הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זעם בפלורידה: כספי פיצויים מתעשיית האופיואידים משמשים לקמפיין נגד מריחואנה
המושל דה-סנטיס מואשם בשימוש פוליטי בכספי ציבור כדי להילחם בתיקון שיתיר שימוש במריחואנה למבוגרים; המדינה הוציאה 4 מיליון דולר על קמפיין פרסומי

משרד הילדים והמשפחות של פלורידה משתמש במיליוני דולרים מכספי הפיצויים שהתקבלו מיצרני ומפיצי אופיואידים למימון קמפיין פרסומי נגד מריחואנה. המשרד שילם 4 מיליון דולר לסוכנות פרסום עבור "קמפיין פרסומי שמטרתו לחנך משפחות וצעירים בפלורידה על הסכנות של מריחואנה, אופיואידים ושימוש בסמים."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום תקריב של צמח מריחואנה פורח בחדר הגידול של חממה בדרום-מערב מיאמי-דייד, המופעלת על ידי חברה הידועה כיום בשם קיורליף

 

הקמפיין, שכולל פרסומות הקושרות שימוש במריחואנה לסכיזופרניה ומחלות נפש אחרות, יצא לאור בזמן שהמושל רון דה-סנטיס נאבק נגד תיקון שיאפשר שימוש חוקי במריחואנה למבוגרים במדינה. באחת הפרסומות נטען כי המריחואנה כיום "מהונדסת על ידי תאגידים למטרה אחת: לשנות את המוח האנושי."

תומכי התיקון טוענים כי מדובר בניסיון של ממשל דה-סנטיס להשפיע על הבחירות הקרובות. בימים האחרונים, דה-סנטיס קיים מסיבות עיתונאים בהן תקף את התיקון, וכינה אותו "ליברלי יותר" מחוקי המריחואנה במדינות כמו קולורדו וקליפורניה. גם רעייתו קייסי דה-סנטיס והמנתח הכללי של פלורידה, ד"ר ג'וזף לאדאפו, יצאו במתקפה נגד התיקון.

קבוצה דו-מפלגתית של תומכי התיקון יצאה נגד מה שהם מכנים שימוש לרעה בכספי ציבור. "בסופו של דבר, כספי מסים לא צריכים לממן תעמולה," אמר הסנאטור הרפובליקני ג'ו גרוטרס מסרסוטה.

במהלך 20 השנים הבאות, פלורידה אמורה לקבל כ-3 מיליארד דולר מתביעות נגד חברות בגין תפקידן במשבר האופיואידים. על פי החוק, כספי הפיצויים נועדו "למגר את מגפת האופיואידים." לי קונסטנטין, חבר במועצה המפקחת על השימוש בכספי הפיצויים, טען כי השימוש במריחואנה הוא "בבירור נושא שונה" ממה שהמועצה מתמקדת בו, וכינה את השימוש בכספים עבור פרסומות נגד מריחואנה "טרגדיה."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE