הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרס כבד בלב ארה"ב אחרי לפחות 60 סופות טורנדו
מזג האוויר הקשה יימשך לפחות עד יום ראשון, כאשר עשרות מיליוני אמריקאים נמצאים תחת אזהרה חמורה מפני רוחות חזקות מאוד וברד בגודל של לימון

עשרות סופות טורנדו פגעו במהלך יום שישי במדינות רבות בליבה של ארצות הברית, השפיעו על מיליוני תושבים והותירו אחריהן שובל של הרס.

עד כה דווחו על לפחות 60 סופות טורנדו ברחבי טקסס, אולקהומה, קנזס, נברסקה ואיווה – מה שהופך את היום הזה לעמוס ביותר מזה יותר משנה בסופות טורנדו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לפחות 20 מיליון תושבים מטקסס ועד איווה היו תחת אזהרת מזג אוויר חמורה, עם רוחות חזקות של עד 110 קמ"ש וסופות ברד כבדות – כאשר בלפחות שלוש מוקדים הברד היה בגודל של כחמישה סנטימטרים, כלומר בערך בגודל של לימון.

 

 

הרשתות החברתיות התמלאו בתיעודים כאוטים, של סופות טורנדו, בתים הרוסים ועצים עקורים.

אומהה שבנברסקה נפגעה ממזג האוויר הקשה, עם עשרות בתים שנהרסו, הפסקות חשמל נרחבות, דליפות גז ועוד. תושב שכונת אלקהורן תיאר "מצב הרסני במיוחד" עם "כמה בתים שכבר לא קיימים. סביר להניח שמאמצי השיקום יהיו ארוכים".

 

 

למרות ההרס, מפקד המשטרה המקומית הדגיש כי בזכות הכנה מוקדמת, לא נרשמו פציעות רבות: "מערכות האזהרה בעיר הן יעילות מאוד. לא נפגענו מסערה פתאומית, אנשים היו מוכנים לזה, מה שהציל חיים".

מזג האוויר הקשה צפוי להימשך לפחות עד יום ראשון, כאשר יום שבת צפוי להיות מסוכן ביותר עם לפחות 50 מיליון תושבים שנמצאים תחת אזהרה חמורה במספר ערים, בהן דאלאס, שיקגו, אוסטין, אולקהומה סיטי, מילווקי וקנזס סיטי.

 

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE