הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשרות מחוקקים רפובליקנים ודמוקרטים תוקפים בחריפות את האו"ם בשל "ערעור הלגיטימציה של ישראל"
המכתב הדו-מפלגתי אזהיר את הארגון הבינלאומי כי אם ימשיך עם הקו האנטישמי שלו - ארה"ב עלולה להפסיק להעביר להם כספים

יותר מ-100 חברי בית הנבחרים – דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, הזהירו כי מימון האו"ם עלול להיות בסגנה אם הארגון הבינלאומי ינקוט בפעולות תגמול נגד ישראל בשל המלחמה שלה בחמאס.

"אנו כותבים כדי להביע את דאגתנו העמוקה לגבי מאמצים אפשריים של הרשות הפלסטינית להוריד את מעמדה של ישראל בעצרת הכללית של האו"ם ולשלול ממדינת ישראל את זכויותיה המרכזיות בארגון", נכתב במכתב בהובלת חברי הקונגרס מייק לולר, רפובליקני מניו יורק, וג'ארד מוסקוביץ, דמוקרטי מפלורידה.

"כל הורדה במעמדה של ישראל בעצרת הכללית של האו"ם תגרור הורדה מקבילה בתמיכה הכספית, החומרית והפוליטית של ארה"ב לאו"ם", הוסיפו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נאומו של בנימין נתניהו באו"ם

 

המסר, שנשלח למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש – שמיום ליום מביע עמדה ברורה נגד ישראל - נחתם על ידי 105 מעמיתיהם הרפובליקנים והדמוקרטים.

בין החותמים נמצאת כל ההנהגה הרפובליקנית בבית הנבחרים, כולל יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני מייק ג'ונסון, ו-11 דמוקרטים מבית הנבחרים בנוסף למוסקוביץ – זאת בעדות לתמיכה המשמעותית שישראל ממשיכה לקבל מהקונגרס, במיוחד בבית הנבחרים.

המחוקקים אמרו כי הם "זועמים" על אימוץ החלטה לאחרונה בעצרת הכללית של האו"ם הדורשת מישראל להחזיר את כל האדמות והנכסים שהתיישבה בהם בשטחים הפלסטיניים מאז 1967. ההחלטה גם קוראת למדינות להפסיק יחסי אמנה ומסחר עם ישראל כאשר מעורבים בהם שטחים פלסטיניים.

הם הזהירו שההחלטה, במיוחד בכל הנוגע לאילוץ ישראל לצאת מהגדה המערבית, "פוגעת בזכותה של ישראל להגן על עצמה" מפני חמאס לאחר מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר על ידי הארגון הפלסטיני "ללא הכרה או התחשבות בדאגות הביטחוניות הלגיטימיות של ישראל".

"הקונגרס שם לב לפעולות הרבות של האו"ם שמטרתן לערער את הלגיטימציה של זכות ישראל להגנה עצמית, מה שמעלה שאלות רציניות לגבי עתיד המימון האמריקאי לאו"ם", כתבו המחוקקים. "אנו מזכירים לכם שארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לאו"ם. תרומותינו מהוות שליש מתקציבו הכולל של הארגון".

 

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש

 

המכתב גם האשים את האו"ם בכך ש"באופן מובהק נקט עמדה נגד ישראל", במקום להישאר "גוף ניטרלי".

"לא נקבל את העוינות המתמשכת של האו"ם כלפי בעלת בריתנו ישראל", הם כתבו.

זה מגיע בזמן שצפויות להתחדש שיחות הפסקת האש לאחר שחיילי צה"ל חיסלו את מנהיג חמאס יחיא סינוואר, האדריכל של מתקפת ה-7 באוקטובר.

ישראל נהנתה מרמה יציבה של תמיכה בקונגרס לאורך מלחמתה בעזה, גם כאשר מספר גדל והולך של דמוקרטים מבקרים את המדינה בשל המספר הגבוה של הרוגים הפלסטינים.

בערך מחצית מהדמוקרטים בקונגרס לא הגיעו לנאומו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפני מושב משותף של בית הנבחרים והסנאט מוקדם יותר השנה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE