הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שינוי מדיניות: סן פרנסיסקו תבטל אלפי הרשעות על שימוש במריחואנה
התובע המחוזי הודיע כי הוא יביא למחיקת 3,038 הרשעות בגין שימוש קלות, החל משנת 1975, ועד למועד הלגילזציה בעיר. בנוסף קרוב ל-5,000 עבירות שימוש חמורות יותר עשויות לרדת בדרגת ההרשעה

התביעה בסן פרנסיסקו מתכוונת לבטל אלפי הרשעות הקשורות במריחואנה של תושבים החל משנת 1975. התובע המחוזי של סן פרנסיסקו, ג'ורג' גאסקון הודיע כי משרדו יבטל ויחתום 3038 הרשעות בגין עבירות שימוש קלות שנרשמו  מלפני מועד כניסת החוק החדש במדינה, המתיר שימוש במריחואנה, וכל זאת ללא שום דרישה לפעולה מצד המורשעים. בנוסף הם יבדקו גם 4,940 עבירות שימוש  חמורות וישקלו האם להוריד את דרגת חומרתן ולהפכן לעבירות קלות.  


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובע המחוזי בסן פרנסיסקו, ג'ורג' גאסקון

הוגשה עתירה למחיקת הרשומה הפלילית אך היא עלולה להיות יקרה ולדרוש עזרה משפטית, אמר גאסקון בהצהרה. הוא אמר כי 23 עתירות הוגשו בשנה האחרונה בעיר. "הרשעה פלילית יכולה להוות חסם לתעסוקה, דיור ועוד, לכן במקום לחכות שהקהילה תנקוט בפעולה, אנו נוקטים בפעולה עבור הקהילה", הוסיף.  משרדו של גאסקון ציין גם את הפערים הגזעיים במעצרים וגזרי דין בעבירות מריחואנה. בשנת 2000, אפרו-אמריקאים היוו 7.8% מאוכלוסיית סן פרנסיסקו אך גם 41% מסך העצורים בעבירות מריחואנה. עד שנת 2010 ו-2011 אפרו-אמריקאים היוו כבר מחצית מהעצורים בעבירות מריחואנה אך יחסם באוכלוסיה עמד רק על 6% מתושבי העיר, כך עולה מנתונים ממשרדו של התובע המחוזי. 

בהצהרתו אמר גאסקון כי סן פרנסיסקו "מובילה בתיקון הנזק שהמיטה המלחמה ההרסנית והכושלת בסמים, על האומה שלנו בכלל ועל אוכלוסיות שאינן לבנות בפרט".  חנויות בקליפורניה החלו למכור מריחואנה למבוגרים באופן חוקי בתחילת השנה הזו, לאחר שתקנה 64 אושרה בהצבעה בנובמבר 2016. גאסקון אמר על תקנה 64 כשדיבר עליה בתכנית הרדיו 'כאן ועכשיו' ב WBUR: "זהו מסר ברור מהציבור ומהמצביעים כאן בקליפורניה שהתעייפו מהמלחמה בסמים, המלחמה במריחואנה והם רוצים לחזור חזרה ולתקן את הנזק שנגרם…,"



"תקנה 64 מקנה זכות לאנשים לעתור לבית המשפט, אך התהליך דורש שכירת עורך דין, הם מגיעים לבית המשפט, צריכים לעבור הרבה מהמורות ואני לא חושב שזו הייתה כוונת המצביעים. אז מה שעשינו כאן הוא ניתוח של הבעיה וקבענו, בלי שיבקשו מאיתנו, שנוכל לבטל את כל תיקי העבירות הקלות בהמוניהם עם עזרת בית המשפט, לאחר מכן נוכל לחזור ולסקור את כל תיקי העבירות החמורות ולבחון אלו מהם יוכלו להיפתח מחדש ולהיהפך לעבירות קלות".  תשע מדינות ומדינת וושינגטון די. סי התירו שימוש במריחואנה למטרות הנאה - וב 29 מדינות ודי. סי ישנם חוקים המתירים תכניות מריחואנה רפואית מקיפות, כך לפי ועידת המחוקקים הלאומית (NCSL). 


בתשע מדינות לפחות ישנם חוקים "המיועדים לסילוק הרשומה הפלילית" עבור כמה סוגים של הרשעות מריחואנה, הוסיפה הוועידה. גאסקון הכיר בעובדה שהמהלך שהוא מוביל עומד בסתירה להנחיות האחרונות של מחלקת המשפט והן להאיץ את אכיפת החוק הפדרלי המסווג את הקנאביס באותה הקטגוריה עם הרואין. "כל נער תיכון יודע שזה שטויות נכון? אך הם ממשיכים להתעקש כאילו מריחואנה היא איום קיומי. זו צביעות. זה לא בהתאם למציאות במדינתנו וגם פוגע באמינות של מערכת המשפט הפלילי". 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE