הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FDA במהלך מהפכני להורדת רמת הניקוטין בסיגריה
המהלך, שמטרתו להפוך סיגריות לממכרות פחות, צפוי לגרום לחמישה מיליון אנשים להפסיק לעשן בתוך שנה

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מתכנן להפחית באופן דרמטי את רמות הניקוטין בסיגריות על מנת להוריד את המידה בה הן ממכרות. לאחרונה הודיע ראש המינהל, הנציב סקוט גוטליב, על ה"צעד המשמעותי". מטרת התכנית האמורה היא להפוך את הסיגריות לממכרות פחות או ללא ממכרות כלל. לדברי גוטליב, המהלך המדובר עשוי לעזור להציל מיליוני אנשים. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים





כ-15 אחוז מהמבוגרים בארצות הברית מעשנים. כך עולה מנתונים של המרכז לבקרה ולמניעת מחלות. בתי המשפט חייבו את חברות הטבק להודות, כי מוצריהן הורגים 1,200 אמריקאים בכל יום.

גוטליב: "ההזדמנות לבריאות הציבור חסרת התקדים הזו שעומדת בסתירה אל מול חוסר המעש, מכבידה עלי מאוד".   

המהלך האמור מהווה בעיטת פתיחה לתהליך ממשלתי ארוך, שבמהלכו יבוצעו מחקרים ויאספו נתונים שיובאו לידיעת הציבור. זהו מהלך שמשקף את סמכותו של המינהל בהסדרת נושא הטבק; סמכות שניתנה לו עוד בשנת 2009. 

בקרוב מתכנן המינהל להודיע על מספר מהלכים דומים, לשם הסדרת הצריכה של סיגריות מנטה ושל סיגרים משובחים. "אנו מעוניינים בדעת הציבור בנושאים קריטיים, כגון מהי רמת הניקוטין המקסימלית האפשרית לשמירה על בריאות הציבור; האם יש ליישם את התקנים על המוצרים בבת אחת או בהדרגה", ציין גוטליב.

גוטליב נשאל בדבר סחר בלתי חוקי, שעלול להתפתח בעקבות המהלך, מצב שיאלץ מכורים לעשן אף יותר. בהצהרתו, ציטט גוטליב מחקר, שנערך על ידי המינהל ופורסם בכתב העת הרפואי ניו אינגלנד, לפיו, המהלך להקטנת רמות ניקוטין צפוי לגרום לחמישה מיליון אנשים להפסיק לעשן בתוך שנה. 

על אף שהמינהל רואה במהלך יתרונות רבים, הוא אינו מעוניין להקשות על הדרך להשגת סיגריות. גוטליב ציין, "אנו מחויבים לאפשר למעשנים מבוגרים, שעדיין מחפשים ניקוטין, להשיג אותו בדרכים אחרות וממקורות מזיקים פחות". 

המהלך עשוי לגרום למפנה בתעשיית הטבק. "בהתבסס על המחקר להקטנת רמות הניקוטין בסיגריות אנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה עם המינהל, ככל שהתהליך מתקדם, ולנצל את ההזדמנות על מנת למסד מסגרת רגולטורית המבוססת על צמצום נזקי הטבק ועל ההכרה בסיכון הכרוך בצריכתו". כך לדברי סגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח בחברת הטבק אר.ג'יי ריינולדס, ג'יימס פיגלר. החברה משמשת כיצרנית טבק עבור החברות ניופורט, כאמל ופאל מאל.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE