הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: ממשלת סין השתלטה על קבוצת ביטוח גדולה שבבעלותה מלונות יוקרה במדינה
המהלך מתרחש לאחר הדחת והעמדת מייסד החברה הסינית לדין בגין עבירות פיננסיות. Loews Santa Monica, Ritz-Carlton, Montage ברשימת המלונות השייכים לחברה. השינוי אינו אמור להשפיע על תפקוד או על חווית האירוח

ממשלת סין השלימה השתלטות על חברת ביטוח המחזיקה בבעלות על מספר בתי מלון אמריקאים יוקרתיים, כולל Montage Laguna Beach בלאגונה ביץ', - Carlton Laguna NiguelRitz בדנה פוינט ו-Loews Santa Monica

הממשלה הסינית הודיעה לפני מספר ימים על ההשתלטות על קבוצת הביטוח Anbang Insurance Group והוסיפה כי מייסד החברה, וו קסיאהואי, יואשם ויישפט בגין עבירות פיננסיות. Anbang היתה חלק מקבוצת חברות סיניות, שצמחו במהירות ועסקו גם בהשקעת נדל"ן מאסיביות בנכסים יוקרתיים, בשנים האחרונות. המהלך של שלטונות סין כלפי קבוצה זו מחזקים את החששות שעלו באחרונה, באשר להשקעות רבות הסיכון שהיא נטלה על עצמה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מלון המונטאג' בלגונה ביץ'כ


לפי סוכנות הידיעות, בלומברג הרגולטור הסיני של ענף הביטוח הודיע, כי הוא מכוון לנהל את אנאבנג ונכסיה, ששווים כ-315 מיליארד דולר לפחות, במהלך השנה הקרובה וכי עסקי הביטוח של החברה הם יציבים למרות הנסיבות. יתכן אף שחלק מהנכסים יימכר. Anbang רכשה את שלושת המלונות היוקרתיים בדרום קליפורניה ב-2016 במסגרת מהלך של רכישת 15 מתוך 16 מלונות שהיו בבעלות סטרטג'יק הוטלס & ריזורטס אוף שיקאגו - Strategic Hotels & Resorts of Chicago העיסקה המקורית כללה גם את  Hotel Del Coronado בסן דייגו, אבל המלון הזה הוצא מהרשימה ונמכר בשל שיקולים בטחוניים אמריקאים. 

הרכישה המשמעותית ביותר של Anbang היתה רכישת המלון הניו-יורקי המפורסם וואלדורף אסטוריה Waldorf Astoria ב-2014. קבוצת הביטוח ניהלה מו"מ שנוי במחלוקת ליצירת שותפות נדל"ן עם ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונאלד טראמפ. שינוי בעלות בעסקי מלונאות יוקרה אינם דבר חדש או יוצא דופן. למעשה, המונטאג' החליף ידיים שלוש פעמים בשנתיים. סטרטג'יק הוטלס רכשו אותו ב-2015. זמן קצר אחר כך סטרטג'יק עצמה נמכרה לחברת ההשקעות הניו-יורקית בלאקסטון. ואז בלאקסטון מכרה את מונטאג' בחד עם מלונות אחרים, ל-Anbang.

רוב אתרי הנופש היוקרתיים מנוהלים ברמה היומיומית על ידי חברות ניהול מקצועיות המפעילות רשתות של בתי מלון. כך ששינויים תכופים בבעלות על בתי המלון איננה מורגשת בתפקוד ובתפעול היומיומי של אתרים אלה ומן הסתם אינם פוגעים בחוויות האירוח של המתארחים, אמר אלאן ריי, נשיא חברת היעוץ אטלס הוספיליטי גרופ - Atlas Hospitality Group "לעולם לא תוכל לומר, כאורח, שהמלון נמכר." אמר ריי. הסינים שיתפעלו את  Anbang, עשויים להתפתות למכור את המלונות בקליפורניה. אשתקד נמכרו בקליפורניה 32 מלונות יוקרה (תווית המחיר היא 50 מיליון דולר), מחיר גבוה בחישוב לפי חדר ברמה הארצית, דיווחה קבוצת אטלס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE