הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למה חשוב שתיקח חופשה ורצוי בהקדם!
ארצות הברית נמנית בין המדינות בהן העובד המקומי כמעט ואינו זכאי לניצול ימי חופשה ומבחינה תרבותית כלל אינו מודע לחשיבות העניין משיקולים רבים

התקופה הנוכחית מהווה את פרק הזמן של תכנון חופשת הקיץ הקרובה. בעוד שנראה שכל חברינו ברחבי הרשתות החברתיות מנצלים את ימיהם לשיזוף מאסיבי בשמש ולטיפוס על הפסגות המפורסמות בעולם, נראה כי המציאות של חיי העובד בארצות הברית, נראית מעט אחרת, ו"תירוצים" כמו: "אני מאוד רוצה לצאת לטיול אך לוח הזמנים אינו מאפשר לי", " אני רוצה לצאת לחופש אך מה יעשו העובדים?", "אני רוצה לצאת לחופש אבל זה יהיה חסר אחריות מצידי" תופסים מקום מרכזי יותר בחיי היום יום שלנו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



למעשה, ארצות הברית נמנית תחת רשימה מפוקפקת של מדינות, בינהן כמה אפריקאיות שלא מאפשרות ימי חופשה ממלכתיים לתושביה. בערך כרבע מהעובדים האמריקנים לא מקבלים יום חופשה בכלל, ואלה שכן, זוכים לעשרה ימי חופש בממוצע בשנה. הדבר המפתיע הוא,  שיותר ממחצית העובדים שכן מקבלים ימי חופש (54 אחוזים) אינם מנצלים אותם בגלל הסיבות שמנינו מקודם. את טבלת מדינות הרווחה מובילות אנגליה, צרפת, פינלנד, לוקסנבורג, והמדינות האפריקניות ג'יבוטי, וסאו טום ופרינסיפה (25 ימי חופש בשנה), כאשר אנגליה (28) וכווית (30) כובשים את צמרת החופש.

למה אמריקאים "לא אוהבים" לצאת לחופש?

תשובה זאת עשויה לנבוע מהתרבות האמריקאית שמקדשת עבודה. האזרחים האמריקאיים לא תופסים את החופשה כערך בלתי נפרד מעולם העבודה אלא כבונוס.
עוד אפשרי כי האמריקאיים שנולדו להורים שעובדים "מצאת החמה עד צאת הנשמה" לא למדו את "תרבות החופשות" מהוריהם, ולכן כשיש להם זמן פנוי הם לא יודעים לנצלו לחופשה.



וכעת עובדות ולא סברות- למה חופשה חשובה:

מחקר פרמניגהאם שנערך ב-1992 ועדיין נחשב לאורים והתומים של עולם המחקר הרפואי בתחום, גורס כי גברים שלא לקחו ימי חופש וטיילו נתונים לסיכון של 30% יותר לחלות במחלות לב, כאשר בקרב נשים סיכון זה גבר במחצית. תוצאות אלה עומדות גם בהתחשב במשתנים נוספים שנכללו במחקר כמו עישון, השמנה, זיהום אוויר, רמת הכנסה ועוד. מחקרים נוספים מצאו כי חופשה חשובה גם לרווחה הנפשית ולהרגשה טובה. "חופשה היא דרך טובה להזכיר לעצמנו שלא הכל מתחיל ונגמר בעבודה" אומרת שרי אמטסשטיין, מטפלת מניו יורק. "החופשה לא רק מטיבה עם הנפש אלא גם עם העסקים" כשזו עשויה להיות הסיבה למה מדינות רבות אירופאיות דוגלות במדיניות של ימי חופש רבים לאזרחיה. עוד נמצא כי עובדים שלא לוקחים חופש חולים יותר, יצרניים פחות, חרדים ומדוכאים יותר, מה שמשפיע כמובן על עבודתם.

אז איך יוצאים לחופשה שנראית כל כך קשה להשגה?
תכננו עם עמיתכם לעבודה תכנית ברורה של יעדים ומטרות שאתם רוצים להשיג בעבודה ותחמו הכל בתקופה של זמן. זה יעזור לכם גם בהעלאת המוטיבציה, כשהכל ברור לנגד עיניכם והמטרות יעשו מאתגרות יותר. לאחר שלב זה תחמו תקופה לחופשה שתוגדר כמשימה בלתי ניתנת לדיחוי ממש כמו רופא השיניים וארוחת הצהריים. תכנון זה יעזור לכם לעבוד חכם ויעיל יותר ויאפשר לכם לעבוד בכיף ובנחת.


החופש חשוב לא פחות מהעבודה כי העבודה הופכת לעבדות בלי להיות בני חורין אפילו לפעמים. תחיו באיזון ותבלו.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE