הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בין מחנה רמה לשלום
מעל 1100 בני נוער מרחבי ארה״ב הגיעו למחנה רמה באוהיי ומחנה שלום במליבו בסוף שבוע האחרון. האירוע שאליו הם הגיעו הוא כמובן מחנה שכב״ג ההנהגתי של הנהגת צבר

השנה מספר החניכים בצבר הוא הגדול ביותר מאז הוקמה ההנהגה וגם מספר השבטים הגדול ביותר,  25 שבטים, מהחוף המזרחי לחוף המערבי ולקנדה הצפונית. מידי יום ראשון נערכת פעילות בשבטים שהשכבה הבוגרת, חניכי כיתות י'-י"ב, מובילה.מחנה שכב"ג הוא מפגש של בני נוער מרחבי ארה״ב וקנדה בשפה העיברית, היכרות עם חברים חדשים ויצירת קשרים סביב נושאים של ציונות, ישראליות וערכים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



במהלך המחנה התנהלו פעילויות לכל השכבגניקים ופעילות בקבוצות לפי שבטים או שכבות גיל. מידי בוקר היום החל במסדר של כל השבטים שעמדו על רחבת הדשא, כל שבט מצויד בפוסטרים, קישוטים ותחפושות בצבעי השבט, המוראלים שהם שרו הרעידו את מחנה רמה. במשך היום התפזרו לאחוות שלהם ולפעולות. בין לבין הם נפגשו עם החברים שהם לא ראו כבר מעל שנה. החברויות שנוצרות במחנה שכב״ג ישארו איתם לאורך כל החיים. 

ביום שישי נערכה קבלת שבת עם מעל 750 חניכים על חולצות לבנות מרגשת במיוחד. ארבע שכבגיסטיות משבט אלמוג השוכן במיאמי הדליקו 17 נרות זכרון לזכר הנרצחים בבית הספר יום לפני היציאה למחנה שבו לומדים רבים מחניכי שבט 'אלמוג'. במוצ"ש התקיים טקס הבדלה על המדשאה הגדולה של המחנה, לאחריו התכנסו כולם ל"ערב צבבה", שהוא תחרות מוזיקלית בין השבטים בו הם   מופיעים. הנושא השנה היה קיץ בישראל. בני העשרה שלנו שגדלים כאן רקדו ושרו הפיקו לעצמם סרטונים והכל בעברית, פשוט מקסים.

ביום האחרון, יצאו חניכי י"ב לטיול השמיניסטים שבסופו התקיים טקס מרגש בו הם קיבלו מכתבים מרגשים מהוריהם וברגע הזה הם מתחילים להבין שהם צועדים לקראת סוף המסלול שלהם בתור מדריכים ופעילים בתנועה ולעבר בגרותם. לראות כך את בני הנוער, שאני אישית מכירה כבר מאז שהם התחילו את הפעילות בשבט חן בכיתה ג׳, היה מעמד מרגש ביותר. לפני טקס הסיום, התקיים יום ספורט תחרותי בין השבטים.

שכבת כיתה ט' עברה מחנה הדרכה שמהווה שיא בקורס ההדרכה לפני שיהפכו לשכב"גיסטים ויהיו מדריכים. הם ללמדו מתודות וקיבלו ארגז כלים לעבודה שלהם שתחל בכיתה יעל פי התוכנית "המסע בצופים". טקס הסיום גם הוא כמובן מעמד מרגש, זוהי הפעם האחרונה שהשמינסטים שלנו השתתפו בו. שק הדמעות עבד שם שעות נוספות באותו לילה.

עם נאומי פרידה, חלוקת עניבות ולסיום כתובת אש שרק במחנה של הצופים אפשר לראות, קרוב ל- 20 שמיניסטים ייפרדו השנה משבט חן, חלקם מצטרפים לגרעין צבר או לימודים בישראל בתום שנת הלימודים. הפעילות בצופים בשבט חן לימדה אותם להנהיג, לקחת אחריות, לשמור על העברית כשפה  וחיזקה את הקשר שלהם עם מדינת ישראל.

תודה להנהגת צבר, לראש העמותה שי טל, לעדי גרשון מרכזת ההנהגה, לחיית גילעד, למרכזת שלנו מאי לנציאנו, למרכזות הצעירות שלנו, אלה שרון, קים פיל, אורין אליהו ועדי אנקורי, שחודשים רבים עבדו והתכוננו לקראת המחנה הזה ולשכב״ג שלנו.


להתראות מחנה רמה, מחכים כבר בקוצר רוח למחנה שכב״ג 2019.


בואו גם אתם להיות חלק ממשפחת שבט חן- המקום בו אפשר להיות הכי ישראלי שיש באמריקה!

להרשמה וקבלת מידע על פעילות הצופים כנסו לפייסבוק או בקרו באתר השבט www.shevetchen.com

לפרטים נוספים ניתן לפנות לקרן מרכזת השבט- 818-836-9412 או לשלוח מייל [email protected]

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE