הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שלא נדע – ובכל זאת: מה קורה למידע שלנו ברשתות אחרי שאנחנו מתים?
ברוב הרשתות החברתיות והדיגיטיליות ניתן לערוך צוואה של ממש - ולתת גישה ללפחות אדם אחד שיקבע מה לעשות עם המידע שלנו

לרובנו יש כמות מאוד גדולה של נתונים ברשתות החברתיות והדיגיטליות – החל מתמונות וסרטונים ועד אימיילים. אם אי פעם תהיתם, עכשיו תוכלו לדעת: מה קורה למידע הזה אחרי המוות?

Apple

יצרנית האייפון מאפשרת לך למנות "איש קשר לירושה" שיכול לגשת לנתוני חשבון האפל שלך לאחר מותך. החברה אומרת שזו דרך מאובטחת לתת לאנשים מהימנים גישה לתמונות, קבצים והודעות. כדי להגדיר זאת תזדקק למכשיר אפל עם מערכת הפעלה חדשה יחסית - אייפונים ואייפדים צריכים iOS או iPadOS 15.2 ומחשבי MacBook צריכים macOS Monterey 12.1.

באייפונים, עבור להגדרות, הקש על התחברות ואבטחה ואז על איש קשר לירושה. תוכל לשייך אדם אחד או יותר, והם אינם זקוקים ל-Apple ID או למכשיר.

תצטרך לשתף מפתח גישה עם איש הקשר שלך. זה יכול להיות גרסה דיגיטלית שנשלחת אלקטרונית, או שתוכל להדפיס עותק או לשמור אותו כצילום מסך או PDF.

שים לב שישנם סוגי קבצים מסוימים שלא תוכל להעביר - כולל מוזיקה מוגנת בזכויות דיגיטליות, סרטים וסיסמאות השמורות במנהל הסיסמאות של אפל. אנשי קשר למורשת יכולים לגשת לחשבון המשתמש שנפטר רק למשך שלוש שנים לפני שאפל מוחקת את החשבון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: Getty Images

 

Google

גוגל נוקטת בגישה שונה עם מנהל החשבון הלא פעיל שלה, המאפשר לך לשתף את הנתונים שלך עם מישהו אם היא מבחינה שהפסקת להשתמש בחשבון שלך.

בעת ההגדרה, עליך להחליט כמה זמן גוגל צריכה לחכות - משלושה עד 18 חודשים - לפני שתחשיב את חשבונך כלא פעיל. ברגע שזמן זה חולף, גוגל יכולה להודיע לעד 10 אנשים.

תוכל לכתוב הודעה המיידעת אותם שהפסקת להשתמש בחשבון, ואופציונלית, לכלול קישור להורדת הנתונים שלך. תוכל לבחור אילו סוגי נתונים הם יכולים לגשת אליהם - כולל אימיילים, תמונות, רשומות יומן וסרטוני יוטיוב.

יש גם אפשרות למחוק אוטומטית את חשבונך אחרי שלושה חודשים של חוסר פעילות, כך שאנשי הקשר שלך יצטרכו להוריד נתונים כלשהם לפני המועד האחרון.

Facebook ו-Instagram

פלטפורמות מדיה חברתית מסוימות יכולות לשמר חשבונות של אנשים שנפטרו כך שחברים ומשפחה יוכלו לכבד את זכרם.

כאשר משתמשי פייסבוק או אינסטגרם הולכים לעולמם, חברת האם Meta אומרת שהיא יכולה להנציח את החשבון אם היא מקבלת "בקשה תקפה" מחבר או בן משפחה. ניתן להגיש בקשות באמצעות טופס מקוון.

חברת המדיה החברתית ממליצה בחום למשתמשי פייסבוק להוסיף איש קשר לירושה שיטפל בחשבונות הזיכרון שלהם. אנשי קשר כאלה יכולים לעשות דברים כמו להגיב לבקשות חברות חדשות ולעדכן פוסטים מוצמדים, אבל הם לא יכולים לקרוא הודעות פרטיות או להסיר או לשנות פוסטים קודמים. אתה יכול לבחור רק אדם אחד, שגם חייב להיות בעל חשבון פייסבוק.

כמובן, ניתן גם לבקש מאחת הפלטפורמות למחוק את החשבון של אותו משתמש שמת.

TikTok

פלטפורמת שיתוף הסרטונים אומרת שאם משתמש מת, אנשים יכולים להגיש בקשה להנצחת החשבון דרך תפריט ההגדרות. עבור לסעיף דווח על בעיה, לאחר מכן חשבון ופרופיל, לאחר מכן נהל חשבון, שם תוכל לדווח על משתמש שמת.

ברגע שחשבון הונצח, הוא יסומן "לזכרו". אף אחד לא יוכל להתחבר לחשבון, מה שמונע מכל אחד לערוך את הפרופיל או להשתמש בחשבון כדי לפרסם תוכן חדש או לשלוח הודעות.

X - טוויטר לשעבר

אי אפשר למנות איש קשר יורש באתר המדיה החברתית של אילון מאסק. אבל בני משפחה או אדם מורשה יכולים להגיש בקשה להשבתת חשבון של משתמש שנפטר.

סיסמאות אחרות 

מלבד השירותים המקוונים הגדולים, כנראה שיש לך עשרות אם לא מאות חשבונות דיגיטליים אחרים שהקרובים אליך עשויים להזדקק לגישה אליהם.

אפשר פשוט לרשום את כל פרטי ההתחברות שלך במחברת ולשים אותה במקום בטוח. אבל יצירת עותק פיזי מציגה פגיעויות משלה. מה אם תאבד את זה? מה אם מישהו ימצא את זה?

במקום זאת, שקול מנהל סיסמאות שיש לו תכונת גישה לחירום. מנהלי סיסמאות הם כספות דיגיטליות בהן תוכל לאחסן את כל האישורים שלך. חלק, כמו Keeper, Bitwarden ו-NordPass מאפשרים למשתמשים למנות איש קשר מהימן אחד או יותר שיכולים לגשת למפתחות שלהם במקרה חירום כמו מוות.

אבל יש כמה מגבלות: אנשי הקשר האלה גם צריכים להשתמש באותו מנהל סיסמאות ויתכן שתצטרך לשלם עבור השירות.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE