הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נמשך המשבר בלוס אנג'לס טיימס: מסתבר שהסיבה לחוסר התמיכה בהאריס היא ישראל
בתו של בעל העיתון, ניקה סון-שיונג, טענה כי המלחמה בעזה השפיעה על ההחלטה

משבר חסר תקדים פרץ בעיתון לוס אנג'לס טיימס לאחר שבעל העיתון, ד"ר פטריק סון-שיונג, החליט שלא לפרסם המלצה על מועמד לנשיאות בבחירות 2024 - זאת בניגוד להמלצת המערכת לתמוך בסגנית הנשיא קמלה האריס. ההחלטה הובילה להתפטרותם של שלושה עורכים בכירים ולביטול אלפי מנויים, כולל השחקן מארק המיל.

סון-שיונג, שרכש את העיתון ב-2018, טען כי החלטתו נועדה למנוע העמקת הקיטוב בשנת בחירות סוערת. "אין לי שום חרטה. למעשה, אני חושב שזו הייתה ההחלטה הנכונה," אמר בראיון. במקום המלצה מסורתית, הוא הציע למערכת לנתח את המדיניות החיובית והשלילית של כל מועמד ולתת לקוראים להחליט בעצמם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בעל העיתון, ד"ר פטריק סון-שיונג הכחיש זאת נחרצות, והבהיר כי לבתו אין כל תפקיד בעיתון או השפעה על החלטות המערכת

 

העורכים המתפטרים, ביניהם עורכת המאמרים הראשית מריאל גרזה וזוכה פרס פוליצר רוברט גרין, טענו כי ההחלטה מנוגדת למסורת העיתון ולעמדתו העקבית נגד טראמפ. "איך אפשר לבקר את טראמפ במשך שמונה שנים ואז להימנע מתמיכה במועמד דמוקרטי ראוי?" כתבה גרזה במכתב התפטרותה.

המשבר החריף כאשר בתו של בעל העיתון, ניקה סון-שיונג, טענה כי המלחמה בעזה השפיעה על ההחלטה. אביה הכחיש זאת נחרצות, והבהיר כי לבתו אין כל תפקיד בעיתון או השפעה על החלטות המערכת.

העיתון, שנמצא במאבק כלכלי ועבר לאחרונה שני סבבי פיטורים, רואה עתה גל נוסף של ביטולי מנויים במחאה על ההחלטה. ארגון העיתונאים, שמייצג את עובדי המערכת, דרש הסבר מפורט יותר להחלטה, אך גם קרא לקוראים להמשיך לתמוך בעיתון שמעסיק מאות עיתונאים.

הוושינגטון פוסט קיבל החלטה דומה השנה, לראשונה מזה 36 שנים, בעוד שהניו יורק טיימס המשיך במסורת ופרסם מאמר מערכת המזהיר מפני כהונה שנייה של טראמפ. מבקרי ההחלטה בלוס אנג'לס טיימס טוענים כי הימנעות מהמלצה ברגע קריטי לדמוקרטיה האמריקאית מהווה בגידה בתפקידו ההיסטורי של העיתון.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE