הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הניו יורק טיימס במאמר חריף נגד ישראל - ונתניהו מגיב: "דמוניזציה שנמשכת עשורים"
העיתון האמריקאי טען כי הקואליציה המסתמנת היא איום ממשי לדמוקרטיה הישראלית ולפתרון שתי המדינות, וקרא לממשל ביידן לערער על הממשלה הנבחרת

יושב ראש הליכוד וראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, תקף את עיתון הניו יורק טיימס שפרסם מאמר מערכת המזהיר מפני הממשלה הצפויה לקום בישראל, אשר לטענתם מהווה סכנה לדמוקרטיה במדינה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מאמר הדעה שפורסם ביום שבת, שכותרתו הוא: "אידיאל הדמוקרטיה במדינה היהודית נמצא בסכנה", טען כי הממשלה אותה מקים נתניהו ואליה ייכנסו חרדים וגורמים ימנים קיצוניים, יוצרים איום ממשי על הערכים הדמוקרטיים. 

נתניהו לא נשאר חייב ופרסם שרשור של שלושה ציוצים, שם תקף את מערכת העיתון: "לאחר שבמשך שנים היא קברה את השואה בעמודים האחוריים, ובמשך עשורים ביצעה דמוניזציה לישראל בעמודיה הראשונים, הניו יורק טיימס קורא כעת, בבושת פנים, לערער על הממשלה הנבחרת בישראל".

"בעוד שהניו יורק טיימס ממשיך לעשות דה-לגיטימציה לדמוקרטיה האמיתית והאחת במזרח התיכון ובעלת הברית הטובה ביותר של ארצות הברית באזור, אני אמשיך להתעלם מעצותיה הלא מבוססות ובמקום זאת אתמקד בבניית מדינה חזקה ומשגשגת יותר, על ידי חיזוק הקשרים עם ארה"ב, הרחבת השלום עם השכנים שלנו, והבטחת עתידה של המדינה היהודית האחת והיחידה", כתב. 

 

 

בכתבה נטען כי מערכת הניו יורק טיימס תומכת חזקה בישראל ובפתרון שתי המדינות, וכך היא תישאר, אך הממשלה החדשה בראשות נתניהו היא "איום משמעותי על עתידה של ישראל, על הכיוון שלה, הביטחון שלה ואפילו הרעיון של מולדת יהודית". 

הכותב טען כי הממשלה החדשה, הכוללת בתוכה את איתמר בן גביר, שונה בתכלית ובאופן מדאיג מכל הממשלות הקודמות בהיסטוריה הקצרה של ישראל, ואף הרחיק וקרא לממשל ביידן "לעשות כל שביכולתו כדי להביע את תמיכתו בחברה מבחינת שוויון זכויות ושלטון החוק בישראל".

בעוד שהמאמר האשים את הקואליציה המסתמנת באי השגת השלום, הביע את דאגתו מפני הרחבת ההתנחלויות, שינוי הסטטוס קוו וערעור על סמכות בג"צ - נטען כי המהלכים הללו הם "מטרידים" וכי "מנהיגי ארצות הברית צריכים לומר זאת".

 

 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE