הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
וולמארט נקנסה ב-7.5 מיליון דולר: הפכה את קליפורניה למזבלת פסולת מסוכנת
ענקית הקמעונאות הואשמה בהשלכה בלתי חוקית של פסולת מסוכנת ומידע אישי רגיש של לקוחות ברחבי המדינה • חקירה סמויה חשפה מאות מכלים של חומרים רעילים • "יצרו סיכון סביבתי ואיום על בריאות הציבור"

רשת וולמארט, רשת הקמעונאות הגדולה בארצות הברית, הואשמה בהשלכה בלתי חוקית של פסולת מסוכנת ומידע אישי רגיש של לקוחות ברחבי קליפורניה במשך שנים, כך הודיעו השבוע גורמים רשמיים במדינה. על פי הודעת משרד התובע המחוזי של מחוז אלמדה, הרשת נדרשת לשלם 7.5 מיליון דולר לסוכנויות שונות בקליפורניה בגין השלכת חומרים מסוכנים במשך תקופה של שבע שנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פריטים כמו סוללות ופסולת רפואית הועברו להטמנה באתרי פסולת עירוניים שלא היו מורשים לקבל סוגי פסולת אלה

 

על פי תלונה שהוגשה בפברואר 2022 לבית המשפט העליון במחוז אלמדה, פריטים כמו סוללות ופסולת רפואית הועברו להטמנה באתרי פסולת עירוניים שלא היו מורשים לקבל סוגי פסולת אלה. למרות שהמספרים המדויקים אינם ברורים, התלונה מעריכה כי התאגיד השליך באופן בלתי חוקי כ-6.3 מיליון פריטים במהלך תקופה של חמש שנים.

הפרשה נחשפה לאחר שמשרדי תובעים מחוזיים ברחבי המדינה ערכו 70 "ביקורות פסולת חשאיות" בין השנים 2015 ל-2021. החוקרים גילו "מאות מכלים של חומרים רעילים ופסולת נוזלית", כולל "צבעי תרסיס, מסירי חלודה, חומרי הלבנה וחומרי הדברה". בנוסף, נמצאו תרופות ללא מרשם ו"מידע פרטי של צרכנים".

"השלכה בלתי חוקית של פסולת מסוכנת ורפואית יוצרת סכנה סביבתית ואיום על בריאות הציבור," אמר תיאן הו, התובע המחוזי של מחוז סקרמנטו. מלבד הקנס הכספי, וולמארט תידרש גם "לשכור מבקר חיצוני ובלתי תלוי שיערוך שלושה סבבים שנתיים של ביקורות פסולת" במתקניה בקליפורניה במהלך ארבע השנים הבאות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE