הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפרצות מחלת החזרת בפלורידה: מספר החולים בשנה החולפת, היה גבוה יותר מאשר בחמש השנים שקדמו לה ביחד
לפחות 56 מקרים של חזרת דווחו בפלורידה ב-2017, עלייה גדולה לעומת שנים קודמות, אך פחותה לעין ערוך מהתפרצויות של המחלה במדינות אחרות שדיווחו על מאות זיהומים בשנה זו.


לפחות 56 מקרים של חזרת דווחו בפלורידה ב-2017, עלייה גדולה לעומת שנים קודמות, אך פחותה לעין ערוך מהתפרצויות של המחלה במדינות אחרות שדיווחו על מאות זיהומים בשנה זו. בפלורידה נדבקו בחזרת בני כל הגילים ומספר הזיהומים הרב ביותר דווח במחוזות בראוורד, קולייר, דובל, הילסבורו ופאלם ביץ', לפי חוזר שהוציא משרד הבריאות של פלורידה לרופאים ב-11 בדצמבר. ספירת מקרי החזרת ב-2017 כוללת חולים שאושרו כחולי חזרת וכאלה שחשודים בהידבקות במחלה, אמר בראד דלטון, דובר מחלקת הבריאות. לדברי דלטון, מחלקת הבריאות מפרסמת דוח מעקב חודשי על חזרת ומחלות אחרות, והדוח העדכני ביותר הוא זה של נובמבר, שמונה 54 מקרים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיסון MMR השכיח להתמודד במחלת החזרת

בהודעת דוא"ל כתב דלטון שמחלקת הבריאות ממליצה על חיסון כדרך היעילה ביותר למניעת חזרת. "החיסון המשולש נגד חצבת, חזרת ואדמת (הידוע בראשי התיבות MMR - Measles, Mumps, Rubella) הוא הדרך הטובה ביותר למנוע את כל שלוש המחלות", כתב. עם זאת, לפחות בחצי מהמקרים שדווחו כבר חוסן האדם הנגוע כנגד MMR בעבר,לפי החוזר שנשלח לרופאים בדצמבר.

לפי דוח המעקב של פלורידה, התרבו מקרי החזרת החל באפריל, ובאוגוסט נקבע שיא  של 20 מקרים. מגמה זו באה בעקבות דפוס לאומי של חזרת, אשר הרקיע שחקים בשנים 2016 ו-2017 לעומת שנים קודמות, לפי המרכז לפיקוח על מחלות ומניעתן ((CDC. התפרצויות של המחלה דווחו בקרב אנשים ששהו במחיצת אנשים אחרים בסביבה סגורה, למשל אנשים שמשחקים באותה קבוצת ספורט או מתגוררים במעונות עם אדם חולה בחזרת. פקידים במערכת הרפואית הציבורית מעריכים שכ-5,000 בני אדם חלו בחזרת השנה, ומספר החולים הרב ביותר דווח בארקנסו, מיזורי, ניו יורק, טקסס וושינגטון. ב-2016 דווח על יותר מ-6,000 חולי חזרת.


באוגוסט נרשם שיא של 20 חולים בחזרת

מספר המקרים עשוי לאמתו של דבר להיות גבוה יותר, משום שיש חולים שמראים תסמינים קלים מאוד או כלל לא; התסמינים כוללים חום, כאבי ראש, כאבי שרירים, עייפות, אובדן תיאבון, בלוטות רוק נפוחות ורגישות למגע מתחת לאוזניים - מה שגורם ללחיים נפוחות וללסת נפוחה. התסמינים מופיעים בדרך כלל 16 עד 18 יום לאחר ההדבקה, אבל תקופת הדגירה של הנגיף שגורם לחזרת יכול לנוע בין 12 ל-25 ימים. רוב האנשים שחלו בחזרת מחלימים לגמרי לאחר כמה שבועות. הנגיף מתפשט באמצעות מגע עם רוק או ריר של אדם נגוע.

היועצת הרפואית של פלורידה סיפרה כי פקידים במשרד הבריאות חקרו התפרצויות קטנות של חזרת בקרב בני משפחה ואנשים קרובים אחרים, ובקרב קבוצה של תלמידי תיכון ואנשים המקורבים להם. מספר חולי החזרת בפלורידה ב-2017 היה הגבוה ביותר בשנה אחת זה עשור, אם כי מספר הזיהומים שהתגלו עלה בהתמדה בשנים האחרונות: עשרה מקרים התגלו ב- 2015 ו-16 מקרים ב-2016. שיעורי ההתחסנות הגבוהים כנגד חזרת מסייעים להגביל את התפרצויות המחלה, אך גם אלו שחוסנו עדיין יכולים להידבק בנגיף, אומר ה-CDC. המרכז ממליץ לחסן ילדים בשתי מנות חיסון משולש של MMR, אשר מספק הגנה בהסתברות של 88% נגד חזרת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE