הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ הביע בפגישה פרטית את רצונו לממן את החומה עם מקסיקו דרך תקציב הצבא
ההצעה החדשה מגיעה לאחר שטראמפ הבחין כי תקציב הצבא גדל מאד והוא חושב כי ניתן לממן את החומה דרכו. ממשל טראמפ ניסה לאחרונה למצוא מקורות מימון לחומה לאחר שמקסיקו הודיעה כי תסרב לשלם עבורה.

הנשיא טראמפ הציע לאחרונה בשיחות פרטיות, לממן את בנייית החומה בגבול מקסיקו באמצעות תקציב הצבא, כך אישרו 2 מקורות לרשת CNN. טראמפ הציע את הראיון בפגישה אישית עם דובר בית הנבחרים, פול ראיין, כך מסר גורם המתמצה בפרטי הפגישה. הצעה זו הגיעה לאחר שהתקציב שאושר בשבוע שעבר לא כלל מימון לחומה שהבטיח בקמפיין הבחירות שלו. לא היה ברור באותו רגע עד כמה הנשיא היה רציני בהצעה שלו, אולם להצעה צפויות משוכות רבות בקונגרס. היא מגיעה לאחר שמקסיקו דחתה את הקריאה של טראמפ על כך שהיא תממן את החומה. טראמפ טען שגם במקרה שארה"ב תשלם על החומה, מקסיקו תחזיר את התשלום בדרכים שונות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



התקציב בקונגרס מפורט בצורה ברורה ביותר לגבי מה הסכום אותו ניתן להשקיע. כל שינוי בתכנית מצריך את אישור הקונגרס, אישור שטראמפ לא צפוי לקבל. גורם בממשל אישר שטראמפ שוקל את האפשרות הזאת, יחד עם אפשרויות נוספות למימון החומה. "יש מספר אפשרויות שאנחנו שוקלים, ובהחלט זאת אחת מהן" אמר הגורם. 

אופציה נוספת שנשקלת: העלאת דמי המעבר ממקסיקו לארה"ב. "תמיד אפשר להעלות את דמי המעבר ולהשתמש בכסף כדי לבנות את החומה" מסר אותו גורם.

דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, סירבה לענות על שאלות שנוגעות להצעת המימון דרך תקציב הצבא. "אני לא יכולה לפרטים בשלב הזה, אולם אני יכולה לומר שתהליך בניית החומה נמצא בעיצומו ואנחנו ממשיכים בכל הכוח" אמרה. 

יצויין כי כרגע אין חומה שהולכת ונבנית. הכספים שאושרו עד עכשיו מתייחסים לתיקון הגדר הקיימת או בניית גדר חדשה. 



בהודעת טוויטר שפירסם טראמפ, נכתב "Build WALL through M!". בוושינגטון פוסט נטען שהאות M מרמזת על המילה צבא (Military), מה שמחזק את הטענות על ההצעה לממן את החומה דרך תקציב הצבא. 

בדיווח בוושינגטון פוסט אישור שני יועצים כי האות M אכן מדברת על הצבא ועל הרצון של טראמפ לממן את החומה מתקציבו. בכירים בבית הלבן אמרו כי טראמפ ראה את הגידול בתקציב הצבא וחשב שניתן לממן ממנו את החומה.

בשבוע שעבר הביע טראמפ את אכזבתו מהתקציב ואיים לא לחתום עליו, אולם לבסוף חזר בו וחתם עליו ועדיין הביע את אכזבתו בטוויטר. מאז כניסתו לתפקיד, ממשל טראמפ דרש מהקונגרס תקציב לחומה שהבטיח הנשיא,לאחר שמקסיקו סירבה לממן אותה. טראמפ אמר שמקסיקו תשלם עליה בדרכים עקיפות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE