הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקי השכרה חדשים בסן-פרנסיסקו הביאו לצניחה בהיקף השימוש בדירות AIRBNB
בעיר ובמחוז חוששים שדירות שרשומות בחברה נגרעות מסך כל היצע הדירות בעיר, שאחרת היו מושכרות לכאלה שחיים ועובדים בה ולא לתיירים מזדמנים.

חוקי השכירות לזמן קצר הנוקשים של סן-פרנסיסקו, נכנסו לתוקף לפני ימים אחדים וכבר מסתמן שיש להם השפעה על היקף הפעילות של חברת AIRBNBשמושבה בעיר. היקף השכרת הדירות הצטמק מכ-10,000 לכ-5,500, כ-4,760 פחות נירשמים, כך מסרה החברה.

ב-2014 העבירה העיריה חוקים שהגבילו השכרת בתים ל-90 ימים בשנה, במקרים שבעל הבית איננו גר במקום, במקרה שהוא כן מתגורר בנכס, ניתן להשכירו למשך שנה שלמה. ואולם, העיריה החליטה להעמיק את מעורבותה בנושא במהלך 2015 וחייבה את כל בעלי הבתים המשכירים את נכסיהם באמצעות AIRBNB לבצע תהליך רישום מתיש. הדבר גרם לעליה בהכנסות בהיקף 1 מיליון דולר מקנסות ותביעות נגדיות של החברה, מהלך שבסופו הגיעו הצדדים לפשרה לפיה, החברה תוכל לרשום את שוכרי הדירות בעצמה ולא דרך התהליך המתיש של העיריה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



מה שנותר כעת בשוק הן 2,650 הם רישומים ללינה וארוחת בוקר, במלונות או בשהייה ארוכת טווח (30 ימים ויותר). כך שלדירות ממוצעות של AIRBNBיש ביקוש להרשמה של כ-3,000 בלבד, לעומת 65,000 בפריז, למשל. גם פריז הקשיחה את התנאים מול החברה ואף היא דורשת רישום והגבלת ההשכרה ל-120 יום בשנה בלבד, אך בחודש שעבר נרשמו להשכרה רק 11,000 איש.

AIRBNB אהודה ומבוקשת מאוד על ידי תיירים וטיילים, שעה שבתי המלון ברחבי העולם מתייחסים אליה כמיתחרה, ללא רישיון, הפוגעת בעסקיהם, גם כאלה העוסקים בתחום הנדל"ן טוענים, כי השיטה של AIRBNB היא "שוברת שיוויון" בענף הנדל"ן וגורמת לנזקים משום שאלפי השכרות נגרעות מהשוק, או שנגרמת ירידה במחירי ההשכרה. " אנחנו בסך הכל רוצים תקנות הגיוניות שלא יחמירו את מצב הדיור ועסקי הנדל"ן בעיר." אומר אהרון פסקין מפקח מטעם המחוז. "יש במועצה אחדות דעים לגבי הרצון לחלוקת נכסים אמיתית ונכונה, שלא תיגרע דירות מהשוק, שלולא ההשכרות לתיירים, היו מושכרות על ידי אנשים שחיים ועובדים כאן."



AIRBNB מצידה הביעה שביעות רצון מכך, שנושא התקנות והדרישות מצד הרשויות, הוסדר. "אנחנו רוצים להמשיך ולפתח את העסקים שלנו בסן-פרנסיסקו, עם גרעין חזק של משכירי דירות רציניים, חוקים ברורים והליך רישום יעיל ופשוט, שיסייע במילוי הדרישות הללו." אומרת דוברת החברה מאטי זזואטה בהודעה מטעם החברה.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE