הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: סערה 'מסכנת חיים' תכה במדינה למשך שבוע
מזג אוויר קיצוני צפוי לפקוד את המדינה המערבית החל מבוקר יום ראשון ולהימשך לפחות עד יום שישי - 'בתפריט', סופות טורנדו וברקים ומערכת חורפית טרופית שתלך ותתחזק במהלך השבוע

קליפורניה צפויה להתמודד השבוע עם סופה "מסכנת חיים" שתחל בשבת, תתגבר בימים ראשון עד שני, ותמשיך לפזר גשם מעל הגולדן סטייט באופן ספורדי עד יום שישי.

ה"לוס אנג'לס טיימס" דיווח בשבת כי קיים סיכון גבוה לשיטפונות מסכני חיים ברחבי האזור, כמו גם לגלים גדולים ולהצפות באזורי חוף רבים.

החזאים מצפים ל-3 עד 6 אינץ' של גשם לאורך החופים והעמקים של דרום קליפורניה ול-6 עד 12 אינץ' בהרים ולמרגלות הגבעות.

במקומות רבים, כולל באזורים עירוניים, צפויים גשמים לרדת בקצה גבוה, במה שתואר כ"מאוד מדאיג" מכיוון שהאדמה עדיין לחה מסופת הנהר האטמוספרי שהתרחשה ביום חמישי.

כמו כן קיים גם פוטנציאל לברקים על פני שטח רחב של המדינה מאגם טאהו ועד למרכז העיר לוס אנג'לס, במה שאחד החזאים הגדיר כ"לא אופייני לחלק הזה של העולם".

ב-San Francisco Chronicle כינו את הסופה הממשמשת ובאה כ"נדירה" וכ"קיצונית" וכבעלת השפעות שיחלו בשבת אחר הצהריים, ויגברו אל תוך יום ראשון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

גורמים רשמיים בסן חוזה אף הכריזו על מצב חירום עוד במוצאי שבת, והזהירו מפני שיטפונות פוטנציאליים נרחבים תוך שהם דוחקים באנשים לנסות ולהגיע למקומות גבוהים מבחינת פני השטח.

הסופה גם מושכת פנימה פלומת לחות עמוקה מהאזורים הטרופיים, ונראה כי המרכיב הטרופי של הסופה יוביל לאיום בטורנדו מקומי על חופי קליפורניה ביום ראשון, ולגשם זלעפות בכל אזור המפרץ כמו גם למשבי רוח שעלולים להזיק לקו החוף. ואכן, אזורי החוף עלולים לחוות רוחות של עד 140 קמ"ש במהלך יום ראשון, ואזורים בפנים הארץ יחוו רוחות  עצימות של עד כ-100 קמ"ש, במיוחד בשעות אחר הצהריים.

חזאים גם הזהירו מפני רוחות הוריקן שעלולות להיווצר בזמן שהסופה תפגע בחוף המרכזי של קליפורניה.

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE