הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: הושגה שליטה על 20% משטח השריפה בסילמאר 15,323 אקר עלו באש, הוסרו מרבית צווי הפינוי באזור
יותר מ -100,000 תושבים שהצטוו לפנות את בתיהם בזמן שהשריפה חרכה חלקים נרחבים מן היער הלאומי אנג'לס ומעמק סן פרננדו הצפון-מזרחי, הורשו לחזור לבתיהם ביום חמישי בערב לאחר שלוחמי האש השיגו התקדמות בטיפול בדליקה


מונעת על ידי רוחות חזקות, השרפה המשתוללת, אשר פרצה למרגלות היער מוקדם בבוקר יום שלישי שרפה חלקים מסילמאר, סונלנד-טוג'ונגה, צ'אד הילס וקהילות לייק ויו-טראס. בחמישי הושגה שליטה על 20% משטח השריפה. הייתה ציפייה כי הכבאים יבצעו התקדמות נוספת בבלימת השריפה במשך הלילה.

בשעה ארבע אחר הצהריים במסגרת תדרוך עיתונאי, הודיעו גורמים רשמיים כי הם מבטלים את כל פינויי החובה, למעט קניון ליימקלין, שנותר סגור. אזור שאדו הילס מצפון לשדרות סאנלנד, קניון אבאיי וקניון דואיין היו פתוחים לתושבים בלבד.

"אנחנו שמחים להיות כאן היום עם חדשות קצת יותר טובות סוף סוף", אמר ראש העיר אריק גרסטי לכתבים.

בכירים מחוזיים ועירוניים בתחום הכבאות אמרו שהרוח ביום חמישי בערב נחלשה במידה ניכרת, אבל התנאים עדיין מסוכנים. הרוחות היו אמורות לנשוב במהירות של בין 20 ל -30 מייל לשעה עד יום שבת."אנחנו עדיין בתנאי דלק ומזג אוויר מעודד דליקה קיצוניים", הודיע דריל אוסבי, מפקד מכבי האש של מחוז לוס אנג'לס. "וזה גם בשילוב של לחות נמוכה."

שוטרים וגורמי אכיפת חוק נוספים יישארו בשכונות במהלך שובם של התושבים. "אנחנו רוצים לוודא שאנשים יידעו שהם בטוחים וששמים עליהם עין מקרוב", מסר גרסטי. "אנחנו יודעים שלא כולם יכולים לקום מיד ולשוב לביתם".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



פטרישיה בראון הייתה בין אלה שחזרו הביתה זמן קצר לאחר שהרשויות הסירו את צווי הפינוי.עד השעה 18:30 חזרו בראון ומשפחתה ופרקו את תעודות הלידה, רשיון הנישואין, תעודות הביטוח ואת הבגדים שאותם מיהרו לארוז כשיצאו ביום שלישי. "זו ברכה שהוא כאן", אמרה בת ה-72, כשהיא פורקת את מכונית המרצדס בנץ השחורה שלה, מחוץ לביתם בן שתי הקומות בפינת רחוב קניון קאגל ושדרת גאריק.

בראון, בעלה ושני ילדיה התבוננו מקרוב בחדשות מביתו של קרוב משפחה בפונטנה, מחכים לאור הירוק מן הרשויות בכדי לשוב לביתם מזה 35 שנה. "זאת לא השריפה הראשונה שלנו, אבל זו הפעם הראשונה שבה היינו צריכים לעזוב ... זה היה קרוב," אמרה בראון. "בעלי עבר לאחרונה ניתוח השתלת ריאות כך שלא יכולנו להישאר כאן עם האוויר כפי שהוא היה בכל מקרה."ביתה של בראון נמצא במרחק רחוב אחד מקניון בארתולומאוס, שם נשרפו עצים ושיחים נמוכים. "יכולת לראות (את הלהבות) ממש במעלה הגבעה". היומיים האחרונים היו מלאים בחרדות כשחשבה על ביתה, ובעצב עבור אלה שביתם נשרף, אמרה בראון.רק מעצם ההתבוננות בבתים הבוערים בטלוויזיה, היה כל כך עצוב," הוסיפה.




יותר מ -1,600 אנשי צוות היו נוכחים בשטח ביום חמישי כדי להתמודד עם הלהבות בעוד שכ-2,500 מבנים נותרו תחת איום, כולל בסילמאר, סונלנד-טוג'ונגהושאדו הילס, כך דיווחו הרשויות.בכירי העירייה ורשות הכבאות הודיעו כי כ-30 בתים או מבנים נהרסו.


ג'רי בראון, דובר בית המחסה לחיות בר בסילמר, אמר כי המתחם נותר בטוח במהלך השריפה ביום חמישי, וכי בכוונת העובדים להשיב חלק מתוך סך 300 החיות שפונו, אך, "במקרה שהרוחות תתחזקנה, המהלך יופסק." הוסיף. 

12 כלי טיס אשר נרתמו למבצע כיבוי האש והוטסו ביום חמישי, הטילו כמויות מים וחומרים מעכבי בעירה היכן שצוותי לוחמי האש נאבקו בלהבות, מסר נתן ג'ודי, נציב הכבאות וההצלה של היער הלאומי אנג'לס. "האש פעילה בצד המערבי והמזרחי של היער הלאומי אנג'לס", מסר ג'ודי לעתונאים. "לכן, הצוותים שלנו יוותרו בשטח היום (חמישי) תוך שהם מציבים קו בידוד ודחפור, היכן שניתן באופן בטוח, במטרהלהרחיב את השטחים המבודדים שהצלחנו להשיג עד כה בקרב חלקים מהשריפה." 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE