הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: הורים מפחדים לחסן את ילדיהם למחלות מסוכנות - והחצבת עלולה להתפשט מחדש
מאז חיסון הקורונה החלה ירידה משמעותית בהורים המבקשים לחסן את ילדיהם במועד המתבקש, אחרים פשוט דוחים לחלוטין את הדבר עד למועד מיוחד ומעמידים את ילדיהם ואת עצמם בסיכונים לא הכרחיים
כאשר מקרי חצבת צצים ברחבי המדינה במהלך החורף הזה - כולל כמה בקליפורניה - קבוצה אחת של ילדים מעוררת דאגות עמוקות בקרב רופאי ילדים: תינוקות ופעוטות של הורים המהססים להתחסן, ואשר מעכבים את חיסוני החצבת-חזרת-אדמת של ילדיהם.

רופאי ילדים ברחבי המדינה מדווחים כי ראו עלייה חדה לאחרונה במספר ההורים החוששים מחיסונים שגרתיים, והדורשים לוח זמנים משלהם לגבי החיסונים, מה שיוצר מאגר מדאיג של ילדים צעירים מאוד שעלולים להיות בסיכון לחלות בחצבת, מחלה שעלולה להיות קטלנית אך שניתנת למניעה. "במיוחד בשלב מוקדם, כשהורה כבר מרגיש פגיע ולא רוצה להעביר משהו לתינוק היפה שלו שזה עתה נולד. זה גורם להם לחשוב, 'אולי אני פשוט אדחה את זה" אמרה ד"ר וויטני קאסרס, רופאת ילדים וסופרת שכתבה על חיסונים עבור האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים. "מה שהם לא מבינים זה שאם הם לא יתחסנו לפי לוח הזמנים המומלץ, זה באמת יכול להעמיד את הילד שלהם בפני הרבה סיכונים".

ד"ר אריק בול ראה את השינוי ממקור ראשון. במרפאת הילדים שלו במחוז אורנג', אמר בול, הוא הבחין בעלייה בהורים ששואלים על עיכובים מאז מגיפת הקורונה, לאחר שפוליטיזציה של החיסון חלחלה לדיונים על חיסוני ילדים שגרתיים, כולל חצבת-חזרת-אדמת - המכונים MMR.

עם זאת, במקום סירוב מוחלט, ההורים הססנים מביעים סוג רך יותר של רתיעה, ושואלים אם אפשר להשתמש ב"לוח זמנים חלופי", במקום להיצמד להמלצות המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

לפעמים הם מבקשים לדחות את הזריקות בכמה חודשים, ולפעמים בכמה שנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"יש לי מטופלים שיש להם שלושה ילדים, והם חיסנו את שני הילדים הראשונים לפי לוח הזמנים. ומאז COVID, עם הילד השלישי שלהם, הם אומרים, 'אני לא יודע אם זה בטוח. אני רוצה לחכות עד שהילדים יהיו גדולים יותר', או 'במקום לעשות שתי זריקות היום, אני רוצה לעשות זריקה אחת'", אמר בול.

"זה רק מאריך את הזמן שבו יש לך ילד שאינו מוגן ועלול לחלות מהמחלות האלה", הוסיף הרופא שמנסה בכל כוחו להסביר להורים את החשיבות והבטיחות של החיסונים, כולל של ה-MMR.

הוא אפילו מביא את רישומי החיסונים של הילדים שלו כדי להוכיח את דבריו, ולעתים קרובות הוא מצליח. אך לא תמיד.

בבית החולים לילדים בלוס אנג'לס, רופאת הילדים המטפלת, ד"ר קולין קראפט, אמרה כי מחצית מההורים מפקפקים בלוח החיסונים המומלץ של ה-CDC - עלייה משמעותית מאז המגיפה.

"אפילו ההורים הכי סבירים שלי שואלים שאלות. אז זה בהחלט במיינסטרים", אמרה.

היא גם דואגת למטופלים שלה שנמצאים בפיגור בחיסוניהם ושהחמיצו פגישות במהלך המגיפה.

במחוז מארין, בקשות ההורים לדחות את החיסונים הפכו כה תכופות, עד שד"ר נלסון ברנקו אמר כי הקליניקה שלו החליטה להחמיר את דרישות החיסונים מאחר שהתפשטו מקרי חצבת ושעלת.

תינוקות שייבדקו על ידי רופאים במרפאה יצטרכו להשלים את מערכת החיסונים הראשונה שלהם עד גיל 4 חודשים.

סדרת החיסונים העיקרית נגד המחלות הקשות והשכיחות ביותר, לרבות חצבת, חייבת להסתיים עד גיל 24 חודשים - אם ההורים לא מסכימים, עליהם לעזוב את המרפאה.

"ילדים עושים הרבה דברים בסיכון גבוה לפני שהם בני 5 ונדרשים להתחסן כדי ללכת לגן", אמר ברנקו.

"הם עולים לטיסות בינלאומיות, הם נוסעים לדיסנילנד, שם יש הרבה ילדים", מה שמותיר ילדים חשופים לחצבת כשניתן היה להגן עליהם.

ה-CDC ממליץ לתת את המנה הראשונה של ה-MMR כאשר התינוק בן 12 עד 15 חודשים. בדרך כלל זה קורה בביקור של הילד כשהוא בן 12 חודשים.
 
לאחר מכן ניתנת מנה שנייה בגיל 4 עד 6.

לפחות 95% מאנשי הקהילה חייבים להתחסן כדי להשיג "חסינות עדר" שמגינה על כל הקהילה, על פי ארגון הבריאות העולמי.

שיעורי חיסונים נמוכים הובילו להתפרצויות חצבת במספר מדינות בעשור האחרון, ולאחרונה בפלורידה.

ברמה הלאומית, שיעור הגננות שחוסנו במלואן נגד חצבת ירד מ-95% בשנת הלימודים 2019-20 ל-93% ב-2022-23, על פי ה-CDC.

אבל יש חדשות טובות בסך הכל לקליפורניה. מאז האיסור של המדינה ב-2015 על שימוש באמונתם האישית של ההורים כסיבה לדלג על חיסון ילדים, שיעור החיסון נגד חצבת לגננות גדל מ-92% בשנת הלימודים 2013-2014 ל-96.5% ב-2022-2023. אבל אלה שדחו את החיסונים יצרו פער פגיעות פוטנציאלי שכן 1 מכל 5 אנשים לא מחוסנים החולים בחצבת בארה"ב יאושפז בבית חולים. ואחד מכל 1,000 ילדים עם חצבת יפתח נפיחות מוחית שעלולה להשאירו חירש או עם מוגבלות שכלית. כאשר 1 עד 3 ילדים מתוך 1,000 ימות, על פי ה-CDC. והחצבת מדבקת עד כדי כך ש-90% מהאנשים הקרובים לאדם נגוע ידבקו בה אם הם לא חסינים, על פי ה-CDC.

ברשת הטיפול הראשוני של בית החולים לילדים אורנג' קאונטי, המונה יותר מ-130 רופאי ילדים, חלקם של ילדים בני 15 חודשים עם חיסון MMR ירד בעקביות במהלך השנים האחרונות, מ-98% ב-2019, ל-93.5% בשנת 2023.

בתחילת שנות ה-2000, הסנטימנט נגד חיסונים היה בשיא של כל הזמנים לאחר פרסום מחקר שהופרך ושקשר באופן שקרי את חיסוני ה-MMR לאוטיזם.

בדצמבר 2014, ילד בן 11 לא מחוסן אושפז עם חצבת בעקבות ביקור בדיסנילנד - במהלך החודשים הבאים, החצבת התפשטה ל-125 אנשים בשבע מדינות. ההתפרצות סייעה לעורר תמיכה לחיסון. ושנה לאחריה, קליפורניה העבירה את האיסור על הפטור האישי. "המטוטלת התנדנדה לאחור, והיו לנו כמה שנים שבהן שיעורי החיסונים היו ממש גבוהים", אמר בול, אבל השמועות והרטוריקה סביב חיסוני ה-COVID גרמו למטוטלת לחזור לכיוון השני.

"חזרנו לעסוק בתיאוריות קונספירציה, דברים שאנשים שמעו באינטרנט, או משהו ששותף לחדר של השכן של בן דוד שלהם אמר. זה מאוד קשה".

סקר Pew Research שנערך במרץ 2023 מצא כי 88% מהאמריקאים בטוחים שהיתרונות של חיסון MMR עולים על הסיכונים, אחוז שנשאר די עקבי מאז לפני המגיפה.

אבל התמיכה במנדט החיסונים הבית ספרי ירדה; כ-28% אומרים כעת שהורים צריכים להיות מסוגלים להחליט שלא לחסן את ילדיהם, גם אם זה גורם לסיכונים בריאותיים לאחרים, עלייה מ-16% באוקטובר 2019.

בקרב הרפובליקנים, הנתח הכפיל את עצמו, מ-20% ב-2019 ל-42% בשנת 2023.

טארה לרסון, אחות מיון לשעבר שמתגוררת בסנטה מוניקה, אמרה שהחלה לחשוש לגבי חיסוני ילדים כשהייתה בהריון אשתקד.

היא החלה לצפות בסרטים תיעודיים נגד חיסונים, ולעקוב אחר מספר חשבונות מדיה חברתית "כדי להפוך אותנו לתומכים מושכלים. לא לאנטי-חיסונים", אמרה.

לרסון החליטה שהיא רוצה לדחות את חיסון בנה עד לגיל 3 חודשים, להגביל אותו לשלושה חיסונים בלבד בשנתו הראשונה, שלדעתה חיוניים, ולפזר אותם כך שהוא יקבל זריקה אחת בלבד בחודש.

"עד שהוא יתחיל לשחק במגרש המשחקים וילך לבית הספר, הוא יצטרך להתחיל את הצהבת B שלו, אבל למה להעמיס את החיסונים עכשיו?", אמרה.

רופא הילדים הראשון שראתה סירב לעמוד בלוח הזמנים המבוקש שלה. אבל, אמרה לרסון, "בבטן שלי, פשוט הרגשתי שזה הדבר הנכון לעשות עבור התינוק שלנו, ועזבתי".

לאחר שבועות של חיפושים, היא מצאה ספק הוליסטי שגובה עמלה חודשית של 250 דולר. היא אמרה שהיא עדיין לא החליטה אם לתת לבנה, שכיום הוא בן 8 חודשים, את חיסון ה-MMR.

"אני חושבת שכמה רופאים יגידו לחכות עד שהם יהיו בני 3, אבל זה היה כאשר לא הייתה התעוררות מחודשת של החצבת", אמרה.

"זה הדבר הבא שלי לצלול אליו".

אבל אין בסיס מדעי ואין יתרונות ידועים לעיכוב חיסונים למעט בנסיבות רפואיות נדירות מאוד. לבסוף, הבעיה היא שלהורים יש "הטיית חשיפה".

לעתים קרובות הם צורכים מידע ברשתות החברתיות על הסיכונים, אבל מעט מאוד על היתרונות של חיסונים או על הסיכונים העצומים של המחלות עצמן.

במדינה כמו ארצות הברית, שבה שיעורי החיסונים גבוהים למדי, רוב האנשים לא רואים את ההרס שהמחלות עלולות לגרום אם שיעורי החיסונים ירדו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE