הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מניה בירידה: הרשויות הודיעו שבכוונתם לחקור את התאונה בקליפורניה ומניות החברה צנחו בשמונה אחוזים
החברה ציינה כי היא עדיין אינה יודעת מה גרם לתאונה וכי לא ניתן לגשת לרישומי המחשב של המכונית בשל הנזק החמור שנגרם לה. לא ברור עדיין מדוע מעקה ברזל שנועד לספוג את הזעזוע לא היה בזירת התאונה

מניות חברת המכוניות החשמליות טסלה (Tesla) צנחו ב-8% ביום שלישי לאחר שהשלטונות הפדרליים הודיעו שבכוונתם לחקור את נסיבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה לרכב של החברה בקליפורניה, וכן בעקבות ירידת דירוג האשראי של החברה בשל החששות לגבי יצור המכונית מדגם מודל 3 .


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת התאונה בקליפורניה. מעקה המתכת שנועד לספוג את הזעזוע לא היה במקום


ועדת הבטיחות של רשות התחבורה הלאומית הודיעה ששני חוקרים מטעמה מבצעים תחקור בשטח לגבי נסיבות התאונה שאירעה ב-23 במארס, ושבמהלכה נהרג נהג מכונית טסלה מודל X לאחר שהמכונית התנגשה בגדר בטיחות ליד Mountain View בקליפורניה.

אנשי הרשות הפדראלית מסרו כי עדיין לא ברור האם מערכת השליטה האוטומטית של המכונית הייתה פעילה בזמן התאונה. הכוונה היא למערכת של טסלה המכונה "טייס אוטומטי" אשר מסייעת לנהג בדרכים שונות, כמו שמירת את המכונית בנתיב הנסיעה ואף שינוי נתיבים בצורה עצמאית. בניגוד לטכנולוגיה של נהיגה אוטונומית, מערכת הטייס האוטומטי מחייבת השגחה של הנהג.

בהצהרה שפרסמה, החברה הודיעה כי היא חשה צער עמוק על התאונה והציעה את שיתוף הפעולה המלא עם השלטונות בחקירת נסיבותיה. החברה אומרת כי היא עדיין אינה יודעת מה גרם לתאונה וציינה שלא הצליחה לגשת לרישומי המחשב של המכונית בשל הנזק החמור שנגרם לה. 

בפוסט שפורסם בבלוג של החברה הופיעו תמונות של גדר הבטיחות העשויה מבטון שבה התנגש נהג המכונית. בימים שקדמו לתאונה נראה לצד גדר הבטון גם מעקה מתכת שמטרתו לספוג את עוצמת ההתנגשות בעת תאונה, אך החברה טוענת כי ביום האירוע עצמו המעקה הזה נעלם ממקומו, וזו אחת הסיבות לתאונה הקשה. לדבריה המעקה הוסר מהמקום או שנמעך בתאונה קודמת ולא הוחלף במעקה חדש. 

טסלה לא ציינה האם בעת התאונה המכונית נסעה ב"טייס אוטומטי", אך הוסיפה כי רק מתחילת השנה הנוכחית נעשה שימוש במערכת זו כבר 20,000 פעמים ומעולם לא דווח על תאונה.

בשנת 2016 נהרג נהג של טסלה בתאונה בפלורידה כאשר הרכב שבו נהג השתמש בטייס האוטומטי ולא הצליח לזהות משאית שחצתה את הנתיב שלו. רשות התעבורה הפדראלית חקרה גם את התאונה הזאת והגיעה למסקנה שהנהג היה צריך לעקוב אחר התקדמות המכונית כפי שהמערכת הורתה לו. 

הרשות גם חוקרת תאונה קטלנית נוספת שבה היה מעורב רכב עם טכנולוגיה של נהיגה אוטונומית שאירעה בשבוע שעבר כאשר מכונית של חברת אובר הרגה אישה בטמפה, אריזונה, לאחר שחיישני הרכב לא הצליחו להבחין בה בעת שחצתה את הכביש שלא במעבר החצייה. בעקבות זאת השעתה אובר מייד את הניסויים במכונית במספר מדינות, אך ביום שני האחרון הודיע מושל אריזונה לחברה על הפסקת הניסויים בתחומי מדינתו לזמן בלתי מוגבל.


תישאר מניה אהובה על משקיעים?

המניה של טסלה הייתה תמיד חביבה על משקיעים למרות הבעיות שהיו לחברה עם אספקת דגמי מכוניותיה היקרות - מודל S ומודל X. הביקורת כלפי החברה גברה כאשר גם אספקת מכונית הדגל שלה, מודל 3 נתקלה בבעיות.

ביום שלישי חברת דירוג האשראי מודי'ס החליטה להוריד את הדירוג של טסלה בגלל הבעיות שנתגלו באספקת הדגם הזה ובשל הקשיים הכספיים של החברה. מנהל קרן הגידור VILAS, ג'ון תומפסון, אמר שאם מנכ"ל טסלה אילון מאסק לא ישלוף איזה שפן מהכובע החברה שלו תפשוט רגל תוך ארבעה חודשים.

מאסק הבטיח בזמנו לייצר חצי מיליון מכוניות בשנה – פי 5 מרמת הייצור הנוכחית, אך עד כה טסלה בקושי מצליחה לייצר 1000 מכוניות מודל 3 בשבוע. יש גם דיווחים על בעיות באיכות הרכבים החדשים. מומחים סבורים שטסלה נמצאת במירוץ נגד השעון לאור העובדה שיצרני רכב שונים הודיעו על כוונתם להפוך חלק מצי המכוניות שלהם לחשמלי, דבר שישלול ממנה את מעמדה הייחודי בשוק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE