הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משטרת ניו יורק החלה להזהיר צרכני שירותי זנות שילחצו על מודעות מזוייפות, זאת על ידי מסרוני אזהרה שהם יקבלו לטלפון
צרכן שילחץ על מודעת זנות מזוייפת, שהושתלה ע"י משטרת ניו יורק, יקבל מסרון שמזהיר אותו מפני עונש של עד 7 שנות מאסר. מי שיגיע פיזית לפגישה עם נערת ליווי ייעצר במקום

משטרת ניו יורק החלה במשימה שמטרתה לבייש צרכני זנות באינטרנט על ידי שתילת מודעות מזוייפות, כך שמי שילחץ עליהם יקבל הודעת טקסט עם אזהרה.

"משטרת ניו יורק שלחה לך את ההודעה הזאת בגלל שלחצת על מודעת זנות באינטרנט. תשלום או הצעה לתשלום עבור מין זה פשע שעונשו עד 7 שנות מאסר" נכתב בהודעה "המודעות התפרסמו ע"י משטרת ניו יורק אך לא תוכל לזהות אותה. מי שיילחץ על המודעות ככל הנראה ייעצר". המשטרה פרסמה רשימה רשימות מזוייפות באתרים כמו Backpage.com במשך שנים אך חיכתה שצרכן הזנות יופיע ואז עצרה אותו. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



אולם בעוד שמודעה מזוייפת אחת גרמה לכ-12 אנשים להופיע בפועל, ישנן עוד כ-25-75 מתעניינים נוספים שנכנסים למודעות. הצרכנים שנכנסים למודעות אך לא מגיעים בפועל יקבלו את הודעות האזהרה שמחלק סחר באדם במשטרת ניו יורק החל לשלוח. ההודעות נועדו להפחיד צרכנים פוטנציאלים מלנצל עובדי מין. 

צרכנים קבועים כנראה לא יפסידו הרבה, אבל דווקא הצרכנים המזדמנים יאולי יחשבו פעמיים לפני שילחצו על מודעה שכזו. "אין מה לעשות עם צרכנים קבועים שעושים זאת כל הזמן" אומר מקור במשטרה לניו יורק פוסט, "אבל אנחנו מקווים שזה יפחיד אנשים שזאת הפעם הראשונה שלהם, או אנשים נורמטיבים עם משפחה ועבודה שלא רוצים להיעצר". מבצעי העוקץ נערכים פעם בשבוע או שבועיים ותקפים לכל חמשת החלקים של העיר. 

המודעות מעוצבות כך שייראו מקוריות, המחירים מתאימים למחירי השוק ונעים בין 100 ל-300 דולר, והן מפורסמות אחרי שהמשטרה כבר ממקומות בחדר בבית מלון. שוטרות עונות לטלפון ומתחזות לנערות ליווי, מנסות לגרום לאדם שהתקשר להגיע פיזית. מי שמגיע נעצר על המקום ומי שלא, מקבל הודעת טקסט עם אזהרה. משטרת ניו יורק מרכזת לאחרונה מאמצים גדולים על מנת להיאבק בתופעת הזנות על ידי טיפול בצרכני הזנות ולא בעובדי המין, שלפעמים הם הקורבנות בעצמם. "הרבה מהבנות שעובדות בזה עושות זאת בגלל שהכריחו אותם, מדובר כאן על סחר בבני אדם" אמר המקור. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE