הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בית המשפט דחה את תביעתה של חברת אקסון בעניין חקירת שיבוש המידע בנוגע לשינויי האקלים
בית המשפט דחה את מה שהגדיר כ"ניסיון ברוטלי" של החברה למנוע את החקירה כנגדה בעניין שיבוש המידע שהיה ברשותה בנוגע להשפעת שינויי האקלים על עיסקי החברה. "אסטרגיית אקסון הייתה משפטנות התקפית בסגנון ג'ו ג'יטסו" הצהיר השופט שדן בתיק. מנגד, חברת הדלקים טוענת לרדיפה ממניעים פוליטיים

 שופט פדרלי בניו יורק דחה בשבוע שעבר, את תביעתה של חברת אקסון (EXON) שהוגשה במטרה לעצור את חקירת התובעים הכלליים מטעם מדינות ניו יורק ומסצ'וסטס בנוגע לחשדות שענקית הנפט הטעתה במתכוון את הציבור ומשקיעים שונים לגבי היקף הידע שברשותה בכל הקשור לסוגיית שינויי האקלים וההשלכות השפעתם על עיסקי החברה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"טענותיה של אקסון כי הרשויות רודפות אותה ומנהלות נגדה חקירות כדי לפגוע בזכויותיה המוכרות בחוק הן בגדר בלתי סבירות ולכן אין להן כל בסיס ויש לבטלן", כך קבעה השופטת המחוזית ואלרי קרפוני שממנהטן. בפסיקתה, קרפוני תיארה את תביעתה של חברת אקסון "כניסיון לתקוף בצורה ברוטלית ובאופן קיצוני – מאחר שידוע כי ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה הטובה ביותר".

חברת אקסון כאמור הגישה תביעה כנגד התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אריק שניידרמן ומקבילתו ממדינת מסצ'וסטס, מאורה היילי בשנת 2016, לאחר שהגישו לבית המשפט מסמכים הנוגעים למחקר שביצעה אקסון עצמה בנוגע למידת ההשפעה של דלקים מוצקים על מגמת שינויי האקלים.

ענקית הדלק והגז העולמי, כינתה את החקירה שנפתחה נגדה כמונעת ממניעים פוליטיים והאשימה נבחרים מהמפלגה הדמוקרטית בכך שהם מנסים ליטול מהחברה את חופש הביטוי שלה בנושא כה חשוב.

מאוחר יותר במהלך יום חמישי, התובע הכללי של ניו יורק, שניידרמן הביע שביעות רצון מהפסיקה. "כפי שבית המשפט ציין, טענותיה של חברת אקסון בתביעה שהגישה היו 'בלתי סבירות' וכאלו שעובדתית לא ניתן לתמוך בהן, בעוד שאסטרטגיית החברה בסוגייה זו הסתכמה לכדי 'משפטנות התקפית מסוג ג'וו גי'טסו', שהסתיימה בלא כלום פרט לבזבוז זמן וכסף יקרים מצידה", כך אמר שניידר.

היילי כינתה את הפסיקה כ"נקודת מפנה" בחקירתה וכ"ניצחון לציבור". ממטה אקסון שבטקסס נמסר כי החברה בודקת כעת את החלטתו של השופט וזאת כדי לשקול צעדים עתידיים בנושא. "אנו מאמינים כי הסיכון הטמון בשינויי האקלים הוא ממשי ואנו מעוניינים להיות חלק מהפיתרון", כך מסרה אקסון בהצהרתה. "השקענו עד כה כ-8 מליארד דולר בשיטות שונות להתייעלות אנרגטית ובטכנולוגיות המפחיתות את פליטת הגזים הרעילים לאוויר כמו שואבי פחמן ובפיתוח הדור הבא של דלקי הביו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE