הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המזקקה מאחורי הסינגל מאלט המעוטר בעולם של סקוטלנד
סיור בנוף הפסטורלי של סקוטלנד לצד לגימת וויסקי איכותי נשמע כמו שילוב מנצח

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



לאיאן מילר יש תיאור תפקיד מרשים - מומחה וויסקי יוקרתי של גלנדפידיך - אולם יש לו את הניסיון שמצדיק את התואר. הוא עבד בתעשייה במשך ארבעה עשורים ושלח ידו בכל שלבי התהליך, מהזיקוק דרך ההתיישנות ועד עזרה בקידום המותג. גלנדפידיך הוא הסינגל מאלט הנמכר בעולם, אבל מילר לא אוהב להתפאר בתואר הזה. ״אנחנו אוהבים להגיד שאנחנו הוויסקי המעוטר בעולם״, הוא אומר, במקום להתמקד במכירות, דעה שחולקים כמעט כולם במזקקה.



גלנדפידיך היא חלק מחברת וויליאם גרנט ובניו, עסק משפחתי בעל המותגים באלווין, טולמור דיו, והנדריקס ג׳ין בין היתר. למרות האמירות על מכירות ועיטורים, הביקור למזקקה בדאפטאון, מחוז ספייסייד בסקוטלנד, חושף מפעל שמרגיש בהרבה מובנים כמו העסק המשפחתי שהקים וויליאם גרנט בשנות ה-1880 יחד עם בניו (ולא נשכח שהיו לו שתי בנות). משמעות המילה גלנדפידיך בגאלית היא ״עמק הצבי״, ועל אף שהמזקקה נמצאת מספר דקות מהעיר דאפטאון, היערות והגבעות המקיפות אותה כנראה עדיין מארחות מספר חיות בעלות פרסה. היקף ההפקה וההתיישנות של הוויסקי הוא עצום. ישנן שתי חביות ערבוב ענקיות בנפח 50,000 ליטר, 30 מכונות זיקוק פועלות בכל רגע נתון, ומעט פחות ממיליון חביות המכילות 55 מיליון גאלון של וויסקי מתיישנות באתר.



כל הנתונים האלה עומדים לגדול בשנים הבאות לאחר התרחבות משמעותית של המזקקה. הנציגים לא מגלים מה היא תכלול, אבל ניתן לראות מבנים בבנייה כאשר עוברים במזקקה. לפי דיווחים התפוקה בסדר גודל של 13 מיליון ליטרים של אלכוהול בשנה תוכפל כשיסתיימו השיפוצים. כן, גלנדפידיך היא מזקקה ענקית כמו ממותה. ועדיין היא מוצאת זמן לחדש ולהתנסות בטעמים חדשים, וכן לשחרר וויסקי מאוד ישן ויקר מחביות נבחרות שהתיישן בסבלנות במשך עשורים.



גלנדפידיך 12 הוא הטעם המוביל של המזקקה, וויסקי קליל וקולע אשר המזקקים אוהבים לתאר כבעל ניחוח אגסי. זהו קצה הקרחון, יחד עם בקבוקים הנעים מ-14 עד 26 שנים בקו המוצרים הראשי, ובקבוקים של 30, 40 ו-50 שנה בקו היוקרתי יותר. ישנן הוצאות נדירות ומבוקשות מאוד, הכוללות חדי-קרן דוגמת האוסף הנדיר 1937 וחבית נדירה 1973 ששוחרר לאחרונה. בשנים האחרונות המזקקה מתעסקת בשילובים וגימורי חבית בסדרה הנסיונית שלה. ישנם שלושה מוצרים בסדרה: פרויקט XX, חבית אינדיה פייל אייל, והחדש ביותר- סערת חורף, וויסקי בן 21 שנה שיושן בחביות יין קרח.



גלנדפידיך הוא מותג סינגל מאלט חשוב ופופולרי אשר יודע איך להישאר רלוונטי, ומפיק באופן קבוע מיץ מדהים. ביקור במזקקה יחמם את ליבו של כל חובב וויסקי, בזכות מחסני הענק המלאים בחביות בריחות כהים וחריפים, מסעדת בית המאלט המפתיעה והטעימה, וכמובן וויסקי מצוין לטעימה. אתם גם יכולים לבקר במזקקת האחות של גלנדפידיך, הבלווין, הנמצאת בסמוך אך מפיקה וויסקי שונה מאוד בהיקף קטן יותר. מזקקת קינינווי חבויה בשטחי גלנדפידיך גם כן, מזקקה זעירה אשר מפיקה בעיקר וויסקי לשימוש במאנקי שולדר בלנדד מאלט (אולם היא שיחררה מספר סינגל מאלטים גם כן). סיורים בגלנדפידיך נעים בין 90 דקות לארבע שעות, עם מגוון אפשרויות לטעימות, אזורים לביקור במזקקה ומחירים. מומלץ להזמין מקום מראש, והמזקקה פתוחה למבקרים כל השנה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE