הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צווי חיפוש הקשורים לאירוע היירי ההמוני שהתרחש בלאס ווגאס, חושפים את שמו של אדם נוסף המבוקש לחקירה ע"י הרשויות.
הרשויות בנוואדה, חיפשו אחר אדם נוסף שהוגדר על ידיהן כ"יעד לחקירה" בהקשר לאירוע הירי ההמוני שהתרחש בלאס ווגאס באוקטובר בשנה שעברה, ושהוביל לרציחתם של 58 בני אדם וגרם לפציעתם של מאות בני אדם נוספים, זאת לפי צווי חיפוש שנחשפו השבוע ע"י בית המשפט בנוואדה

למרות העובדה שסטפאן פאדוק זוהה כיורה בודד באירוע הטבח ב 1 באוקטובר בשנת 2017 והרשויות כבר ערכו חיפוש בביתה של חברתו, מרי-לו דאנלי, בית המשפט, כשל בשוגג כאשר פרסם שם של אדם נוסף בצו החיפוש: דאגלס הייג. הייג, מאזור מסה, ארייז, סוחר בתחמושת ונשק ובבעלותו אתר המכונה:  "תחמושת צבאית ייעודית" המתיימר להיות לפי הכתוב כ"המקור המתאים ביותר לתחמושת צבאית ייחודית כמו קליעים נותבים, תחמושת בעירה ועוד תחמושת ייחודית שבשימוש צבאי". ציטוטים נוספים שניכללו באתר הם "תחמושת מיוחדת המציתה דיזל וקירוסין." גורמים רישמיים מוסרים כי בזמן תקרית היירי, פאדוק ביצע גם יירי לעבר מכלי  דלק, למרות שאלו, לא הוצתו כתוצאה מהירי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביתו של סטפאן פאדוק, היורה מלאס וגאסעוד נכתב באתר: "אנו עומדים בפניי סגירה ודאית בקרוב, אנא התעדכן בקרוב מתי זמן הפתיחה המחודשת שלנו". בזמן ששורר חוסר וודאות מסויים לגבי הימצאותו של סוחר התחמושת כרשום בצו החיפוש, התקבל דיווח שמסר כי פאדוק רכש תחמושת מסוחר תחמושת מאזור מסה ודאגלאס הייג מסר לכתבים מהמגזין "ניוזוייק" באוקטובר שסוכנים מהלשכה לאלכוהול, טבק, נשק וחומרי נפץ יצרו עימו קשר לאחר תקרית היירי ודיברו עימו בשיחה שארכה כ- 20 דקות.

"בהנחה שהייתי חשוד באופן רציני, אבל באמת רציני, אני רק יכול להניח שסוכנים וחוקרים היו כבר פורצים את דלת הכניסה של הבית שלי," כך מסר הייג. הייג אמר שאין לו שום קשר לפאדוק.  "לא היה לי אפילו מושג מי הבחור הזה". העיתון "לאס ווגאס רוויו" היה גורם התקשורת היחיד שקיבל את המסמך השגוי, שהגדיר את הייג כ"יעד לחקירה משטרתית". זוהי הפעם הראשונה שרשויות אכיפת החוק מכירות באופן גלוי בכך שגורם שלישי נחקר בנוגע לטבח ההמוני בלאס ווגאס.


שופטת בית המשפט המחוזי, אליסה קאדיש, התנצלה בנוגע לטעות והוציאה צו איסור פרסום על כל פרסום של המסמך המקורי שכלל את שמו של הייג. "הוריתי להם לערוך מחדש את הצווים וחשבתי שהם ערכו אותם לא רק כדי להגן על החקירה, אלא מתוך דאגה עקב הסכנה הנישקפת לאותו אדם," כך הוסיפה קאדיש. "לצערי, אני חושבת שהמציאות היא שהמידע הזה כבר עלה לרשת ואין שום דבר שאוכל לעשות כדי להסיר את הפרסומים האלו". מוקדם יותר החודש, השופט הפדראלי חשף מעל ל300 מסמכים המכילים צווי חיפוש ותצהירים. זאת, לאחר שה"לוס אנג'לס טיימס" וגופי תקשורת נוספים,  הגישו תביעות למשטרת לאס ווגאס לחשוף אותם לציבור הרחב.

דובר מטעם המשטרה הכווין את כלל השאלות לגבי החקירה המתרחשת לכיוון הבולשת הפדראלית ה
FBI. ממשרד האף.בי.איי שבלאס ווגאס טרם נימסרה תגובה בעיניין. במשך קרוב ל 4 חודשים, מעט מאוד מידע בעניין החקירה נחשף לעיני הציבור, דבר שמעמיק את המסתורין הנוגע למניעיו של פאדוק לצאת מחדר המלון שבו שהה למתקפה על פסטיבל המוזיקה המחוזי שהפכה ללא אחרת מארוע הירי ההמוני הגדול ביותר בתולדות ארה"ב.

בשבועות האחרונים, לצד גילוי המסמכים והצווים השונים, השריף של לאס ווגאס, ג'ו לומבארדו, ערך את מסיבת העיתונאים הראשונה מאז אמצע אוקטובר ובצעד חריג חשף דו"ח חקירה תקדימי בהיקף של 81 עמודים אודות הפשע שהתרחש. בנוסף לכך, ביום שלישי האחרון, שופט המדינה הורה על גילוי דו"ח הנתיחה שלאחר המוות של היורה פאדוק. פתולוג המחוז, ג'ון פאדנברג התייחס בהצהרה לדו"ח באומרו כי הוא עדיין לא הסתיים.

פאדנברג הודיע החודש כי גורם הסיבה למותו של פאדוק היה התאבדות. חוסר המידע והעמימות סביב הפרשה לאורך חודשים שלמים גרם ליצירת תאוריות קונספירציה שונות סביב ארוע היירי. בעוד שה אף.בי.איי ממשיך לחקור, לומברדו, מוקדם יותר החודש הפריך את הטענות כי בארוע היירי השתתף יותר מיורה אחד ואף הפריך את הקשר של האירוע לאירגון המדינה האיסלאמית. "בטבח של ה1 באוקטובר השתתף יורה אחד," כך אמר לומברדו. "היה רק אדם אחד שאחראי על הטבח הזה והאדם הזה היה סטפאן פאדוק".

בדו"ח החקירה נאמר כי פאדוק תיכנן את המיתקפה במשך חודשים, תוך שהוא בודק יעדים אפשריים למתקפה שכללו את מרכז העיר בוסטון ואת מרכז העיר לאס וגאס. בנוסף מעלה הדו"ח את שאמרה חברות של פאדוק, דאנלי על כך שהוא התנהג באופן מרוחק אלייה לאורך השנה שהובילה לארוע הירי ועל כך שבטווח הזמן הזה הם חדלו מקשר אינטימי אחד עם השנייה. עוד נכתב בדו"ח כי דאנלי הבחינה בהתנהגות מוזרה מצידו של פאדוק בזמן שהותם במאנדאליי ביי כחודש לפני שביצע את הטבח. לפי הדו"ח , דאנלי מסרה כי פאדוק בן ה-64 הביט באופן עיקבי מחלונות החדר בו שהו שמהם נשקף האתר בו פסטיבל המוזיקה עתיד היה להתקיים שבוע מאוחר יותר.

בעקבות חשיפת הצווים והדו"ח, התמונה סביב פאדוק התבהרה מעט יותר אבל במקביל, גרמה לסימני שאלה נוספים. הרשויות מצאו פורנוגרפיית ילדים במחשב שהחרימו. רופאו של פאדוק גם תושאל ואמר במהלך הראיון כי פאדוק היה "מוזר" ו"המעיט מאוד בהבעת רגשות". פאדוק סירב ליטול כדורים נוגדי דיכאון ובנוסף כונה כ"ג'רמופוב" (בעל חשש מתמיד מחיידקים וזיהומים) ע"י חברתו דאנלי. הצווים ששוחררו ביום שלישי האחרון הצביעו על כך שחפץ מוזר הושאר בחדרו שב "מאנדאליי ביי" בלילה ובו ביצע את הרצח: אגרטל שחור שהכיל קלקר ו"פרחי פלסטיק" שאותו רכש ב"וולמארט" שבמסקיט, נוואדה.

דו"ח החקירה הצביע על כך שפאדוק אגר נשק לאורך השנה כולה. ב 34 השנים שקדמו לספטמבר 2016, פאדוק רכש 29 כלי נשק שונים. ב 11 החודשים הבאים הוא רכש לא פחות מ55 כלי נשק נוספים ובנוסף יותר מ 100 אביזרי נשק נלווים הכוללים כוונות, כיסויים שונים ותחמושת רבה. כאשר המשטרה פשטה על החדר בו שהה לפי החשד פאדוק, הוא התגלה ללא רוח חיים כאשר הוא ירוי בראשו. בנוסף לפאדוק, נימצאו 23 רובים.

פאדוק ירה יותר מ 1,100 קליעים מחדרו והחוקרים מצאו נוסף על כך, יותר מ 4,000 קליעים של תחמושת שטרם נעשה בה שימוש. במכוניתו שחנתה במאנדליי ביי הם מצאו מטרה נפיצה כשהיא מלאה בחורי קליעים שהתפוצצו. התקשורת, ציטטה מקור רישמי ברשויות אכיפת החוק שדיווח באוקטובר, כי פאדוק רכש 1,000 קליעים נותבים בספטמבר וזאת, מסוחר נשק פרטי שפגש במהלך תערוכת הנשק שהתרחשה דאז בפיניקס. 

הגורם הרישמי מסר כי חוקרים שערכו חיפוש בחדר המלון של פאדוק מצאו קליעים נותבים ומסמך עם השם של האיש מאזור מסה שמכר לו את התחמושת. ציטוט מתוך אתר האינטרנט של הייג, אותו סוחר מאריזונה: "קליעים נותבים תמיד יהיו בעלי הצתה בהירה ושובל הבזק בהיר. זה מעיד על כך שקליע הנותב מאיר כבר מרגע יציאתו מהקנה וניתן להבחין בו בקלות גם באור יום". בנוסף כתוב היה באתר: "אנו מקבלי הזמנות דרך הטלפון בלבד. הדבר נעשה כדי להגן על הלקוח. רכישות על גבי רשת האינטרנט הן המתאימות ביותר בעבור מוצרים בייצור המוני. התחמושת שאנו מייצרים נעשית בעבודה ידנית, דבר הדורש זמן הכנה וטעינה. שיחה טלפונית עימנו תאפשר שאילת שאלות ותאפשר הבהרה לגבי המטרה לשמה נירכשה התחמושת."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE