הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגיפת השפעת ממשיכה להתפשט
לפי עדכון שפרסם המרכז הלאומי לבקרת מחלות ומניעתן, המגפה עדיין יציבה וקיימת ב40 מדינות, כאשר דיווחים על הידבקויות המוניות ממשיכים להירשם גם בשבוע השלישי של ינואר

"זאת היתה עונת שפעת קשה אך יתכן שאנחנו רק בחצי הדרך", אמר דן גרג'יאן, נשיא חטיבת המרכז האמונה על מיגור השפעת. בעוד שבמרכז הלאומי לבקרה על מחלות מקבלים דיווחים על מותם של ילדים, הניזוקים ביותר מהשפעת המגיפה הם דווקא אנשים מעל גיל 65, כאשר בני הגיל 50-64 נמצאים אחריהם ברשימה לפי גרג'יאן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



לא קיים מספר מדויק של מספר הבוגרים שמתו מהמחלה במסגרת הדו"חות הנוכחיים, אך אשפוזים בשל השפעת מתרחשים השנה בקרב אנשים בשנות החמישים וה-60 המוקדמות לחייהם יותר מאשר ילדים צעירים, שבדרך כלל מאושפזים פחות רק על ידי בני 65 ויותר. "אנו עדיין מצפים לדיווחים נוספים של מוות ילדים, בדומה למה שראינו בעונות קשות אחרות", אמר גרג'יאן והזכיר את שנת 2014-2015 בה מתו לפי הרישומים 148 ילדים כתוצאה מהשפעת. בשנה שעברה המספר היה 110, ובשנה לפניה 92, ובשנת 2009-2010 התחוללה במדינה מגפת שפעת נדירה וקשה מאוד שגבתה את חייהם של 288 ילדים.

הוא סבור שהשנה הנוכחית תיראה כמו שנת 2014-2015, בה 34 מיליון אנשים חלו בשפעת, 710 אלף אנשים אושפזו ו-56 אלף מתו. תכונה אחת לא רגילה שמאפיינת את מחלת השפעת השנה היא העובדה שהיא אוחזת בכל חלקה במדינה כבר במשך כשלושה שבועות. התפשטות גיאוגרפית לא מציינת בהכרח את החומרה של המגיפה, אך 39 מדינות דיווחו עדיין על רמות גבוהות של מחלות דמויות שפעת, כאשר 6.6% מהאנשים שראו רופא במדינה הפגינו סימפטומים דמויי שפעת.

לדבריו רישומים אלו לא נראו מאז מגיפת השפעת הגדולה שפרצה כמעט לפני עשור. "יש כמה סימני שיפור באיזורים מסוימים" אמר, וסיפר כי השפעת עלולה להגיע לשיאה בדמות מכה קשה באיזור קליפורניה. גרג'יאן ומנכ"ל המרכז לבקרה ומניעת מחלות קראו לאנשים להגן על עצמם ועל קרוביהם באמצעות חיסון נגד השפעת, והמליצו לאלו שכבר חולים להישאר בבית ולרחוץ את ידיהם. הצעירים ביותר, הזקנים ביותר, נשים בהיריון, ואנשים עם מחלות לב ואסטמה, נתונים בסיכון הכי גבוה לחלות במחלה ורצוי שיגשו לטיפול מהיר ככל הניתן במקרה הצורך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE