הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנכ"ל יצרנית מכוניות סינית: "תעשיית הרכב האמריקאית בדרך למרחץ דמים"
הי שיאופינג לא בחל במילים לתאר את שאיפות ההשתלטות של יצרניות הרכב הסיניות על השוק האמריקאי בהערה שהזכירה את דבריו של הנשיא לשעבר טראמפ - רק שהם נאמרו עוד לפני כן...

הי שיאופינג, מנכ"ל XPeng Motors, חוזה "מרחץ דמים" בתעשיית הרכב האמריקאית בשל חדירת כלי רכב חשמליים זולים מתוצרת סין (EVs) לארה"ב.

במהלך סוף השבוע, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ערך עצרת קמפיין בוונדליה, אוהיו, כשהזהיר כי ללא מכסים על רכבים חשמליים מתוצרת סין, תעשיית הרכב האמריקנית תעמוד בפני "מרחץ דמים" עם מקומות עבודה שייאבדו ותעשייה שתקרוס.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אנחנו הולכים לשים תעריף של 100 אחוז על כל מכונית בודדת שעוברת את הקו ואתה לא תוכל למכור את המכוניות האלה אם אבחר", אמר טראמפ.

"עכשיו אם אני לא אבחר, זה יהיה מרחץ דמים לכולם... זה הולך להיות מרחץ דמים למדינה... זה יהיה המעט מזה".

ההערה של טראמפ היתה חיקוי של דברי שיאופנג במכתב שכתב לעובדי XPeng ושהגיע לידי רשת CNBC בחודש שעבר.

שיאופנג הוא שטען במקור ש"מרחץ דמים" מתקרב לתעשיית הרכב האמריקאית השנה, וזאת משום ש"סין מבקשת לתת נוקאאוט אכזרי למתחרותיה המערביות, כולל ארה"ב, בשוק ה-EV העולמי", לדבריו.

"השנה גם מסמנת את תחילתה של תחרות עזה שעשויה להסתיים ב'מרחץ דמים' (או כפי שאני מעדיף לקרוא לזה, 'סיבוב נוקאאוט' אכזרי) בין יצרניות הרכב הסיניות עצמן", הוסיף לתזכיר העובדים.

"XPeng השתתפה במירוץ מההתחלה, ובכך צברה ניסיון רב. האומץ, החוצפה וההתמדה שלנו, אני מאמין בתוקף, יובילו אותנו לניצחון".

בינתיים, התקשורת הממסדית והקמפיין הנשיאותי של ביידן מיהרו לקפוץ על דבריו של טראמפ ולאפיינם כאזהרה מפני אלימות פוליטית אם הוא לא ינצח בבחירות השנה.

"זה מי שהוא דונלד טראמפ: מפסיד שמקבל תבוסה ביותר מ-7 מיליון קולות ואז במקום לפנות לקהל מיינסטרים רחב יותר מכפיל את האיומים באלימות פוליטית", אמר דובר הקמפיין של ביידן, ג'יימס סינגר.

"[טראמפ] רוצה עוד 6 בינואר, אבל העם האמריקני הולך לתת לו תבוסה אלקטורלית נוספת בנובמבר הקרוב כי הוא ממשיך לדחות את הקיצוניות שלו, את חיבתו לאלימות ואת הצמא שלו לנקמה", המשיך.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE