הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אזהרת מקדונלד'ס: הבצל שבהמבורגר עלול להיות קטלני
חשיפה דרמטית: ספק הבצל של הענקית נקשר להתפרצות חיידק קטלני, לפחות 75 חולים ומקרה מוות אחד

רשת מקדונלד'ס חוזרת למכור את המבורגר הקוורטר פאונדר המפורסם במאות מסעדות, לאחר שבדיקות חדשות אישרו כי קציצות הבשר של הרשת אינן מקור להתפרצות החיידק הקטלני E. coli. הממצאים מחזקים את החשד כי הבצל מקליפורניה, שהוגש בהמבורגרים, הוא האשם העיקרי.

חברת Taylor Farms מסלינס, קליפורניה, שהייתה ספקית הבצל בכל מסעדות הרשת הקשורות להתפרצות, נותקה באופן מיידי משרשרת האספקה של מקדונלד'ס. בסוף השבוע, מקדונלד'ס קיבלה תוצאות בדיקה ממחלקת החקלאות של קולורדו שלא מצאה שום סימן לנוכחות E. coli בדגימות קציצות הבשר שלהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מקדונלד'ס הפסיקה זמנית את הפצת קציצות הקוורטר פאונדר לכ-900 מסעדות

 

לפי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), מאז ההכרזה על ההתפרצות ביום שלישי, לפחות 75 אנשים נדבקו ב-13 מדינות, 22 אושפזו, ואדם אחד נפטר בקולורדו. ההתפרצות התפשטה במהירות כאשר 26 אנשים נדבקו בקולורדו, 13 במונטנה, 11 בנברסקה, וההדבקות המשיכו להתפשט למדינות נוספות.

סזר פיניה, מנהל שרשרת האספקה של מקדונלד'ס בצפון אמריקה, הוציא הצהרה ביום ראשון בניסיון להרגיע את הציבור. "נראה כי הבעיה מוגבלת למרכיב ספציפי ואזור גיאוגרפי מסוים," אמר פיניה. "אנחנו בטוחים מאוד שכל מוצר מזוהם הקשור להתפרצות זו הוסר משרשרת האספקה שלנו ואינו נמצא יותר במסעדות מקדונלד'ס."

Taylor Farms הכריזה בשבוע שעבר על החזרה יזומה של ארבעה מוצרי בצל "עקב זיהום E. coli פוטנציאלי" רשתות מזון מהיר נוספות כמו ברגר קינג, טאקו בל, KFC והאביט ברגר הסירו גם הן את הבצל של החברה ממסעדותיהן.

מקדונלד'ס הפסיקה זמנית את הפצת קציצות הקוורטר פאונדר לכ-900 מסעדות. בעקבות תוצאות החקירה של מחלקת קולורדו, הרשת ביקשה מספקיה לייצר אספקה חדשה של קציצות בשר טרי למסעדות המושפעות ותחדש את מכירת הקוורטר פאונדר בשבוע הקרוב.

התסמינים הנפוצים ביותר של E. coli כוללים כאבי בטן ושלשולים, ומתחילים בדרך כלל שלושה עד ארבעה ימים לאחר חשיפה לחיידק. רוב האנשים מחלימים ללא טיפול תוך שבוע, אך במקרים קיצוניים, הזיהום עלול לגרום לתסמונת המוליטית-אורמית, מצב המזיק לכלי הדם בכליות. עד כה, שני אנשים פיתחו סיבוך מסוכן זה.

ההדבקה האחרונה דווחה ב-10 באוקטובר, מה שמעורר תקווה כי שיא ההתפרצות מאחורינו

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE