הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'ף בזוס מנע מה'וושינגטון פוסט' להכריז על תמיכתו בקמלה האריס
המיליארדר, שרכש את העיתון הוותיק ב-2013, החליט לשבור מסורת בת 36 שנים והנחה את המערכת שלא להכריז על תמיכה באף מועמד לנשיאות

המיליארדר ג'ף בזוס, שהוא הבעלים של העיתון 'הוושינגטון פוסט', טרפד על פי הדיווחים את תמיכת העיתון במועמדת הדמוקרטית קמלה האריס לנשיאות ארצות הברית – מה שהוביל חבר מערכת אחד להתפטר ולתגובות נגד רבות מצד הצוות הנוטה שמאלה.

העיתון הודיע ביום שישי כי לא יתמוך באף מועמד, ובכך שבר מסורת בת 36 שנים, זאת בעקבות אווירה "מתוחה" במערכת, על פי NPR.

העיתון פרסם לאחר מכן כתבה שנכתבה על ידי שני כתבים, שדיווחה כי אנשי מערכת המאמרים הכינו טיוטת תמיכה במועמדת הדמוקרטית האריס על פני הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

"ההחלטה שלא לפרסם התקבלה על ידי בעל הפוסט - מייסד אמזון ג'ף בזוס", דיווח הפוסט, בהסתמך על שני מקורות שתודרכו על האירועים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ף בזוס | צילום: Getty Images

 

המו"ל וויל לואיס, שנשכר על ידי בזוס בינואר, הסביר את ההחלטה בהודעה מקוונת לקוראים.

"הוושינגטון פוסט לא יביע תמיכה במועמד לנשיאות בבחירות אלה. ולא בכל בחירות נשיאות עתידיות", כתב. "אנחנו חוזרים לשורשינו של אי-תמיכה במועמדים לנשיאות".

לואיס המשיך וכתב: "אנחנו מכירים בכך שזה יתפרש במגוון דרכים, כולל כתמיכה שבשתיקה במועמד אחד, או כגינוי של אחר, או כהתחמקות מאחריות. זה בלתי נמנע. אנחנו לא רואים את זה כך. אנחנו רואים בזה עקביות עם הערכים שהפוסט תמיד ייצג ומה שאנחנו מקווים ממנהיג: אופי ואומץ בשירות האתיקה האמריקאית, כיבוד שלטון החוק, וכבוד לחופש האדם על כל היבטיו".

ההחלטה הובילה את חבר המערכת רוברט קייגן, מבקר תכוף של טראמפ, להתפטר, על פי NPR.

בזוס, האדם השני בעושרו בעולם עם הון נאמד ב-209 מיליארד דולר נכון ליום שישי, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, היה מטרה תכופה של טראמפ במהלך כהונתו הראשונה - בעיקר בשל הסיקור של הוושינגטון פוסט את ממשלו.

גורמים בוושינגטון פוסט שיערו שבזוס אינו רוצה להרחיק את טראמפ בזמן שהוא צובר תנופה לשליטה מחדש על הבית הלבן. בזוס לא הביע דעה פומבית על הבחירות לנשיאות.

מרטי ברון, העורך לשעבר של הוושינגטון פוסט, כינה את החלטת העיתון "פחדנות, כשהדמוקרטיה היא הקורבן".

"טראמפ יראה בזה הזמנה להמשיך להפחיד את הבעלים ג'ף בזוס ואחרים", כתב ברון בחשבונו ב-X. "חוסר עמוד השדרה מדאיג במוסד שהתפרסם באומץ לבו".

 

הוושינגטון פוסט | צילום: Getty Images

 

החלטה דומה להימנע מתמיכה על ידי בעל ה'לוס אנג'לס טיימס' והמיליארדר פטריק סון-שיונג הסעירה את חדר החדשות שם והובילה להתפטרות של עורכת מאמרי המערכת ושני חברי מערכת אחרים.

הוושינגטון פוסט תמך בהילרי קלינטון ב-2016 וג'ו ביידן ב-2020, ופרסם את תמיכתו מוקדם יותר במחזורי בחירות קודמים.

ה'ניו יורק טיימס' הביע תמיכה בהאריס ב-30 בספטמבר. ה'ניו יורק פוסט' הביע תמיכה בטראמפ ביום שישי האחרון.

לואיס, ששימש כמנכ"ל דאו ג'ונס ומו"ל ה'וול סטריט ג'ורנל', העיתון האח של ה'ניו יורק פוסט', וכן כעורך הטלגרף הלונדוני, נשכר כדי להגדיל את קהל הקוראים השמרני של העיתון.

מקורות אמרו ל-NPR כי בזוס שכר את לואיס בחלקו בזכות יכולתו להסתדר עם דמויות פוליטיות שמרניות חזקות, אך עד כה הוא היה דמות שנויה במחלוקת בעיתון.

ביוני, המנהל הבריטי טלטל את השורות בפוסט, מה שדחף את סאלי בוזבי - העורכת הראשית הראשונה בהיסטוריה בת 144 השנים של העיתון - להתפטר אחרי כהונה בת שלוש שנים שהוכתמה בהידרדרות כספית ובירידה בקהל הקוראים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE