הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החל מיום שני: מכס על פאנלים סולאריים ומכונות כביסה המיובאים מחוץ לארה"ב
במסגרת מדיניותו הכלכלית שמגמתה היא הגנה על עסקים ועובדים אמריקאים, הנשיא טראמפ יטיל מס-מכס על פאנלים סולאריים ומכונות כביסה לשימוש בייתי


נציב לשכת המסחר האמריקאית, מר' רוברט ליגת'הייזר הצהיר, כי, לאחר דיונים והתיעצויות שונות שערך הנשיא טראמפ בשיתוף תת הוועדה לעינייני מדיניות המסחר והוועדה הבין מפלגתית למסחר חוץ בארה"ב, החליט הנשיא טראמפ כי "יבוא מוגבר של פאנלים סולאריים ומכונות כביסה הינו גורם משמעותי לסידרה של פגיעות ביצרנים אמריקאים מקומיים".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



כתגובה להחלטת טראמפ, הממשל האמריקאי הטיל מס מכס בהיקף של 20 אחוזים וזאת על גל הייבוא הקרוב של 1.2 מליון מכונות הכביסה ומס עוקב של 50 אחוזים על כלל מכונות הכביסה שייובאו בשנתיים הבאות שלאחר מכן. בנוסף לכך יוטל מס-מכס בגובה של 30 אחוזים על רכיבי המשמשים להרכבת פאנלים סולאריים. כאמור, מס זה צפוי להיות מופחת בהדרגתיות על פני 4 השנים הקרובות.

המהלך שזה עתה יצא לפועל כנגד רכיבים המיועדים לפאנלים סולאריים, יצר חילוקי דיעות נרחבים בתעשייה הזו. מצד אחד, הטלת המכס על רכיבים המיובאים לתעשייה זו, מטיבה עם היצרנים המקומיים המבוססים בארה"ב ומצד שני, לראייתם של מתקיני הפאנלים, המכס הוא לא פחות ממכה אנושה למקומות העבודה שלהם.

שני יצרנים מקומיים אמריקאים בולטים כדוגמת Suvina המבוסס במדינת ג'ורג'יה ו Solar-World המבוסס במדינת אוריגון, שהתלוננו על תחרות הולכת וגוברת של פאנלים סולאריים זולים יותר המיוצרים באסיה, תומכים נימרצות במס המכס שהממשל עומד להטיל. לפי האתר "בלומברג", Suvina למעשה ברובו, נשלט ע"י בעלות סינית ואילו Solar –World מהווה יחידת סניף של יצרן הענק הגרמני הבילאומי SolarWorldAG.


המנכ"ל והנשיא של חברת SolarWorld Americas Inc. , יורגן שטיין שיבח בתגובתו את החלטת הממשל האמריקאי:

StarWorld Americas " מוקירה את העבודה המאומצת של הנשיא טראמפ, נציב הסחר של ארה"ב ואת כלל הממשל האמריקאי בהגעתם להחלטה כה חשובה היום. הכרתו של הנשיא בחשיבותה העצומה של התעשייה הסולארית הינה משמעותית ביותר לכלכת ארה"ב ולחוסנה הלאומי.
אנחנו עדיין לומדים לעומק את התקנות החדשות הללו ואנו מלאי תקווה שהן יהיו צעד הולם כדי להתמודד עם סוגיית ייבוא הפאנלים הסולאריים ורכיביהם וזאת, כדי לבנות מחדש את התעשייה הסולארית ברחבי ארה"ב. "


מנגד, מפי נציגים מסויימים בתעשיה הסולארית מומשעת ביקורת קשה לפייה אותו מהלך שיזם הממשל, למעשה תגרום להתייקרות של הפאנלים הסולאריים ורכיביהם, מה שקרוב לוודאי יגרום לצניחה בביקוש לפאנלים סולאריים.  אביגייל רוס הופר, 
המשמשת בתפקיד מנכ"ל התאחדות התעשיות הסולאריות בארה"ב, צופה כי הטלת המכסים עשויים להוביל להפסד של כ 23,000 מקומות עבודה כבר בשנה הנוכחית.

"המכסים שהוטלו, לא יסייע לענות על הביקוש הגובר במשק האמריקאי לפאנלים סולאריים ורכיביהם, הוא בוודאי שגם לא יסייע בהשארתן בחיים של חברות שהן למעשה בבעלות זרה כמו 
Suvina ו SolarWorld. ייתרה מכך, המכסים הללו יובילו קרוב לוודאי למשברים בסקטורים משגשגים ופורחים בכלכלה האמריקאית. משברים אלו יצרו מצב ובהם, קיימת סבירות ממשית לכך שעשרות אלפי עובדים ממעמד המופעלים יאבדו את עבודתם

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE