הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נהגי המכוניות האוטונומיות של אובר נאלצים להשתלט על המכונית לעתים קרובות יותר מאשר נהגים של מכוניות בחברות מתחרות
בעקבות התאונה, עצרה אובר את פעילות המכוניות האוטונומיות שלה באריזונה, פיטסבורג, סן פרנסיסקו וטורונטו. לא ברור מתי החברה תחזיר את המכוניות לפעילות

פרויקט המכוניות הרובוטיות של אובר לא עמד בציפיות חודשים לפני שמכונית אוטונומית שמפעילה החברה פגעה בהולכת רגל והרגה אותה, בשבוע שעבר בטמפה, אריזונה. למכוניות היו בעיות בנסיעה באזורי בניה ובסמוך לרכבים גבוהים, כגון טרקטורים. הנהג האנושי, שתמיד נמצא מאחורי ההגה של המכונית האוטונומית, נאלץ להתערב לעתים קרובות יותר מאשר נהגים של מכוניות אוטונומיות, המופעלות במסגרת פרויקטים מתחרים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים





מחברת וויאמו, המפעילה לשעבר של המכוניות האוטונומית עבור חברת גוגל, נמסר, כי ממבחני נהיגה שנערכו בשנה שעברה בקליפורניה עלה, כי המכוניות שלה נסעו 5,600 מייל בממוצע, לפני שהנהג האנושי נאלץ להתערב ולהשתלט על המכונית, על מנת למנוע תאונה. החל מחודש מרס, חברת אובר נאבקה בבעיות שהופיעו במכוניות האוטונומיות שהיא מפעילה, על מנת לגרום להן לנסוע 13 מייל מבלי שהנהג האנושי יאלץ להתערב.

עם זאת, החברה החליטה להוציא את המכוניות לנסיעות מבחן עם נהג אנושי אחד בלבד, בשעה שהנסיעות אמורות להתקיים בנוכחות שני נהגים אנושיים. זאת, בשעה שנוצר לחץ להגיע ליעד, עם שירותי מכוניות ללא נהג עד לסוף השנה, על מנת להרשים את המנהלים. באפריל צפוי היה יו"ר החברה, דארה קהוסרוושאהי, לבקר באריזונה, ומנהלי צוות הפיתוח של החברה באזור פיניקס רצו לאפשר לו להתנסות בנסיעת מבחן ברכב אוטונומי. במסמכי החברה התייחסו לנסיעה של קהוסרוושאהי כ"שלב ראשון: בטחון".

חברות טכנולוגיות, כגון אובר, וואימו וליפט, כמו גם יצרני מכוניות בהם ג'נרל מוטורס וטויוטה, השקיע ביליונים של דולרים בפרויקטים של מכוניות אוטונומיות, מתוך אמונה שבעתיד שווי שוק המכוניות הזה יעמוד על טריליונים של דולרים.

התאונה, שאירעה בשבוע שעבר, מהווה עיכוב משמעותי בחברת אובר, שניסתה לשפר את תדמיתה מאז חודש אוגוסט האחרון, כשקהוסרוושאהי החליף את טרביס קאלאניק בתפקיד היו"ר. בחודש פברואר החברה הגיעה לפשרה במאבק משפטי ארוך שניהלה מול חברת וואימו. אך בעקבות התאונה, עצרה אובר את פעילות המכוניות האוטונומיות שלה באריזונה, פיטסבורג, סן פרנסיסקו וטורונטו. לא ברור מתי החברה תחזיר את המכוניות לפעילות.

המכונית האוטונומית, מדגם 
XC90 של חברת וולוו, שהיתה מעורבת בתאונה נסעה במהירות של 45 מייל לשעה ופגעה בהולכת הרגל, איילין הרצברג, והרגה אותה. מסרטון וידאו של מצלמה הממוקמת בפנים הרכב, נראה כי הנהגת שישבה מאחורי ההגה, והיתה אמורה להתערב ולמנוע את התאונה, הביטה למטה ולא אחזה בהגה כפי שתפקידה דורש לעשות. המכונית, שהיתה במצב של נהיגה אוטומטית, לא האטה ולא עצרה.

מדובר אובר, מאט קאלמן, נמסר: "במהלך הפיתוח של טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות, בטיחות נמצאת בראש מעייננו, בכל צעד שאנו מבצעים. ליבנו שבור ממה שקרה השבוע והמכוניות שלנו יקורקעו. נסייע למהלך החקירות בכל דרך שנוכל".

החברה ביצעה נסיעות מבחן למכוניות האוטונומיות שלה באריזונה. ישנם מספר חוקים באשר לנסיעות מבחן של מכוניות אוטונומית. שלא בדומה לקליפורניה, שם אובר בצעה נסיעות מבחן מאז האביב של שנת 2017, הממשל באריזונה בחר שלא להתערב ולא לדרוש מחברות המבצעות את נסיעות המבחן לדווח על התוצאות.

כשקהוסרוושאהי נכנס לתפקידו הוא שקל לסגור את פרויקט המכוניות האוטונומיות בחברה. כך לדברי מקורבים אליו. אך הוא השתכנע, כי הפרויקט חשוב לפעילות החברה בטווח הארוך. הביקור המתוכנן שלו בפיניקס היווה הזדמנות קריטית עבור מנהלי צוות הפיתוח באריזונה, שביקשו להציג בפניו את התקדמות הפרויקט באזור בו הם עובדים. הם רצו לקחת אותו לנסיעת מבחן ללא התערבות אנושית ולהראות שמכוניות יכולות להתמודד עם מקרי קצה, כגון תנאי כביש מסוכנים שקשה לצפות מראש.

מאז חודש ספטמבר 2016 ועד חודש ספטמבר בשנה שלאחר מכן, סעו המכוניות האוטונומיות של אובר כמיליון מייל. על מנת להגיע ליעד תדירות ההתערבות של הנהג האנושי, ביצעה החברה נסיעות מבחן מרובות ואף העלתה את מספר הנהגים בנסיעות המבחן לשניים בכל צוות. גם חברת וויאמו ביצעה את אותו המהלך בשנת 2015. החברה עדיין משתמשת בשני נהגים לכל נסיעת מבחן, על מנת לבדוק מערכות חדשות.

אך המכוניות של אובר אינן מתקרבות למכוניות האוטונומיות שמפעילות חברות מתחרות. חברת קרוז, למשל, דיווחה לממשלת קליפורניה על התערבות של הנהג האנושי לאחר 1,200 מייל בממוצע. לאחר שסיפקה תוצאות מרשימות בקליפורניה, בוחנת חברת וואימו בימים אלה, מכוניות אוטונומיות ללא נהגים אנושיים כלל.

כשאובר בחרה לבצע נסיעות מבחן עם נהג אנושי אחד במקום שניים, אנשים בחברה חששו שיהיה קשה לנהגים הבודדים לשמור על ערנות ראויה לאחר נהיגה של שעות במכונית אוטונומית. החברה פיתחה אפליקציה שאמורה להתריע בפני הנהג האנושי על בעיות טכניות במכונית. הנהגים יכלו להשתמש באפליקציה בכל זמן נתון, מבלי לשנות את המצב של הנהיגה האוטונומית. נהגים רבים ביקשו לקבל מידע מהאפליקציה בשעה שהם עצרו ברמזור אדום, אך רבים עשו זאת גם במהלך נסיעה.

חברת וויאמו פיתחה פתרון שמאפשר לנהג להקשיב למידע על התקלות הטכניות באמצעות מערכת שמע, כשהנהג ביטל את מצב הנהיגה האוטונומית. הנהג לוחץ על כפתור שממוקם על ההגה והמידע נשמע בחלל הרכב.

החברה תכננה להתחיל בהליך רגולטורי לשם קבלת אישור לביצוע נסיעות מבחן ללא נהג אנושי. כך עולה ממסמכי החברה, בהם נכתב גם, כי החברה מבקשת להגיע למצב בו המכוניות האוטונומיות יהיו בטוחות יותר מאשר כשנהג אנושי נוהג בהן, לפני שהן תשווקנה.

שלב אחד בתהליך הפיתוח של המכוניות האוטונומיות של אובר בוטל: קהוסרוושאהי לא יגיע לפיניקס בחודש אפריל בעקבות השינויים בלוח הזמנים שלו, שנוצרו נוכח התאונה באריזונה. עדיין לא ברור כיצד התאונה תשפיע על התכניות של החברה באשר להמשך

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE