הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השחקנית הפעילה המבוגרת בעולם, קוני סוואייר, הלכה לעולמה בגיל 105
השחקנית גילמה מגוון רחב של דמויות במספר רב של סרטים וסדרות טלויזיה במהלך השנים כולל כמה מהתפקידים הבולטים כמו "ארצ'י באנקר פלייס", "וויל אנד גרייס" ו "כשהארי פגש את סאלי."

קוני סאוואייר, שהייתה השחקנית העובדת המבוגרת ביותר בהוליווד, הלכה לעולמה בגיל 105, כך מסרה בתה. סוואייר עברה התקף לב שלאחריו ניפטרה  ב"בית האבות לקולנוע וטלויזיה" שבו התגוררה. השחקנית גילמה מגוון רחב של דמויות במספר רב של סרטים וסדרות טלויזיה במהלך השנים כולל כמה מהתפקידים הבולטים כמו "ארצ'י באנקר פלייס", "וויל אנד גרייס" ו "כשהארי פגש את סאלי." בין תפקדיה האחרונים, השחקנית גילמה את אימו של הדמות "ג'יימס וודס" בסדרה המצליחה מבית "SHOWTIME" , "RAY DONOVAN". "אהבתי מאוד לעבוד במסגרת ההפקה של 'דונובאן' – הבן שלי בסדרה היה לא פחות מרוצח שכיר," כך אמרה לכתב של אתר "הוליווד" בשנת 2015.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סוואייר נולדה בשם רוזי כהן בפואבלו, קולרדו בשנת 1912 (השנה בה טבעה הטיטאניק) וזאת למשפחה יהודית שהיגרה מרומניה. הוריה, סמואל ודורה כהן, העתיקו את מקום מגוריהם לאוקלנד וזאת בצעירותה, שם נרשמה לשעורי ריקוד. אהבתה הגדולה של אמה של סוואייר לתיאטרון ול"וואדוויל"(שילוב עממי של תיאטרון ושירה), הובילה לבסוף את סוואייר לעולם המשחק כאשר הייתה בת 8. כנערה, היא זכתה בתחרויות חובבים רבות ובכך הרוויחה את הופעתה הראשונה ברדיו.

כאשר הרדיו שימש לה כפלטפורמה, סוואייר החלה לשחק בקומדיות שונות וכמו כן להופיע בהצגות "וואדוויל" ובמועדוני לילה שונים. "למדתי הכל על עיסקי השעשועים והבידור," כך אמרה לאנשים בשנה החולפת.
"הופעתי בכל מועדון לילה ברחבי ארה"ב בשנות ה 30 וכמה מהם היו חורבות של ממש. אבל, רק כך הצלחתי להתברג בתעשייה." סוואייר הייתה נשואה לזמן קצר למרשל שאקר ויחד נולדו לזוג 2 בנות וזאת, במקביל לכך שהמשיכה לפתח את קריירת המשחק שלה.

בתה של סוואייר אמרה כי המשפחה הייתה דבר מאוד חשוב בעבור אמה. "היא הייתה אמא אוהבת בעבורנו ובעבור המשפחה המורחבת והגדולה עימה תמיד שמרה על קשר," כך אמרה דאדלי. "עד למותה, נולדו לה 4 נכדים ו 3 נינים". היא הותירה אחריה אותנו ואת משפחתה המורחבת הגדולה. בנוסף, סוואייר בנתה משפחה אוהבת ותומכת בתעשיית הבידור אותה אהבה מאוד.

הפריצה הגדולה שלה הגיעה בשנת 1957, וזאת לאחר שליליאן סמול, הסוכן של פראנק סינטרה האגדי, נחשף אלייה במקרה כאשר ראה אותה מגלמת תפקיד אשת בוהמה שתוייה, בקומדיה "חור בראש" שרצה באותן השנים בברודווי. סינטרה, קנה את זכויות היוצרים על ההצגה ומאוחר יותר סוואייר הייתה השחקנית היחידה מהקאסט המקורי של אותה הצגה שנישכרה גם לצילומי הסרט המבוסס על העלילה של אותה הצגה. קפיצת המדרגה המשמעותית הזו, הובילה להצלחות נוספות כמו תפקידים שגילמה לצד ג'קי גלייסון, קירק דאגלאס, מילטון ברלה, רוברט מיטצ'ום, סוזאן הייוורד ודין מרטין. במקביל לעובדה כי הצהירה לא פעם שהיא שמחה לא להיות הכוכבת הראשית, היא מעולם לא הפסיקה לעבוד.

"בשלמותה ובהסתכלות לאחור, הקריירה שלי הייתה די טובה. זאת בהתחשב בכך שהתחלתי את הדרך שלי במועדוני לילה מהסוג הנחות ביותר," כך אמרה למגזין ספקטרום בשנת 2016. "פרנקי (סינטרה) תמיד אמר לי 'לעולם אל תוותרי ואת תמיד תמצאי תפקיד טוב איפשהו, מתישהו' וכך בדיוק עשיתי". דאדלי, בתה של סוואייר, הוציאה בשנה החולפת ספר לזיכרה של אמה באמצעות מימון עצמי: "מעולם לא רציתי להיות כוכבת – ומעולם לא הייתי".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE