הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלחמת ההפלות של פלורידה: דה-סנטיס מפעיל את מכונת השלטון נגד זכויות נשים
המושל השאפתני מגייס כנסיות, רשויות המדינה וכספי ציבור במאבק נואש לסכל משאל עם שיעגן את זכות ההפלה בחוקה • "לא מתפללים כנוצרים ומצביעים כאתאיסטים," מכריזה סגניתו

מושל פלורידה רון דה-סנטיס מגייס את מלוא כוחו הפוליטי במאבק נגד תיקון 4, הצעה שתעגן את זכות ההפלות בחוקת המדינה. התיקון המוצע יבטיח את הזכות להפלה "לפני שלב החיות" של העובר - בערך עד השבוע ה-24 להריון - או כאשר נדרש להגן על בריאות המטופלת, על פי קביעת הרופא המטפל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דה-סנטיס, שחתם בשנה שעברה על חוק האוסר רוב ההפלות אחרי שישה שבועות של הריון, הפך לדמות המרכזית בקמפיין נגד התיקון

 

דה-סנטיס, שחתם בשנה שעברה על חוק האוסר רוב ההפלות אחרי שישה שבועות של הריון, הפך לדמות המרכזית בקמפיין נגד התיקון. המושל גייס יותר מ-6 מיליון דולר באמצעות ועדת הפעולה הפוליטית שלו, והשתמש בסמכותו כדי להפעיל מספר סוכנויות ממשלתיות במאבק נגד התיקון.

על פי החוק בפלורידה, הצעות לתיקון החוקה חייבות לקבל 60% תמיכה כדי לעבור - רף גבוה יותר מאשר במדינות אחרות. סקרי דעת קהל מראים כי התמיכה בתיקון 4 נעה סביב רף זה, כאשר סקר אחרון של הניו יורק טיימס מצא תמיכה של 46% בלבד בקרב מצביעים סבירים.

הקמפיין נגד התיקון זכה לתמיכה משמעותית מהכנסייה הקתולית, כאשר בישופים תרמו מאות אלפי דולרים למאבק ומתירים הצבת שלטי מחאה בשטחי כנסיות - צעד חריג בנוף הפוליטי. דה-סנטיס אף שלח את נציג הקהילה והאמונה שלו להדריך כמרים, בעיקר היספנים, כיצד להתנגד לתיקון מהדוכן.

מנגד, הקמפיין התומך בתיקון 4 גייס יותר מ-100 מיליון דולר, אם כי חלק ניכר מהסכום שימש להשגת החתימות הנדרשות להעלאת ההצעה למשאל העם. הקמפיין מתבסס על סיפורים אישיים של נשים שעברו הפלות ורופאים המתארים את הקשיים במתן טיפול תחת החוק הנוכחי.

לורן ברנזל, מנהלת קמפיין התמיכה בתיקון, הגדירה את מאמצי דה-סנטיס כ"נואשים" וטענה כי "ברור שהמדינה נחושה לשמר את חוק ההפלות הבלתי פופולרי והאכזרי". המאבק בפלורידה, המדינה המאוכלסת ביותר מבין עשר המדינות שבהן יש השנה הצבעות בנושא הפלות, נתפס כמכריע עבור שני הצדדים במאבק על זכות ההפלה בארצות הברית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE