הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצור על הדמוקרטיה: מחוז בפנסילבניה מתבצר לקראת הבחירות
חששות מאלימות פוליטית: מחוז לוצרן התקין סלעים מסביב למשרד הבחירות, זכוכיות חסינות ירי ולחצני מצוקה לעובדים

מחוז לוצרן בפנסילבניה, שהפך לסמל של תיאוריות קונספירציה בנושא הבחירות, נערך לקראת יום הבחירות 2024 באמצעים חסרי תקדים להגנה על עובדי ועדת הבחירות. המחוז הוציא לאחרונה 2,196 דולר על הצבת 30 סלעים גדולים מסביב לבניין הממשלה בווילקס-בר, שם ממוקמת לשכת הבחירות.

"אנחנו מיקרוקוסמוס של אמריקה," אומרת רומילדה קרוקמו, מנהלת המחוז, שקיבלה איומים חוזרים ונשנים. האיום האחרון היה כה רציני עד שהצריך התערבות של רשויות אכיפת החוק. גם אמילי קוק, מנהלת לשכת הבחירות, מקבלת איומים ברשתות החברתיות ובאופן אישי. "אנשים אומרים שמגיע לי להיות מוצאת להורג," היא מספרת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סלעי מגן הוצבו מחוץ לבניין בו שוכנת לשכת הבחירות של מחוז לוצרן 

 

המחוז, שתמך בטראמפ ב-2016 וב-2020 למרות היותו מעוז דמוקרטי היסטורי, הפך למוקד של תיאוריות קונספירציה בעקבות כמה תקלות בחירות קלות. בספטמבר 2020, עובד עונתי בלשכת הבחירות השליך בטעות תשעה פתקי הצבעה של חיילים, שכולם נמצאו ונספרו בסופו של דבר. האירוע שימש את טראמפ בטענותיו הכוזבות על זיוף בחירות.

בעקבות המלצות של מחלקת ביטחון המולדת, ההמחוז נקט באמצעי אבטחה חריגים נוספים: התקנת זכוכית חסינת ירי במשרדי לשכת הבחירות, הדבקת ציפוי עמיד בפני כדורים על חלונות קומה הראשונה, עדכון הטלפונים הניידים של העובדים בתוכנת לחצן מצוקה, והדרכות בטכניקות להרגעת מצבים אלימים.

"יש קבוצה של אנשים שיפנו לאלימות," אומרת קרוקמו. "יש כאן פילוג כזה, ואנשים כל כך כועסים - זה יצא משליטה." קוק, בת 27, מספרת שהיא קיבלה כל כך הרבה איומים עד שהם כבר לא מזעזעים אותה. "יש לך זכות לעמוד בפגישה ציבורית ולהגיד שאני מקלקלת את המחלקה," היא אומרת, "אבל מה שלא צריך להיות מותר זה להגיד שאני מקלקלת את המחלקה ושאני צריכה למות בגלל זה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE