הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה לNRA- תאגידי ענק הודיעו על הפסקת שיתוף הפעולה עם איגוד הרובאים הלאומי
האם אנחנו עומדים בפני שינוי מגמה היסטורי? קמפיין במדיה החברתית שעלה בעקבות אירוע הירי האחרון בפלורידה, הביא לסיום ההתקשרות העיסקית של מספר גופים עיסקיים עם האירגון בעל הלובי החזק בארצות הברית והפסקת ההטבות למיליוני חבריו
חברות ענק בשוק האמריקאי, המקיימות שיתוף פעולה עיסקי עם איגוד הרובאים הלאומי (NRA), החליטו להתנתק מלובי הנשק הגדול במדינה, לאחר מחאה בעקבות מקרה הירי בבית הספר בפארקלנד, פלורידה.
המהלך מגיע בד בבד לצד גל הביקורת המתרחב במדיה החברתית, במהלכו משתמשים רבים איימו להחרים חברות ששמרו על קשר עם ה- NRA. מדובר בעסקים שרובם הציעו מוצרים ושירותים מוזלים לחברי ארגון ה- NRAהמונה כ-5 מיליון איש. הטבות אלו היוו גורם משמעותי להצטרפות חברים אליו. בתגובה, איגוד הרובאים הלאומי כינה את צעדיהן של החברות, כ- "תצוגה מבישה של פחדנות פוליטית ואזרחית". "שיהיה ברור לחלוטין, ביטול ההנחות לא יבהיל ולא יסיח את דעתו של אף חבר NRA ממשימתנו שהיא לעמוד ולהגן על החירויות האישיות של כל אזרח ואזרח, שתמיד הפכו את אמריקה לאומה הגדולה ביותר בעולם", אמרה הקבוצה בהצהרה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



 לעומת החברות המדוברות, FEDEX הודיעה כי אין בכוונה לנתק את ההתקשרות, אך אנשיה מביעים התנגדות למדיניות NRA בתחום החזקת הנשק.
"FedEx היא חברת הובלה הפועלת תחת החוק הפדראלי ולכן איננה מונעת ולא תמנע שירות או תנהג באפליה כלפי כל גורם הפועל תחת החוק, ללא השפעה של עמדות מדיניות או התפיסות הפוליטיות שלהם", מסרה בהודעתה.
 עוד הוסיפה החברה, כי "ה- NRA הוא אחד ממאות ארגונים" הזכאים להטבות ופדקס "מעולם לא קבעה או שינתה תעריפים עבור כל אחד ממיליוני הלקוחות שלנו ברחבי העולם, על רקע אמונות או עמדות בנושאים שונים". עם זאת מסרה כי השקפותיה בתחום כלי הנשק "שונות מאלה של איגוד הרובים הלאומי" ושהיא "מתנגדת להחזקת רובים ע"י אזרחים". החברה גם קראה למחוקקים לנקוט פעולה "כדי להגן על בתי ספר מאירועים כגון הטרגדיה הנוראה בפלורידה." בעוד פדקס מסרבת לנתק את קשריה עם איגוד הרובאים, חברות גדולות אחרות תחת לחץ, כמו גם אמזון, גוגל ואפל, ספגו חיצי ביקורת מאנשי ציבור שקראו להן להפסיק להציע את ערוץ ה- NRA באמצעות שירותי הוידאו שלהם.
בין המצטרפות לחרם הכלכלי, נמצאת גם חברת הביטוח MetLifeשהודיעה כי תפסיק לתת הטבות עבור ביטוחי רכב ובתים. "אנחנו מעריכים את כל הלקוחות שלנו, אבל החלטנו לסיים את תוכנית ההנחה שלנו עם NRA". גם חברת סימנטק לאבטחת סייבר, שהציעה הנחות ל- NRA להגנה מפני גניבת זהות של LifeLock ותוכנות אנטי וירוס של נורטון, הודיעה תפסיק לעשות זאת. אליה הצטרפה  SimpliSafe, חברת שירותי אבטחה ביתית, "הפסקנו את שיתוף הפעולה שלנו עם ה- NRA", אמר המנכ"ל צ'אד לורנס בהצהרה.
 עוד ברשימה, הן חברות השכרת הרכב הרץ, Enterprise ו- Avis/Budget, וחברות התעופה דלתא ויונייטד איירליינס, וכן  TrueCar, שעד עתה הציע לחברי הארגון חסכון של 3,400 דולר בממוצע ברכישת רכב חדש או משומש. 
First National Bank of Omahaשהיה בין הראשונים להתנתק מה- NRA כאשר הודיע בחמישי שעבר כי יפסיק להנפיק כרטיס אשראי של ויזה הנושא את סמל האיגוד, בעקבות מבול של תלונות מלקוחות. הכרטיס הציע 5% בחזרה על רכישות דלק ומוצרי ספורט, והתפאר בסיסמה כי "בכל פעם שאתה אורז ויוצא לצייד או מטווח... אתה מחזיר כסף לכיס שלך".
המהלכים האחרונים מעידים כי איגוד הרובאים בדרכו לפגיעה במעמדו בעולם העיסקי. "הבנקים וחברות אחרות חוששים להיות בצד הלא נכון של קמפיין מדיה חברתית, אשר יכול להתפשט די מהר בימים אלה", אמר אריק גורדון, פרופסור לעסקים באוניברסיטת מישיגן, שלימד שיווק. "הם לא רוצים להסתכן בכך שאנשים יפגינו כנגדם או אף יחרימו אותם". עם זאת, גורדון אמר כי התנועה הנרחבת נגד חברות הקשורות ל- NRA הייתה פחות דומיננטית משום שרוב הצרכנים לא באמת משנים את ההתנהגות שלהם על בסיס נושאים פוליטיים.
מנכ"ל ה-NRA, וויין לה- פייר, אמר ביום חמישי כי "יפי הנפש לא בזבזו אף לא שנייה אחת כדי לנצל את הטרגדיה לתועלתם האישית", והוסיף כי תומכי בקרת הנשק והתקשורת "שונאים את ה- NRA, שונאים את התיקון השני לחוקה ושונאים את חוֹפֶש הפרט". הנשיא טראמפ תמך בדבריו ואף המליץ על חימוש המורים להגנה על התלמידים מפני תוקפים. 
            
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE