הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסר של אהבה
אווה שלוס, אחותה החורגת של אנה פראנק, העניקה הרצאה מרגשת בה סיפרה על אחותה המפורסמת ועל המסר שלה לעולם

אווה שלוס, אחותה החורגת של אנה פראנק, הגיעה לתיאטרון לוס אנג'לס ביום ראשון ה-25 בפברואר כדי לשתף את סיפורה על סובלנות, גיוון ותקווה, עם יותר מ-1,100 משתתפים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



האירוע שנערך על ידי מרכז ה- JCC של חב"ד בדאון טאון לוס אנג'לס, אירח באותו אירוע גם את ארין גרוול, מחנך שהיווה השראה לסרט Freedom Writers, דיוויד סוויסה, עורך המגזין ג'ואיש ג'ורנל והמוסיקאיות ה'תר פאוול וטיפאני קואו, שניגנו את שירה של נעמי שמר, ירושלים של זהב וכן את שיר הנושא מתוך רשימת שינדלר.

בעדותה המרתקת סיפרה אווה על ילדות אידיאלית בוינה עד שהיא ומשפחתה נאלצו לברוח לבלגיה ומשם להולנד היכן שפגשה את אנה. אווה סיפרה מספר פרטים אישיים לקהל, כאלו שאינם נמצאים בספרי ההיסטוריה כמו למשל שכינויה של אנה היה "מיס קוואק קוואק" בגלל אופיה הפטפטני. 


אווה גם שיתפה את חוויותיה במסתור, בקרונות בקר ובאושוויץ וכן על חייה לאחר המלחמה ומימוש חוכמתה של אנה פרנק. "אוטו (אביה של אנה ואביה החורג של אווה) לימד אותי מה שאנה כבר ידעה: שאם אתה שונא, תהיה אומלל. האנשים שאתה שונא, לא יסבלו, אבל אתה תסבול. זה מה שעזר לי להתחיל להחלים".


הכנות והפגיעות של אווה הרימו את הקהל על רגליו מספר פעמים במהלך נאומה. בתום התוכנית, ביקשה אווה מהקהל לזכור את השואה ואת המחיר שאנשים חפים מפשע משלמים כתוצאה ממלחמה. היא קישרה את העוול שנעשה לה ולעם היהודי, לבעיות שאנחנו מתמודדים אתן היום. לאחר שביקרה מוקדם יותר ב- Skid Row, הידוע באוכלוסיית מחוסרי הבית הגדולה באזור דאון טאון, שלוס קראה לציבור להתחיל לפעול "למען עולם טוב יותר".


במהלך הערב, הכריז מרכז ה- JCC של חב"ד, כי בעקבות ההתרחבות הוא יחכור שטח של 8,000 סקוור פיט בלב דאון טאון. "גדלנו כל כך בשנים האחרונות ואנו מאוד נרגשים להיכנס לפרק חדש זה של החיים היהודים בדאון טאון לוס אנג'לס", אמר הרב משה גרינוולד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE