמת pH קרובה ל-5.5, שדומה לזו של העור, כדי למנוע יובש וגירוי.

להימנע משטיפת ידיים תכופה: בדיוק כמו במקלחת, שטיפת ידיים יכולה לייבש את העור. מומלץ להשתמש בקרם ידיים אחרי שטיפת כלים או ביצוע משימות ניקוי אחרות.

להימנע מחימום יתר: עדיף להימנע מחימום יתר של הבית או מקום העבודה ולהשתמש במכשירי אדים כדי להוסיף לחות לאוויר או להניח מכלי מים ליד מקורות חום.

לחות לעור: מומלץ למרוח קרם לחות מיד אחרי המקלחת במהלך החורף. אפשר גם להוסיף שמנים צמחיים לאמבטיה שמספקים לחות, כמו שמן נבט חיטה המכיל ויטמין E, שמזרז את תהליך הריפוי של העור.

לחות יומיומית: חשוב להשתמש במוצרי לחות מדי יום, לבחור כאלה שמכילים רכיבים כמו קולגן, חומצה היאלורונית וויטמין E. בנוסף, בחורף, מומלץ להשתמש בקרם עבה יותר מאשר בקיץ מכיוון שאוויר יבש מגביר את יובש העור בחורף.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE