הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עובדי ה LAUSD החלו בהצבעה על הזכות להכרזה על שביתה
"המטרה שלנו היא להבטיח חוזה הוגן" אומרת סגנית נשיא איחוד בתי הספר במחוז לוס אנג'לס שרוצה לשמור לעצמו את היכולת להפעיל עיצומים במידת הצורך

אלפים מעובדי איחוד בתי הספר במחוז לוס אנג'לס (LAUSD) המיוצגים ע"י שירות איגוד העובדים העולמי המאוחד (SEIU) החלו להצביע ביום שני לגבי האפשרות העתידית להכרזה על שביתה מצידם במהלך תקופת חוזה עבודה. על אלו המשתתפים בהצבעה על זכות עתידית לשבות נימנים עובדי המחוז כדוגמת עובדי קפיטריות, נותני שירותי משמורת, נהגי אוטובוס, עובדי סיוע לחינוך המיוחד, ועובדים אחרים נוספים המיוצגים בידי ה SEIU המקומי מס 99, שהאשים את המחוז ביחסי עבודה לא הוגנים "ובחוסר יושרה". 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עובדי הקפיטריה בבית הספר הם חלק מהעובדים שיצביעו במהלך החודש

ההצבעה צפוייה להימשך עד לתאריך ה-23 במרץ. גורמים רישמיים מהאיגוד מוסרים כי אם יוחלט שהעובדים יהיו בעלי הזכות לשבות, פוטנציאלית, שביתה אכן יכולה להתרחש גם במהלך שנת הלימודים. "המטרה שלנו היא להבטיח חוזה הוגן," אמרה סגנית נשיא האיחוד טניה וולטרס, העובדת כנהגת אוטובוס. "אנחנו שואפים למחייה בכבוד של עובדי בית הספר המסורים המסייעים לילדנו ללמוד ומעוניינים ברמות סגל שיבטיחו שלכל ילד מגיעה התמיכה והשירות להן הוא זקוק כדי להצליח."

האיגוד האשים את המחוז בכך שקיצץ שעות יעודיות בעבור הסיוע לחינוך המיוחד ובדילול כוח האדם בקרב שירות עובדי התחזוקה בבתי הספר. בנוסף, האיגוד שואף להגדיל את הצעתו שהונחה בנוגע להעלאה בשכר בהיקף של שני אחוזים. הממונה על המשא ומתן בנושאי העבודה נג'יב קאורי אמר כי המחוז רואה באיגוד "שותף לעבודה" וכי הוא "מחוייב למיקוח פיננסי אחראי, מה שאומר כי אנו מחוייבים ליצור הצעות הלוקחות בחשבון את המגבלות המבניות שלנו."

"יש בידנו הצעה סולידית להעלאה בהיקף סולידי ומתמשך של 2 אחוזים במהלך שנת הלימודים 2017 -2018, הוספת 7 ימי עבודה נוספים או מקבילים להם בעבור שנת הלימודים הנוכחית, יצירת קווי מימון בהיקף של כמיליון דולר ובנוסף לאפשר המשך משא ומתן עתידי בין שני הצדדים כאשר המצב הפיננסי ישתפר בשנות הלימודים 2018 -2019 ו 2019 -2020."

"אנו מעודדים את ה SEIU המקומי מס 99 להמשיך ולשתף עימנו פעולה בשולחן המו"מ כדי למצוא פתרונות הלוקחים בחשבון את המציאות הפיננסית שלנו," אמר קאורי. "אנו בוטחים ב SEIU המקומי כי הוא יפעל לפי החוק ולא יפתח בשביתה כאשר יעבוד על פי כלל הנהלים הקיימים המחייבים אותו למציאת פיתרון". לפי ה-SEIU , המשא ומתן על החוזה נמשך כבר כשנה, אולם "טרם חלה במהלכו התקדמות משמעותית בסוגיות החשובות וזאת כולל מחסור בשכר וצוות."



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE