הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״אנחנו מחוייבים למשימה להיות האור של העולם הזה״
הגאלה השנתית והמרשימה של ארגון Stand With Us, שנערכה בחסות בני הזוג אלי וברוס לדרמן ודבי ונתי סיידוף, התקיימה בסימן המלחמה בישראל וכללה הצדעה לשורדים; עם אלה שני שבני משפחתה נרצחו בטבח האכזרי בבארי, הוקרה לחיילי צה״ל והצגת מחלקה משפטית חדשה שתמצה את הדין עם קבוצות וארגונים אנטישמים

 

אירוע הגאלה השנתית של Stand With Us  שהתקיים בסוף השבוע האחרון היה מרגש מתמיד.כמו  שמו: Festival Of Light  היה ערב  מואר ברגעי שמחה וגאווה יהודית של חג החנוכה לצד הדי המלחמה מישראל שמלווים אותנו בחודשים האחרונים. הגאלה (שהייתה סולד אאוט מראש) עמדה בסימן ערב זכרון לישראלים שנהרגו במלחמה, חיילי צה״ל שהחריפו נפשם ולחטופים שעדיין נמצאים בשווי החמאס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין לשמאל:ג׳רי ורוז רוטסטיין, דבי ונתי סיידוף, אחמד אלשריף, אסתר רוזנר, אנס קאנטר-פרידום, סוול אריאל, יאיר גולן, גבי שילר, נייט נוסדנט, אלי וברוס לדרמן/ צילום: Jonah Light Photography , Michal Mivzari 

 

יותר מ-1000 אורחים מילאו את אולם האירועים במלון הסנצ׳ורי פלאזה היוקרתי שהתקשט חגיגי לקראת האירוע, שגם ציין 22 שנות פעילות לארגון. טרם תחילת התוכנית התקיימה במקום  מכירה פומבית שקטה של יצירות אומנות ופרטי אספנים. בנוסף, ארוחת ערב נפלאה ומגוונת עם אוכל ישראלי, ים תיכוני, אסייתי וסושי (Pat's Catering), אזור קינוחים מרשים ובר עמוס בכל טוב. 

הערב נפתח בשירת ׳אחינו׳ על ידי החזנים אליסון וויסוט וחיים פרנקל. בהמשך הצטרפה לרבנית אליסון בתה, אבי, לשירת ההמנון האמריקאי. מקהלת הילדים של הילל היברו אקדמי ריגשה את הנוכחים בשירת התקווה.  

 

רוז רוטשטיין מנכלית SWU שהקימה את הארגון לפני יותר מ-2 עשורים יחד עם ג׳רי רוטשטיין ה-COO  ואסתר רזנר נשיאת הארגון, נראתה נרגשת מתמיד. בנימה אישית שיתפה עד כמה החודשיים האחרונים היו קשים עבורה .״אני בקושי מצליחה לאכול״, סיפרה. ״אנחנו במצב הזה ביחד, ממש כמו היהודים לפנינו ואנחנו חזקים ועמידים. כיהודים עברנו כל כך הרבה: הפליה, גטאות, פרוגרומים ואת השואה. עם זאת, הצלחנו להביא שמחה לעולם הזה. אנחנו מחוייבים למשימה להיות האור של העולם הזה״.

 

את מדינה ישראל ייצג הקונסול הכללי בלוס אנג׳לס, ישראל בכר, שנתן נאום חוצב להבות והודה ל-SWU  על תמיכתו בישראל מהיום הראשון ולכל אורך הדרך. בעקבות הקולות האחרונים שישראל מנסה לכבוש את עזה לתמיד ולהגלות את העם הפלסטיני הדגיש בכר: ״המלחמה הנוכחית היא אינה על טרטוריה אלא מלחמה בטרור״. את נאומו סיים בקריאת עם ישראל חי משותפת עם הקהל. 

 

רוטשטיין: ״כיהודים עברנו כל כך הרבה: הפליה, גטאות, פרוגרומים ואת השואה. עם זאת, הצלחנו להביא שמחה לעולם הזה. אנחנו מחוייבים  למשימה להיות האור של העולם הזה״

 

 

נתי סיידוף במהלך גיוס התרומות לצד ג׳רי ורוז רוטשטיין מ Stand With Us 

צילום: Jonah Light Photography , Michal Mivzari 

 

במרכז הערב עמד המפגש עם שתי הניצולות קרן חדד ששרדה את פיגוע הטרור האכזרי בפסטיבל נובה ואלה שני, השורדת מקיבוץ בארי, בת ה-14 שאביה נרצח, סבתה נורתה באכזריות שלוש פעמים  ובן דודה נחטף לעזה ושוחרר רק לאחרונה.  קשה לתאר את התרגשות הקהל למשמע סיפורי הזוועות והגבורה שבסופם. 

קרן חדד שיחזרה מול הקהל את השתלשלות האירועים במסיבה דקה אחר דקה. ״הגעתי לפסטיבל באחת בלילה ורקדנו עד שלוש לפנות בוקר. חיכנו לברונה שתצטרף אלינו וכשהיא הגיעה המשכנו לרקוד עד שש ורבע בבוקר; זה היה נפלא זה היום השמח בחיי. כשחזרנו לאוהל שלנו ברונה אמרה שהיא הולכת לבקר עוד חברה באוהל אחר. בשש וחצי התחלנו לשמוע רקטות וטילים בשמיים, התקשרתי לאחותי בשש וחמישים ואמרתי לה שאני אוהבת ואותה ושתמסור למשפחה שלי שאני אוהבת אותם. לא הבנו מה קורה ולא ידענו מה לעשות, התחלנו לרוץ לכיוון המכונית שלנו. הייתה הרבה תנועה ביציאה ובהמשך הדרך אישה מכוסה בדם אמרה שלא נמשיך לנסוע ישר כי יש קבוצה גדולה של טרורסטים. היא הורתה לנו לנסוע לכיוון ההפוך.״ קרן וחבורת הבנות הגיעו לקיבוץ עלומים רק כדי למצוא שהמקום מלא במחבלי חמאס שהחלו לירות לעברם: ״תפסנו מכסה מאחורי המכונית והתחלנו להתפלל שמע ישראל״.  לאחר חצי שעה הבנות הבחינו בחייל צה״ל שהגיע לעברם אך לא היו בטוחות אם אכן מדובר בחייל או במחבל שהתחפש לכזה. לאחר שוידאה את זהותו הבחינה בחיילים נוספים שהגיעו למקום ובקרב ייריות מתמשך הצליחו לחלץ את קרן וחברותיה למקום מבטחים בעיר נתיבות.  לאחר שלושה ימים נמצאה גופתה של חברתה ברונה שלא הצליחה לשרוד. 

 

אלה שני, שחלקה את סיפור הישרדותה באירועים רבים בלוס אנג׳לס, שיתפה במאמצי ההסברה שלה על שאירע באותו היום, על המראות הקשים כשביתה נשרף וקיבוץ בארי נחרב; מראות שניסתה למנוע מאחיה הקטן כשכיסתה את עיניו בזמן שמסביב היו גופות בכל עבר ומשפחות שצופות ביקריהם נרצחים מול עיניהם.

אלה הביעה תסכול וכעס רב על חלק מהתגובות ברשתות החברתיות שתוקפות את צה״ל או כאלו שאינם מאמינים לסיפורי הזוועות שהתרחשו בישראל. היא שיתפה שקיבלה הודעות שינאה כדוגמאת: ״את היית צריכה למות עם אבא שלך״. כמו כן, סיפרה על הגעגוע הגדול למשפחתה. ״אם הייתי יכולה לבחור הייתי עכשיו עם דוד שלי שחזר מעזה ומחבקת אותו, אבל המצב קשה ויש אנטישמיות בכל מקום. לכן, אני פה לומר: היה טבח הכי גדול מאז השואה: ראשים של אנשים נכרתו, אנשים נשרפו חיים נשים נאנסו אנשים נורו והורים עונו בפני ילדים להיפך איבדתי כל כך הרבה אנשים ביום ההוא ואני עדיין לא הספקתי לעכל את זה. אני פה לספר את האמת ולדרוש שיחזירו את החטופים הבייתה עכשיו״. 

 

מקהלת הילדים של היברו אקדמי בשירת התקווה צילום: Jonah Light Photography , Michal Mivzari 

                   

בהמהלך הערב חולקו פרסי הוקרה מטעם STU.  היזם והאמרגן סקוטר בראון שניהל קריירות של כוכבים כמו ג׳סטין ביבר, קניה ווסט ואריאנה גרנדה, זכה בפרס מנהיג במדינה החברתית, על התמיכה הרבה בישראל באמצעות פלטפורמות המדיה שלו. סבו וסבתו של בראון הם ניצולי שואה ששרדו את מחנות הריכוז אושוויץ ודכאו. בראון אמר בהתרגשות: ״הבאתי את ילדי לכאן היום כדי שראו איך נראה חדר מלא ביהודים אמיצים מלא באהבה לישראל״. 

 

האלוף במילואים יאיר גולן שהפך לאחד מסמלי המלחמה הנוכחית לאחר שעלה על מדים בגיל 61, יצא להילחם והציל את חייהם של רבים בפסטיבל נובה, קיבל את פרס ההוקרה ״שומר ישראל״. גולן יצא גם הוא נגד הביקורת על צה״ל בעולם והבהיר שמטרת המלחמה הנוכחית היא אינה נקמה. ״הצבא מתמקד בשתי משימות עקריות והן לספק בטחון לתושבי המדינה ולהחזיר את החטופים לביתהם״. הבהיר. 

 

 

אלה שני שורדת הטבח בקיבוץ בארי (צילום: אלעד מסורי)

 

במהלך הערב היה ניתן ללמוד רבות על עבודתו החשובה של ארגון SWU שבעקבות המלחמה הגביר עוד יותר את הנוכחות ויצירת התוכן שלו במדיה החברתית; חלקו זכה למיליוני צפיות והשפיע רבות על דעת הקהל העולמית. 

אחת המחלקות המענינות היא המחלקה המשפטית של הארגון על שם סיידוף - ששמה לה למטרה להעצים סטודנטים וחברי קהילה שנפגעו מאנטישמיות, הפליה או פעולות אנטי ישראליות. 

המחלקה עובדת בקצב גבוה ובימים אלו מטפלת בלא פחות מ-500 מקרים. צוות המחלקה המשפטית חוקר את המקרים הללו ומשתמש במשאבי הארגון כדי להגיב ולתת מענה משפטי בסוגיות הנדרשות. כך, הם נלחמים להגן על זכויותהם של יהודים ברחבי העולם.  

בנוסף, SWU הציג במהלך הגאלה מחלקות נוספות כמו: תוכניות מנהיגות סטודנטים בבתי ספר תיכוניים ואוניברסיטאות, תכנית הלימודים של חטיבת הביניים בישראל, מחלקת מחקר ואסטרטגיה, המרכז לחינוך השואה, תוכנית הרבנים מאוחדת ועוד תוכניות ומחלקות רבות אחרות.

 

 

הזמרת ספרי צמח   צילום: Jonah Light Photography , Michal Mivzari 

 

 

אלה: ״היה טבח הכי גדול מאז השואה: ראשים של אנשים נכרתו, אנשים נשרפו חיים, נשים נאנסו אנשים נורו והורים עונו בפני ילדים להיפך. איבדתי כל כך הרבה אנשים ביום ההוא ואני עדיין לא הספקתי לעכל את זה״

 

בהמשך הובילה רוז רוטשטיין פאנל מעניין עם מספר דוברים מרכזיים: כוכב ה- NBA הטורקי אנס קאנטר פרידום והשיח לואי אחמד אלשריף. שניהם הסבירו כיצד נמלטו מהחינוך האנטישמי שלימד אותם שנאה ופחד מיהודים ומישראל, וכיום הם אקטיבסטים שפועלים למען הבאת שלום ולגטימציה לישראל. 

אלשריף, נולד בערב הסעודית וכיום מתגורר באבו דאבי, סיפר שחייו השתנו באופן דרמטי ב- 2010  כשהגיע ללימודים בצרפת והתארח שם אצל משפחה יהודית: ״הזמן שבילתי איתם שינה את האמונות שלי וסייע לי להגיע לתובנות חדשות; פעם הייתי בצד של השנאה, אבל הבנתי שהשנאה מונעת מאנשים להיות קשובים וללמוד מאחרים. בחרתי לפתוח את ליבי וללמוד על אלו שנחשבו בעיני כאויבים. התהליך לימד אותי הרבה על ההיסטוריה של העם היהודי והקשר הטבעי לארץ ישראל.״ 

 

אנס רנטר פרידום הגיע מטורקיה שלמרות שאינה מוגדרת כמדינת אויב, בזמן שלטון ארדואן הנוכחי  התערערו  יחסיה עם מדינת ישראל והקשרים הדלפלוטים עימה אינם קיימים כמעט. הוא סיפר שהאינטרקציה הראשונה שלו עם יהודים הייתה כשהגיע לשחק בבוסטון סלטיק. הוא סיפר איך הזמנה לארוחת שבת שקיבל מחברה שינתה את ראיית עולמו. ״כשהגענו לבית שלה היא נישקה את משקוף הדלת. שאלתי אותה לפשר העניין והיא הסבירה שזו מזוזה. אמרתי לה שיש בטורקיה מנהג דומה. במהלך ארוחת השבת השירים והתפילות מסביב לשולחן כל כך נגעו ללבי והתרגשתי מאוד. אבל מאוחר יותר כשהגעתי הבייתה ליבי נשבר. הבנתי שיש מליוני ילדים במזרח התיכון שגדלים עם השפעות אנטי ישראליות ואנטי אמריקאיות בכלל נגד תרבות המערב.  בבתי ספר שביקרתי בהם מתרחשים נאומי שנאה נגד יהודים ונגד ארצות הברית, בחלק מהם אתה צריך לדרוך על דגלי ארצות הברית וישראל כדי להכינס לבית הספר. אם לא תעשה זאת אתה תסבול מבריונות והתנכלויות שונות.״  לסיום, קנטור שיתף במשפט שאימו למדה אותו: ׳אל תשנא אף אחד לפני שפגשת אותו בעצמך׳,״ הבטחתי לעצמי לעשות כן״.

 

 

רוז וג׳רי רוטשטיין עם הדוברים המרכזיים של הערב כוכב ה- NBA הטורקי אנס קאנטר פרידום והשיח לואי אחמד אלשריף 

צילום: Jonah Light Photography , Michal Mivzari 

 

לקראת סוף הערב עלה לבמה איש העסקים והפילנטרופ הישראלי אמריקאי נתי סיידוף שביחד עם אישתו דבי נותן חסות לאירוע, ובמשך שנים תומך במגוון רחב של ארגונים יהודיים שפועלים למען ישראל. סיידוף נתן מונולוג אמוציונאלי במיוחד בו קרא לקהל לתרום ולסייע במלחמה נגד האנטשמיות. הוא ביקש לראות את נקודות האור היחידה בתקופה הקשה הזו בדמות האיחוד הגדול בין הישראלים והקהילה היהודית בארץ ובכל העולם וניהל באסרטביות את גיוס התרומות במהלך הערב. כל ההכנסות שנאספו בגאלה FOL ילכו להמשך הפעילות של SWU  למשימות לחינוך ישראלי במאבק באנטשמיות. 

את ״פסטיבל האורות״ הנחתה השחקנית הישראלית סול אריאל אור שזכתה להכרה בינלואמית בסדרה "Beauty Queen of Jerusalem ״ ששודרה בנטפליקס. הערב החגיגי כלל הדלקת נרות עם שירי חנוכה, קטעי מוזיקה ושירה בינהם הזמרת ספיר צמח ששרה ״שמע ישראל״ (של שרית חדד) ואסקייפ קומי של הסטנדאפסיט היהודי אלון גולד. עם ישראל חי.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE